بازدید 3640

انتقاد سروری از ارجاع مصوبه بانک مرکزی

وی با اشاره به مصوبه مجلس ادامه داد: مصوبه‌ اخیر مجلس قسمتی از اختیارات رئیس جمهور را نادیده گرفته که این مسئله مشکلاتی را ایجاد می کند.
کد خبر: ۱۴۱۶۵۰
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۸۹ - ۰۸:۵۳ 11 January 2011
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با بیان اینکه مصوبه مجلس درباره بانک مرکزی اختلاف برانگیز است، گفت: اصلاح بخشی از این مصوبه آن را به نقطه مشترک مجلس و دولت تبدیل کرد و باید در همین حد باقی می ماند اما با این حال به مجمع تشخیص مصلحت فرستاده شد.

پرویزسروری، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس و نماینده مردم تهران، در مجلس در گفت‌و‌گو با شبکه ایران گفت: بانک مرکزی ارکان قوه مجریه است و رئیس جمهور باید بتواند از طریق آن سیاست‌های کلی نظام را جاری کند.

وی با اشاره به مصوبه مجلس ادامه داد: مصوبه‌ اخیر مجلس قسمتی از اختیارات رئیس جمهور را نادیده گرفته که این مسئله مشکلاتی را ایجاد می کند.

سروری با اشاره به اینکه تصویب این طرح را به مصلحت نمی‌دانستیم، تصریح کرد: این مصوبه موجب تشدید اختلافات دو قوه خواهد شد.

نماینده مردم تهران گفت: بخشی از مصوبه مجلس که بعدا اصلاح شد، مصوبه را به نقطه مشترک مجلس و دولت تبدیل کرد و باید در همین حد باقی می ماند اما با این حال به مجمع تشخیص مصلحت فرستاده شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطر نشان کرد: از نظر بنده این مصوبه نباید به مجمع تشخیص ارسال می شد.

گفتنی است، گرچه شورای نگهبان قانون اساسی مصوبه مجلس درباره بانک مرکزی را رد کرد اما نمایندگان مجلس همچنان بر مصوبه قبلی خود تاکید و این مصوبه را راهی مجمع تشخیص مصلحت کردند.

طبق تبصره‌ مصوب مجلس در ماده ۸۰ ، رئیس کل بانک مرکزی با پیشنهاد رییس‌جمهور، تایید مجمع عمومی و رای اکثریت مجلس شورای اسلامی انتخاب و با حکم رئیس‌جمهور منصوب می‌شود.

شورای نگهبان در ایراد خود به این تبصره عنوان کرده بود که در قانون اساسی تنها به احراز صلاحیت وزرا از سوی مجلس اشاره شده است، از این رو رای مجلس به رئیس کل بانک مرکزی خلاف قانون است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی