بازدید 14995
رهبر انقلاب در ديدار پرشور مردم گيلان:

نگاهبان اصلی این نظام اسلامی، مردم هستند

ملت ایران هما گونه كه در هشت سال جنگ تحمیلی با ابتكار، فداكاری، شجاعت و حضور در صحنه، بر دشمن غلبه كرد، در هشت ماه جنگ نرم هم با عنایت خداوند متعال از خود مهارتی مثال زدنی نشان داد و در نهم دی سال گذشته به بركت یاد حضرت سیدالشهدا ـ علیه السلام ـ و با همت، بصیرت، آگاهی، و هشیاری خود، بساط فتنه گران را جمع كرد.
کد خبر: ۱۳۹۱۶۳
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۰ 29 December 2010
رهبر معظم انقلاب اسلامی، صبح امروز در دیدار هزاران نفر از قشرهای گوناگون مردم استان گیلان، همت، بصیرت، آگاهی و هشیاری مستمر را عوامل اصلی پیشرفت ملت به سمت قله های تعالی دانستند و تأكید كردند: ملت ایران، همان گونه كه در هشت سال جنگ تحمیلی با ابتكار، فداكاری، شجاعت و حضور در صحنه، بر دشمن غلبه كرد، در هشت ماه جنگ نرم هم با عنایت خداوند متعال از خود مهارتی مثال زدنی نشان داد و در نهم دی سال گذشته به بركت یاد حضرت سیدالشهدا ـ علیه السلام ـ و با همت، بصیرت، آگاهی، و هشیاری خود، بساط فتنه گران را جمع كرد.

به گزارش «تابناک»، حضرت آیت الله خامنه ای، جبران عقب ماندگی های تاریخی و رسیدن ملت ایران به جایگاه شایسته علمی خود را نیازمند همت، عزم و امید به آینده دانستند و افزودند: تنها راه رسیدن به قله های سعادت و پیشرفت، حفظ مستمر همت، عزم و امید به آینده است و ملت ایران در سی سال گذشته نشان داده است، توانایی پیشرفت و حركت جهشی را دارد.

ایشان با تأكید بر اینكه شعارهای ملت ایران جهانی و هدف او قطع كامل دست مستكبران از كشور است، خاطرنشان كردند: علت اصلی عصبانیت مستكبران از این ملت و توطئه ضد آن، همین موضوع است و فتنه سال گذشته، جلوه ای از توطئه دشمنان بود.


رهبر انقلاب اسلامی، هدف از فتنه سال گذشته را گمراه كردن مردم با طرح شعارهای حق ولی با محتوای باطل دانستند و تأكید كردند: ملت ایران در نهم دی سال گذشته، در حركتی كاملاً خودجوش، فتنه گران را ناكام كردند و مشت محكمی بر دهان آنان زدند.

حضرت آیت الله خامنه ای حماسه نهم دی سال 88 را نشانه ای از بیداری و هشیاری مردم خواندند و افزودند: دشمنان ملت ایران و كسانی كه گمان می كنند می توانند میان مردم و نظام اسلامی فاصله بیندازند، باید این پیام نهم دی را دریابند و بدانند كه نظام متعلق به خود مردم است و نگاهبان اصلی این نظام اسلامی، مردم هستند.

ایشان افزودند: سردمداران دولتهای مستكبر و در رأس آنها امریكا در مقابله با نظام اسلامی شیوه های مختلفی همچون توطئه، اظهارات مزورانه، دشمنی صریح، و شعار برای ملت، بكار می برند كه همه این موارد نشان می دهد، آنها هنوز تحلیل و شناخت صحیحی از ملت ایران ندارند.

رهبر انقلاب اسلامی با تأكید بر لزوم حفظ همت ملت، خاطرنشان كردند: امسال كه سال همت مضاعف نامگذاری شده است، خوشبختانه نشانه های این همت مضاعف در كشور دیده می شود و مسئولان كارهای خوبی در بخش های گوناگون انجام می دهند اما این همت مضاعف باید همواره و در سال های آینده نیز وجود داشته باشد تا ملت ایران با دستیابی به قله های پیشرفت و كمال مادی و معنوی، دشمن را از خود مأیوس كند.

حضرت آیت الله خامنه ای، تنها راه خلاص شدن از شرّ دشمنان را، مأیوس شدن آنها دانستند و افزودند: گناه بزرگ برخی از دست اندركاران فتنه سال گذشته، امیدوار كردن دشمن است.

ایشان با یادآوری انتخابات با عظمت سال گذشته و حضور خیره كننده مردم در این انتخابات، خاطرنشان كردند: این حضور عظیم مردم، می توانست ملت ایران را در بسیاری از میدان های سیاسی موفق كند، ولی فتنه گران با ایجاد فتنه و امیدوار كردن دشمن، به انقلاب اسلامی و ملت آسیب زدند.
 


رهبر انقلاب اسلامی، فتنه سال 88 را چالشی بزرگ خواندند و افزودند: در این چالش بزرگ، از یك سو دشمن از فتنه گران حمایت می كرد و حتی نام آنها را بر زبان می آورد و از سوی دیگر ملت ایران با استحكام كامل در صحنه حضور پیدا كرد.

حضرت آیت الله خامنه ای تأكید كردند: ملت ایران همان گونه كه در هشت سال جنگ تحمیلی با ابتكار، شجاعت و فداكاری در میدان حاضر شد و دشمن را شكست داد، در هشت ماه جنگ نرم نیز با همت، بصیرت، و هشیاری در همه میدان ها حاضر شد و حقیقتاً از خود مهارت نشان داد.

ایشان افزودند: آنچه رخ داد، دست قدرت الهی بود كه دلهای مردم را به سمت خود جلب و به سوی راه درست رهنمون كرد.

رهبر انقلاب اسلامی، با تأكید بر حفظ و تقویت ارتباط با خدا در كنار افزایش همت، بصیرت و هشیاری، خاطرنشان كردند: نهم دی ماه سال گذشته، یكی از موارد جلب رحمت الهی بود و مردم به بركت یاد حضرت سیدالشهدا ـ علیه السلام ـ به میدان آمدند و بساط فتنه گران را برچیدند.

حضرت آیت الله خامنه ای، وظیفه مردم به ویژه مسئولان و قشرهای آگاه و هشیار و جوانان را سنگین خواندند و تأكید كردند: همواره باید به لطف و هدایت الهی تكیه و تلاش شود تا به آن سرنوشت خوبی كه خداوند متعال برای ملت ایران مقدر كرده است برسیم.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به سابقه تاریخی، دینی و مبارزاتی مردم گیلان، همت مردم این خطه را نمونه بارزی از همت ملت ایران دانستند و افزودند: با وجود آنكه رژیم طاغوت، تلاش گسترده ای برای فاسد كردن عقیده مردم گیلان انجام داد، مردم این سامان با همت، ایمان و عقیده خود جلوی تلاش های آن رژیم ایستادند و مردم گیلان، از لحاظ دینداری، اخلاص، جهاد، و حضور در صحنه از استانهای برجسته كشور هستند.

رهبر انقلاب اسلامی، با تجلیل از شخصیت مبارز و مجاهد شهید میراز كوچك خان جنگلی، در بیان سابقه درخشان مردم گیلان خاطرنشان كردند: مقابله با عوامل گروه های ملحد و ضد دین، حضور تأثیرگذار در پیروزی انقلاب اسلامی، رشادت جوانان مؤمن و بسیجی این استان در دوران دفاع مقدس، و نقش آفرینی اندیشمندان، دانشگاهیان و علمای گیلان در مقاطع گوناگون از جمله سوابق دینی، انقلابی و علمی مردم این استان است.

حضرت آیت الله خامنه ای با یادآوری نقش آفرینی مردم رشت در مقابله با فتنه سال گذشته، آن را نشانه دیگری از همت و بصیرت مردم گیلان دانستند و افزودند: رشت جزو معدود مناطقی بود كه یك روز زودتر از حركت خودجوش ملت، در هشتم دی سال 88 به صحنه حضور مردم در برابر فتنه گران تبدیل شد.

در آغاز این دیدار، حجت الاسلام والمسلمین قربانی نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت، با بیان بخش هایی از سوابق دلدادگی مردم گیلان به اهل بیت ـ علیهم السلام ـ و ترویج مكتب آن بزرگواران، و اشاره به مراجع و علمای بزرگی كه از این منطقه برخاسته اند،  گفت: مردم مؤمن گیلان همواره پرچمدار مبارزه با استعمار و استبداد بوده اند و میرزا كوچك خان جنگلی نمونه بارز آن است، ضمن آنكه استان گیلان در هشت سال دفاع مقدس، هشت هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی كرد.

منبع: khamenei.ir
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل