بازدید 12863
تشدید تنش‌ها در همسایه شمالی ایران؛

جرم‌سازی دولت آذربایجان برای دستگیری چهره‌های دینی

پلیس و دستگاه امنیتی دولت آذربایجان، با جاسازی مخفیانه مواد مخدر یا تجهیزات نظامی و امنیتی در منازل و اتومبیل‌های روحانیون و نخبگان دینی آذربایجان، ایشان را به جرم کودتا و براندازی دستگیر و بازداشت می‌کند که از جمله این موارد که بسیار هم تنش‌زا شده است، دستگیری «محسن صمد اف»، رئیس حزب اسلام و دو نفر از بستگان وی به جرم نگهداری سلاح و مهمات نظامی است که...
کد خبر: ۱۴۲۷۵۰
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۸ 16 January 2011
به دنبال مخالفت‌های گسترده اسلامگرایان جمهوری آذربایجان با ممنوعیت حجاب در کشور آذربایجان ـ که عضو کنفرانس اسلامی نیز هستـ دستگیری‌ها و تنش‌ها در همسایه شمالی ایران، شدت گرفته است.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، با اعتراضات گسترده‌ای که از سوی مردم شیعه جمهوری آذربایجان به ممنوعیت ورود بانوان محجبه به مراکز علمی ابراز شده و نخبگان دینی که به همراهی و هدایت مردم پرداختند، دولت الهام علی‌اف برای کنترل اوضاع، به دستگیری‌ گسترده سران اسلامی و مردم این کشور اقدام کرده است که به دلیل نداشتن مستندات کافی برای برخورد با مأموران امنیتی، آذربایجان علیه این افراد جرم‌سازی کرده ‌است.

بنا بر اطلاعات رسیده به خبرنگار ما در آذربایجان، پلیس و دستگاه امنیتی دولت آذربایجان با جاسازی مخفیانه مواد مخدر یا تجهیزات نظامی و امنیتی در منازل و اتومبیل‌های روحانیون و نخبگان دینی آذربایجان، ایشان را به جرم کودتا و براندازی دستگیر و بازداشت می‌کند که از جمله این موارد که بسیار هم تنش‌زا شده است، دستگیری «محسن صمد اف»، رئیس حزب اسلام و دو نفر از بستگان وی به جرم نگهداری سلاح و مهمات نظامی است که در راستای سناریوی جرم‌سازی و مستندسازی مأموران محلی است که به فهرست دستگیرشدگان، می‌توان حاج شاهین حسنلی و حجت‌الاسلام ذوالفقار میکائیل‌زاده از اسلامگرایان نافذ باکو اشاره کرد.

این جرم‌سازی‌ها، در حالی است که دولت لائیک آذربایجان، نمی تواند هیچ گونه اتهامی علیه این افراد وارد کند، چرا که اتهام‌زنی‌ها علیه نخبگان و اسلامگرایان محلی در نزد افکار عمومی پذیرفتنی نیست.

از سویی، مقامات جمهوری آذربایجان در راستای ایجاد خفقان، رعب و وحشت علیه مسلمانان، جلوگیری از تظاهرات علیه ممنوعیت حجاب و جلوگیری از اعتراض‌ها به اتهامات و جرم‌سازی علیه رئیس حزب اسلام، به بازداشت‌ها و دستگیری‌های خود ادامه می‌دهند.

گفتنی است، «محسن صمد اف» در هفته‌های گذشته، محوریت اصلی مقابله با سیاست اخیر دولت جمهوری آذربایجان مبنی بر ممنوعیت حجاب در مدارس و مراکز علمی را بر عهده داشته و دستگاه امنیتی آذربایجان برای اتهام‌زنی، مدعی کشف خمپاره (!) از منزل مسکونی وی و چند قبضه سلاح از منزل یکی از بستگانش شده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر