بازدید 24260

استفاده از الكل صنعتي براي توليد بنزين

کد خبر: ۱۳۳۶۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۷ 30 November 2010
مديرعامل شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران از همكاري كنسرسيومي متشكل از شركت‌هاي خصوصي ايراني و برزيلي براي توليد و استفاده از اتانول در بنزين خبر داد.

فريد عامري در اين باره به شانا گفت: اين كنسرسيوم با شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران براي استفاده از اتانول در بنزين در حال مذاكره است.

مديرعامل شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران درباره اقدام‌هاي انجام شده براي بالا بردن كيفيت بنزين توليدي در كشور گفت: استفاده از اتانول به عنوان ماده افزودني به بنزين براي افزايش عدد اكتان و رعايت مسائل محيط زيست، همچنين افزايش حجم و كاهش واردات بنزين سوپر در دستور كار وزارت نفت قرار دارد.

وي با بيان اين كه استفاده از الكل صنعتي اتانول به لحاظ زيست محيطي بهتر از متانول است، افزود: استفاده از اتانول برخلاف متانول براي محيط زيست مشكلي ايجاد نمي‌كند، ولي هم اكنون در برخي از استان‌هاي چين به دليل مزيت نسبي توليد متانول از زغال سنگ، با مخلوط كردن 20تا30 درصد اين الكل به بنزين، اكتان اين فرآورده‌ها را بالا مي‌برند.

عامري با بيان اين كه استفاده از ماده افزودني اتانول، در اولويت شركت ملي پالايش و پخش براي بالا بردن عدد اكتان بنزين با استفاده از سوخت‌هاي سبز است، افزود: طرح پايلوت استفاده از الكل سوختي اتانول در يكي از شهرهاي خوزستان در حال انجام است كه با فراهم شدن بسترهاي لازم، توزيع آن در سراسر كشور انجام مي‌شود.

مديرعامل شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران تصريح كرد: چنانچه اتانول سازان در توليد اين الكل صنعتي با شركت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران همكاري كنند، اين ماده را در داخل تامين خواهيم كرد؛ در غير اين صورت با همكاري كنسرسيوم متشكل از شركت‌هاي خصوصي ايراني و برزيلي واردات و در مراحل بعد توليد انبوه انجام خواهيم داد.

وي با بيان اين كه هم اكنون در برخي كشورها از اتانول در مقادير مختلف در سوخت خودروها استفاده مي‌شود، افزود: با توجه به وجود انواع خودرو در كشور، به گونه‌اي عمل خواهد شد كه تمام خودروهاي كشور، امكان استفاده از بنزين حاوي اتانول را داشته باشند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۱
بی سواد ها الکل صنعتی متانول هستش نه اتانول (این نشون میده وضعیت پروژه ها تو ایران چه جوریاست)
..
.
.
در اینصورت ..حسابی .........هوا.....الکلی ..میشود.......
............و نتیجه تنفس هم معلومه........
.........
.
.
اما جدی.........
.
.
اینکار اگرچه برای هوا خوبه اما باعث دو اشکال میشه:.
.
.
یکی قدرت کم موتورها بعلت سبک شدن سوخت
.
.
افزایش صدای موتورها.
.
.
بالا رفتن میزان مصرف بعلت سبک شدن سوخت....
.
.
.اما....در حال حاضر به هرحا اجرای این طرح بهتر از عدم اجرایش است...
.
.
ولی اولی اینست که دولت........

.
.
اگر براستی به فکر حل مشکل آلودگی دودی و صوتی هوا است :
.
.
باید :
.
.
1_ کارخانجات را به بیابانها منتقل کند.
.
.
2_ خودروها را الکتریکی تولید نماید...
.
.
.
3_ فرودگاه مهرآبد هم به فرودگاه امام منتقل شود...
.
.
4_ تمامی کارخانجات فعلی و آینده حتی در بیابنها هم مجهز به کاتالیزور شوند...
.
.
اینها همش مزخرفه این کار بسیار
گران و انجام ان غیر عاقلانه است
دودش میره گلومون یه جوری نشیم !!!!
یک سوال:

آیا پمپ جداگانه هم برای این بنزین در نظر میگیرید؟ شاید یکی نخواد از این بنزین استفاده کنه!
باید شرکت های کشت و صنعت نیشکر هم در این پروژه دخیل باشند. در واقع ملاس کار خانجات شکر اولین منبع سوخت زیست محیطی(Biofule) هستند. در برزیل 70% سوخت خودرو ها از محل الکل حاصل از ملاس تامین میشود. امید وارم موفق باشند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار