بازدید 4823
در دومين ماه از فصل زمستان؛

برف زمستان به گيلان هم رسید

بارش برف از ساعات اوليه صبح امروز در بيشتر نقاط شهرستان‌هاي استان به ويژه رشت باريدن گرفت و اين استان را سفيدپوش كرد.
کد خبر: ۱۴۵۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۹:۱۹ 03 February 2011
در دومين ماه از فصل زمستان،‌ استان گيلان سراسر سفيدپوش شد.

به گزارش فارس از رشت، بارش برف از ساعات اوليه صبح امروز در بيشتر نقاط شهرستان‌هاي استان به ويژه رشت باريدن گرفت و اين استان را سفيدپوش كرد.

بارش برف از مدت‌ها قبل در مناطق كوهستاني استان باريدن گرفته بود ولي از صبح امروز در شهرهاي مختلف گيلان بر زمين نشست و به اين استان چهره‌اي كاملاً زمستاني داد.

همچنين هواشناسي گيلان نسبت به تغيير جوي هواي اين استان هشدارهاي لازم را ارائه داد.

طبق اعلام هواشناسي گيلان، نقشه‌هاي پيش‌يابي نشان دهنده سامانه هواي سرد و ناپايدار روي سواحل جنوبي درياي خزر است و بر همين اساس با تقويت اين سامانه تا پايان هفته جاري شرايط براي وزش باد حداكثر 16 متر برثانيه نزديك ساحل و حداكثر 20 متربرثانيه دور از ساحل،كاهش دما حدود 6-9 درجه سانتي‌گراد، مواج شدن دريا حداكثر 250 سانتي‌‌متر در سواحل و چهار متر دور از ساحل و بارش باران و برف و نيز در ارتفاعات بارش برف فراهم است.

بر اساس اعلام هواشناسي، آبگرفتگي معابر عمومي و بالاآمدن سطح آب رودخانه‌ها دور از انتظار نيست و با توجه به تردد سخت وسايل نقليه در مناطق سردسير بهتر است از زنجير چرخ استفاده شود.

فرمانده پليس راه گيلان نيز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت از باز بودن تمام مسيرهاي مواصلاتي اين استان خبر داد و اظهار داشت: تردد خودروها در محورهاي كوهستاني گيلان به ويژه گردنه الماس در اسالم به خلخال، گردنه حيران، گرنه كوهين در محور رشت‌قزوين، ديلمان و ديگر نقاط كوهستاني به دليل بارش برف با زنجيرچرخ امكانپذير است.

غلامرضا سيري رانندگان را به داشتن تجهيزات لازم و لباس گرم توصيه كرد و افزود: رانندگان بايد از وسايل و تجهيزات خودرويي خود مانند بخاري، برف‌پاك‌كن، چراغ‌ و ديگر موارد اطمينان حاصل كنند.
وي تاكيد كرد: تردد بدون زنجير چرخ در محورهاي كوهستاني گيلان اكيداً ممنوع است و از ورود آنها جلوگيري مي‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل