بازدید 5532

فرهنگ اعتراض و نقد انقلابی نداریم

کد خبر: ۱۴۳۹۴۱
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۰ 23 January 2011
در نشست «نقد و بررسی عملکرد دستگاه‌های فرهنگی در فتنه ۸۸» که با حضور وحید جلیلی کارشناس فرهنگی و مدیر مسئول نشریه راه، نادر طالب‌زاده مستندساز و کارشناس فرهنگی و سهیل کریمی مستندساز در خبرگزاری فارس برگزارشد، نادر طالب‌زاده با بیان اینکه آمار و ارقام بین‌المللی هم تقلب را تایید نمی‌کند، گفت: مساله این بود که بعضی از انقلاب فاصله گرفتند و کاری که دستگاه فرهنگی انجام داد در حد این ویروس و مریضی شایسته مقابله با فتنه نبود و بیشتر تعارفی و ضعیف بود.

سکوت خبرگزاری‌ها انفعال نیست، فلج شدن است

وی در این نشست بخشی از مشکل را متوجه صدا و سیما دانست و گفت: باید در صدا و سیما میزگردهای مفصلی می‌گذاشتند، همه جمع می‌شدند و درباره این موضوعات صحبت می‌کردند.

طالب‌زاده با اشاره به نظرسنجی ۳ مرکز آمار در آمریکا قبل از انتخابات، القای شبهه در بعد از انتخابات را قوی دانست و گفت: برای مقابله این حرکت، کار خیلی قوی‌ای و صحیحی نشد، بستری برای تحلیل این موضوع نبود، در حالی که باید نسبت به آن تحلیل می‌دادند.

وی با اشاره به محکومیت جعفر پناهی از کاگردانان فتنه‌گر و فضای رسانه‌ای ایجاد شده علیه نظام در این پرونده گفت: هم‌اکنون در مساله جعفر پناهی قوه قضائیه سکوت کرده، از هیچ جایی هم کمک نمی‌گیرد و تببین نمی‌کند که این فرد چه جرمی داشته که مستحق این محکومیت است.

طالب‌زاده با بیان اینکه این مسئله نوعی فلجی در رسانه‌های کشور است، تاکید کرد: با این سکوت من مستندساز ضربه‌اش را می‌خورم که در این جنگ نرم هستم.

وی همچنین با انتقاد از سکوت خبرگزاری‌ها گفت: این دیگر انفعال نیست، فلج شدن است، چرا صدای آمریکا باید با ۲ کارشناس حرفه‌ای جعفر پناهی را در اوج هنر نشان بدهد اما ما جوابی ندهیم.
طالب‌زاده تاکید کرد: دستگاه‌های ما اسلامی هستند اما آن مهارت دفاع را ندارند خشک و «mute» می‌شوند که این خطرناک است و با این خشک‌شدن آبروی کشور را می‌برند.

فرهنگ اعتراض و نقد انقلابی نداریم

وی با اشاره به برنامه راز درباره مشکلات شهرهای آبادان و خرمشهر گفت: همه می‌دانند وضعیت در این دو شهر دارای مشکل است اما کاری نمی‌کنند چرا که فرهنگ اعتراض و نقد انقلابی را ندارید.

مجری برنامه «راز» با اشاره به بازتاب‌های برنامه مربوط به مشکلات آبادان و خرمشهر گفت: بعد از این برنامه همه این شهرها به هم ریخت و از مهمانان ما در برنامه «راز» استقبال کردند؛ مشکل کجاست؟؛ اینکه نگفتیم و سکوت کردیم و آن روحیه انقلابی را از دست دادیم.

وی با اشاره به نارضایتی‌های مردم آبادان و خرمشهر و اشتباهات صورت گرفته در انحلال جهاد سازندگی گفت: در ایران نباید مشکلات آب و فاضلاب شهری که شهرهای اصلی مبارزه در جنگ بودند این طور بماند و کسی چیزی نگوید.

طالب‌زاده در پاسخ به این سوال که چه باید کرد؟ گفت: این مسئله نیازمند ارائه الگو است و هر کس، هر جا هست باید اتاق فکر بزند و حرکت بکند چرا که در جهان مقابله اصلی با ایران است.
وی گفتن حرف‌های بزرگ را آسیب دانست و بر تصحیح امور فرهنگی را تاکید کرد و گفت: ما باید خیلی کارها را انجام می‌دادیم که ندادیم و باید سریع در قالب مجلات، سایت‌ها و … اقدام بکنیم که البته حرکت باید عملیاتی‌تر باشد.

دفاتر ما در نیویورک و واشنگتن آدم‌های کاربلدی ندارد

نادر طالب‌زاده در بخش دیگری از این نشست با بیان اینکه شبکه‌های خارجی صدا و سیما می‌توانستند فتنه را تشریح کنند، گفت: ما باید برای شبکه‌های فارسی‌زبان که هر روز اضافه می‌شود کاری بکنیم.

وی یکی از اقدامات دشمن را پراکنده کردن و سرگرم کردن نیروهای انقلابی دانشت و گفت: دشمن به دنبال ناامید کردن و آوردن فشار اقتصادی و گرفتن دغدغه از مردم است لذا این سکوت خوب نیست.

طالب‌زاده با اشاره به کنفرانس FDD گفت: خدمه این کنفرانس سناتورها و نمایندگان کنگره آمریکا هستند و آنهای که سخنرانی می‌کنند رجل سیاسی آمریکایند، دکترهای سنت‌هدرین هستند که برای روزنامه جروزالم پست مقاله می‌نویسند؛ کتاب‌های آنها درباره تحریم در ایران است و چند نفر از آنها در بیوگرافی‌هایشان تخصصشان تحریم ایران است و کسانی که تحریم ایران را در کنگره تصویب مطرح کرده بودند و ایستادند پایش تا در کنگره قانون بشود همین افراد هستند.

وی ادامه داد: کسی که باید اینها را شناسایی کند که دارند علیه اسلام و جمهوری اسلامی توطئه می‌کنند.

دفاتر ما در نیویورک و واشنگتن است که کل دستگاه‌های فرهنگی ما ۴۰۰ نیرو دارند اما آدم‌های کاربلدی را به آنجا نمی‌فرستند.

این کارشناس فرهنگی با بیان اینکه افرادی که در این دفاتر هستند زبان بلد نیستند، گفت: اکثر آنان از طریق روابط خانوادگی انتخاب می‌شوند.

این مستندساز کشورمان در ادامه به طراحی شبکه‌های خبری و سرگرمی فارسی زبان اشاره کرد و گفت: این طراحی‌ها در مراکزی که ماهیت اسرائیلی و صهیونیستی دارد، صورت می‌گیرد.
وی ادامه داد: ۱۲سال پیش نتانیاهو گفته بود که باید برای جوان‌های انقلابی عرب و مسلمان خاورمیانه سرگرمی‌های آمریکایی اعم از موسیقی، فیلم، سریال، مستند، و … پخش کرد و این حرف نتانیاهو سال بعد با طراحی شبکه‌های MBC خودش را نمایان کرد.

احمدی‌نژاد با خبرنگاران آمریکایی‌ها مصاحبه نکند تا خبرنگار ما در کاخ سفید با اوباما مصاحبه کند

طالب‌زاده در بخش دیگری از این نشست در پاسخ به سوالی درباره اینکه چرا مسئولان ایرانی به رسانه‌های خارجی بیشتر بها می‌دهند، گفت: در این باره که مثلا چرا رئیس جمهور بیشتر با رسانه‌های خارجی مصاحبه می‌کنند باید رسانه‌هایی مثل فارس این موضوع را دنبال کنند.
وی افزود: اگر آقای احمدی‌نژاد دیگر با آمریکایی‌ها مصاحبه نکند تا خبرنگار ما در کاخ سفید با اوباما مصاحبه کند، این قضیه حل خواهد شد.

طالب‌زاده همچنین با اشاره به کم‌کاری دفاتر خارجی ایران گفت: در دفتر مطبوعات وزارت خارجه آمریکا با مسئول امور رسانه‌ای وزارت خارجه آمریکا صحبت کردیم که چرا به ما مجوز کار داده نمی‌شود؛ مرتضی غرقی خبرنگار ایران با ما همراه شد، وقتی آمد گفت من تا به حال اینجا نیامدم.

وی افزود: به مسئول آن بخش گفتیم که چرا خبرنگارهای ایرانی نباید بتوانند قدرت مانور داشته باشند، شما چرا به ما مجوز نمی‌دهید تا زا آمریکا فیلم و گزارش تهیه کنیم، گفت من منعکس می‌کنم و بررسی می‌کنم این یعنی اینکه اصلا خبرنگار و مسئولان ایرانی آنجا مطرح نکرده بودند و البته من برگشتم و کسی نبود پیگیری کند و دفاتر ما در واشنگتن و نیویورک پیگیر نیستند و کارمندی مسایل را دنبال می‌کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی