بازدید 8012

تقدیر رییس قضا از هوشیاری نیروهای امنیتی

آيت الله صادق لاريجاني با بيان ماهيت تجاوزگري و ترور و ايجاد رعب و وحشت رژيم اشغالگر قدس در کشورهاي اسلامي اظهار داشت: در عين حالي‌که ترور افراد، بويژه دانشمندان برجسته علمي يک اقدام ضد انساني و ضد جامعه بشري مي‌باشد و نشان از درماندگي و ذلت مرتکبين آن است ولي، شناسايي و دستگيري عوامل ترور دانشمندان هسته‌اي ايران حکايت از توانايي و صلابت سربازان گمنام امام زمان(عج) دارد که قابل تقدير و تشکر است.
کد خبر: ۱۴۲۷۴۸
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۵ 16 January 2011
رئيس قوه قضاييه در جلسه مسئولان عالي قضايي از تلاش هاي نيروهاي اطلاعاتي و امنيتي کشور به خاطر شناسائي و دستگيري عوامل ترور شهيد علي محمدي تقدير نمود.

به گزارش اداره کل روابط عمومي و تشریفات قوه قضاييه خبر داد: آيت الله صادق لاريجاني با بيان ماهيت تجاوزگري و ترور و ايجاد رعب و وحشت رژيم اشغالگر قدس در کشورهاي اسلامي اظهار داشت: در عين حالي‌که ترور افراد، بويژه دانشمندان برجسته علمي يک اقدام ضد انساني و ضد جامعه بشري مي‌باشد و نشان از درماندگي و ذلت مرتکبين آن است ولي، شناسايي و دستگيري عوامل ترور دانشمندان هسته‌اي ايران حکايت از توانايي و صلابت سربازان گمنام امام زمان(عج) دارد که قابل تقدير و تشکر است.

رئيس قوه قضاييه با اشاره به فتنه‌هاي پس از انتخابات و استفاده از ابزار ترور در جهت نااميد کردن ملت هميشه در صحنه کشورمان؛ اين اقدامات را موجب رسوايي کشورهاي غربي در حمايت از رژيم صهيونيستي دانست و افزود: ترور افراد در کشور ما سابقه‌اي طولاني دارد و همواره اين قبيل ترورها موجب آگاهي بيشتر مردم در شناسايي دشمن مشترک ملل اسلامي است و ترور افراد هرگز نمي‌تواند در عزم راسخ ملتها خللي ايجاد نمايد.

آيت الله لاريجاني کشورهاي غربي خصوصاً آمريکا را گرفتار پارادوکسي دانست که امروزه در آن درافتاده‌اند وي اظهار داشت: کشورهاي مدعي حقوق بشر با سوءاستفاده از اين ابزار و شعار مبارزه با تروريسم و سلاح‌هاي کشتارجمعي به عراق و افغانستان حمله مي‌کنند و از سوي ديگر از تروريسم دولتي رژيم صهيونيستي که در طول ساليان متمادي به کشتار مسلمانان، آزادي‌خواهان و زنان و کودکان اقدام مي کند مورد حمايت‌هاي همه جانبه خود قرار مي‌دهند. و اين در حالي است که وجدان‌هاي بيدار و حق‌طلب جوامع انساني هرگز اين رفتار دوگانه و ناسازگار را فراموش نخواهد کرد.

رئيس قوه قضاييه در ادامه با اشاره به اقدام موثر مسئولان انرژي هسته‌اي کشور در بازديد اخير سفيران کشورها و سازمان‌هاي بين‌المللي از تاسيسات صلح‌آميز هسته‌اي کشورمان گفت: اين برنامه مهر تاييد ديگري است بر صلح‌آميز بودن اقدامات و تلاشهاي دانشمندان هسته‌اي ايران اسلامي که مورد توجه بازديدکنندگان قرار گرفته‌است.

آيت الله ‌لاريجاني با توصيه به کشورهاي گروه 1 + 5 به اجتناب از زياده‌خواهي در برابر نظام جمهوري اسلامي اظهار داشت: اميدواريم کشورهاي غربي از راه تعامل سازنده با کشورمان از زياده‌خواهي اجتناب کنند و در ارتباطات بين المللي راهي معقول در پيش گيرند.

ايشان سياست‌هاي جمهوري اسلامي در موضوع انرژي هسته‌اي را سياستي مبتني بر نظر مقام معظم رهبري دانسته و افزود: سياست کشور و مسئولان‌عالي نظام در اين موضوع همان سياست مقام معظم  رهبري است که از پشتوانه قوي مردمي نيز برخوردار مي‌باشد و ملت ما در طول ساليان پس از پيروزي انقلاب اسلامي ثابت کرده که هرگز از حقوق مسلم خود عقب‌نشيني نخواهد کرد.

رئيس قوه قضاييه با انتقاد از سياستهاي دوگانه غرب در برابر دستاوردهاي کشورمان در زمينه انرژي هسته‌اي افزود: تحميل تحريم‌هاي متعدد بر ملت ما هرگز نتوانسته خللي در عزم راسخ ملت ايجاد نمايد و به فرموده مقام معظم رهبري مردم ما پس از 30 سال مقاوم‌تر شده و درعرصه‌هاي مختلف اقتصادي و سياسي به فتح قله‌هاي پيشرفت و تعالي دست يافته و ثابت نموده هرگز تسليم فشارهاي خارجي نخواهد شد.

آيت الله لاريجاني در ادامه اظهار داشت: منطق غرب به هيچ عنوان از توجيه معقولي برخوردار نيست. امروزه غرب بدون وجود دلايل کافي و به صرف متهم ساختن، به دنبال اعمال فشار بر اين ملت است. با دقت به اين منطق آشکار مي‌شود که هيچ توجيه و پشتوانه معقولي ندارد و غرب گستاخانه اقدامات غيرقابل قبول خود را بر اين احتمال موهوم توجيه مي‌کند.

اين گزارش حاکي است در اين جلسه، مسئولان عالي قضايي بر لزوم تهيه بسترهاي لازم و امکانات و تجهيزات سخت‌افزاري و نرم‌افزاري به منظور طراحي سيستم نوبت‌دهي مکانيزه به مراجعان دادگاه‌ها، دادسراها و محاکم قضايي تاکيد کردند و مقرر شد با تدوين طرح «نوبت ‌دهي مکانيزه» مشکلات و مسائل پيش روي دستگاه قضايي در اين خصوص حل و فصل و مشکلات مردم در چگونگي مراجعه به قوه قضاييه کاهش يابد.

در پايان جلسه مصوب شد درمورد برخي مجتمع‌هاي قضايي شهر تهران طراحي‌هاي لازم جهت اجراي اين سيستم صورت گيرد و سپس به مرحله اجرا درآيد و ظرف مدت دو ماه؛ نتايج حاصل از اجراي اين طرح در جلسه مسئولان عالي قضايي ارائه و بررسي شود.

همچنين در ابتداي اين جلسه مسئولان عالي قضايي سقوط هواپيماي مسافربري و کشته و مجروح شدن تعدادي از هموطنان کشورمان را به خانواده‌هاي داغدار تسليت عرض نمودند و براي شادي روح درگذشتگان طلب مغفرت کردند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر