بازدید 6166

ما اینها را به جان هم انداختیم الی یوم القیامه!

محمود افتخاری
کد خبر: ۱۴۲۹۳۳
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۸ 17 January 2011
- آمیختگی متن آرمان های انقلاب اسلامی با تعالیم عاشورا
- هدایت و رهبری جامعه توسط ولی فقیه
- وحدت کلمه و یکپارچگی مردم

اینها همان عوامل معروف بازدارنده دشمنان دیرینه این کشور در براندازی نظام جمهوری اسلامی است، عواملی که به عنوان رمز بقای این نهضت عظیم تمام معادلات «تجاوز، تهدید و توطئه» را علیه نظام اسلامی برهم زده است.

اگر هم حماسه ای به عظمت یوم الله «9 دی» به عنوان بارزترین تجلی دفاع مردمی از تمامیت نظام جمهوری اسلامی خلق شد، دلایل بروز و ظهور آن نه رسانه ملی بود و نه جریانات، رسانه ها و تریبون هایی که قیام مردمی «9 دی» را به عنوان تابلو تفکرات و جهت گیری سیاسی خود قرارداده اند، بلکه فقط و فقط حاکمیت فرهنگ دینمداری عاشورایی در متن جامعه، هدایت عالمانه جامعه توسط رهبری نظام و حضور غیرتمند و خودجوش ملتی بود که خود را صاحب انقلاب می دانند.

و اگر هم قدرت های متخاصم دنیا در مقابل پیشرفت های چشمگیر ایران، به ویژه در حوزه مسائل استراتژیک و هسته ای، با وجود احساس خطر جدی، به اقدام نظامی برای بازدارندگی و براندازی تن نمی دهند و روش های دیگری از جمله شبیخون فرهنگی، تحریم و فشارهای دیپلماسی را ترجیح می دهند، دلیل آن فقط و فقط آگاهی از وجود این سه عامل و تجربیات تلخ آنها در گذشته است و لذا تداوم حیات نظام مقدس جمهوری اسلامی، تنها در گرو استمرار و پایندگی این عوامل تعیین کننده است و تحقیقا تقویت و تحکیم این عوامل مهم نیز مستلزم اراده عمومی، هوشیاری و بصیرت کافی به ویژه در میان خواص می باشد.

فاصله گرفتن از فرهنگ و تعالیم عاشورا، به عنوان مکتب انسان سازی که ده ها هزار شهید گلگون کفن در این سرزمین مقدس جان با ارزش خود را نثار اعتلای آن کرده اند و غفلت از درس ها و عبرت های عاشورا، موجب کمرنگ شدن روحیه ایثار، گذشت و فداکاری، تشدید اختلافات درون حاکمیت و در نهایت سقوط در دام شیطان است.

خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید:

«هوالقادر علي ان يبعث عليكم عذاب من فوقكم او من تحت ارجلكم او يلبسكم شيعا و يذيق بعضكم فوق بعض»

«او قادر است در اثر بدرفتاري شما، عذابي از بالا به‌عنوان صاعقه، از پائين به‌عنوان زمين‌لرزه و يا عذاب اختلاف بين شما القا كند كه به جان هم بيفتيد.»

استاد عالیقدر حضرت آیت الله جوادی آملی در تفسیر این آیه شریفه می فرمایند:

«... این نوع اختلاف را خود خداوند القا می کند و چاره ای جز ناله و زاری ندارد تا رفع شود، خداوند می فرماید که همه راه های حق را برای اینها باز کردیم، اما آنها به بیراهه رفتند، از آن به بعد ما اینها را به جان هم انداختیم الی یوم القیامه. اين اختلاف تقدير را با ناله و ضجه و اصلاح بين خود و خدا كه كجا ما بدراهه رفتيم، ‌بيراهه رفتيم،‌ راه كسي را بستيم،‌ راه خودمان را نرفتيم، خودمان را اصلاح كنيم. در مقابل صفت مودت، عداوت است به همین خاطر خداوند درباره مسیحیان و یهودیان فرمود ما عداوت را بین آنها قرار می دهیم، این عذاب الهی است، پس یک عده دچار محبت و یک عده دچار عداوت می شوند و بر همین اساس پیامبر اکرم(ص) فرمود هر بلایی که سر یهودها آمد دامن گیر امت من نیز می شود...»

«فتنه بزرگ 88» محصول بدعت گذاری، فقدان بصیرت و بد اخلاقی برخی از خواص و جریانات و رسانه های همسو با آنها بود، ابعاد این فتنه به حدی خطرناک و تهدید کننده بود که دشمنان همیشه مغلوب این کشور را چنان امیدوار و گستاخ نمود که تکیه بر امواج آن زدند و سکان هدایت کانون فتنه را از آن سوی مرزها بر عهده گرفتند و تا آستانه هتک حرمت به ساحت مقدس عاشورای حسینی پیشروی کردند و باز هم این خیل خروشان مردم انقلابی بود که همچون ابابیل از نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع کردند.

اما آیا این پایان ماجراست؟!

آنها، یعنی همان هایی که هیچ زمانی دلیلی برای عدم دشمنی و تحمل سرزمینی به نام ایران در قاموسشان نمی گنجد، و معادله نافرجام «فتنه بزرگ 88» را آخرین فرصت برای تحقق آرزوهای دیرینه خود نمی پندارند، با تعمیق کینه و نفرت و تغییر تاکتیک و دامنه مواجهه، در تدارک وسیعی برای اجرای توطئه دیگری برای دستیابی به اهداف خود علیه ایران اسلامی هستند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با ژرفای بینش و تحلیل مدبرانه از اوضاع حساس منطقه همواره بر اهمیت توجه به این موضوع تاکید کرده اند و آحاد مردم به ویژه مسئولین و خواص را به وحدت، هوشیاری، بصیرت و حفظ آمادگی و پرهیز از اختلافات تفرقه افکن توصیه نموده اند.

اما در فضای سیاسی کشور وضعیت به گونه دیگری است:

آن دسته از خواص که زمینه ساز ظهور «فتنه بزرگ 88» شدند و نظام اسلامی را در مقابل تهدید کم سابقه ای قرار دادند از غفلت و اشتباهات خود عبرت نگرفته و بر همان مشی، همان ادبیات و همان سمت و سوی رفتار خود پافشاری می کنند.

هوشیاری و حفظ آمادگی، وحدت کلمه، جذب حداکثری و به طور خاص توجه جدی به زمینه سازی و تامین الزامات اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها به عنوان مهمترین اولویت ها و متن ضروریات فعلی کشور به حاشیه رفته و جای خود را به منازعات سیاسی، تلاش پنهان برای تسخیر کانون های قدرت در انتخابات پیش رو، عبور از قانون، نفی نهادهای رسمی و قانونی، تضعیف سیاست ها و دستاوردهای افتخارآمیز نظام اسلامی و وعده های غیرمتعارف و غیرضرور به مردم داده است!

جریان نفاق با محافل و رسانه های وابسته، قیم مآبانه و بدون توجه به مصالح نظام اسلامی و شاخص های مبتنی بر «عقلانیت و وحدت» تبیین شده توسط رهبر معظم انقلاب، همچنان بر طبل تفرقه و شکاف می کوبد و به دنبال بهانه و روزنه ای برای تشدید التهاب فضای سیاسی کشور و تخریب چهره ها و اشخاص درون حاکمیت برای رسیدن به مقاصد سیاسی خویش، صحنه سیاسی کشور را غبارآلود کرده و تاخت و تاز می کند!

در سمت دیگر «سران معروف فتنه» که مبتلا به ضعف بصیرت شدند و با سقوط در دام دشمنان این کشور به ورطه گمراهی کشانده شدند، بدون توجه به عمق جفائی که در حق نظام اسلامی روا داشته اند و به جای تلاش برای جبران گناهان خود و بیداری از خواب غفلت، همچنان جسورانه مشی رجزخوانی را در پیش گرفته اند و انحرافات برگشت ناپذیر خود را تعمیق می دهند!

و اما مردم!

مردم همان مردمند با همان صلابت، غیرت، بصیرت و روح ولایتمداری که هزینه غفلت ها، کجروی ها و اشتباهات خواص را بر جان خود خریده اند زیرا آنها خود صاحب انقلابند.

الیس الصبح بالقریب

Mahmoudeftekhari.blogfa.com
Mahmoud_eftekhari@yahoo com
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار