حماس: آماده واگذاری حکمرانی غزه به کمیته ملی هستیم

به گزارش تابناک، مرکز اطلاع رسانی فلسطین گزارش داد که حازم قاسم سخنگوی جنبش حماس از آمادگی کامل این جنبش برای واگذاری تمامی حوزه های حکمرانی در نوار غزه، از جمله پرونده امنیتی، به «کمیته ملی اداره غزه» خبر داد و از نهادهای میانجیگر خواست تا هرچه سریعتر زمینه ورود این کمیته به باریکه را فراهم کنند.
سخنگوی حماس گفت که موضوع تسریع در ورود «کمیته ملی اداره غزه» به این باریکه و آغاز فعالیت آن، یکی از محورهای اصلی گفتوگوهای اخیر این جنبش در قاهره بوده است.
وی تأکید کرد: «ما بار دیگر بر آمادگی کامل خود برای واگذاری تمامی حوزههای حکمرانی، از جمله پرونده امنیتی، به این کمیته و همکاری حداکثری برای موفقیت مأموریتهای آن تأکید کردهایم.»
سخنگوی حماس با انتقاد از عملکرد شورای امنیت افزود: قابل قبول نیست که شورای امنیت پس از ماهها از تشکیل این کمیته، همچنان نتواند زمینه ورود آن را به غزه فراهم کند و عملاً در برابر خواسته های رژیم صهیونیستی منفعل مانده است.
قاسم در پایان ابراز امیدواری کرد که تلاشهای میانجیگرانه برای ورود هرچه سریعتر کمیته ملی به غزه به نتیجه برسد تا زمینه برای ساماندهی اوضاع در این منطقه و آغاز یک فرآیند کمک رسانی واقعی که بخشی از رنج مردم را کاهش دهد، فراهم آید.



