بازدید 12354
السلام علیک یا مسلم بن عقيل(ع)؛

سلامت باد كه پيشاهنگ شهادت و شهيدان نهضت حسينی!

به مسجد می‌روی. هیچ کس نیست. برمی‌گردی همراهانت را شماره می‌کنی. کم از صد نفرند. شگفتا چه شده است. اذان می‌گویی. تنها سی تن مانده‌اند. نماز مغرب تمام می‌شود به سجده می‌روی و برمی‌خیزی و واپس می‌نگری ده تن مانده‌اند. از مسجد بیرون می‌روی هنوز ده تن با تواند. به خم کوچه می‌رسی...
کد خبر: ۱۳۱۰۰۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۳ 15 November 2010
سرویس دفاع مقدس «تابناک» ـ السلام علیک یا اباعبدالله(ع) و علی الارواح التی حلت بفنائک... و سلام بر تو ای مسلم ابن عقیل(ع)، سلام بر تو ای سفیر مظلوم خون خدا.

پدرت عقیل گفته بود، برای حسین (ع) چنان باش که علی (ع) برای پیامبر بود. تن تو، زره حسین باید باشد و تو در تمام سال هاي زندگی‌ات آن‌چنان بودی که پدر خواست. از کوفه پیک‌ها می‌رسد، نامه‌نگاران براي حسين دعوت نامه می‌نویسند و هر روز خورجین‌هایی تازه می‌آورند.

می‌نویسند: بیا که شمشیرهای قیام از نیام برآوریم و در رکاب تو جان‌فشانی کنیم.

 نوشته‌اند: العجل، ثُم العجل و السلام. امام تو را خوانده است، مسلم. می‌گویند سفیر کوفه باید باشی. مسلم، چه عزیزی که امین حسین می‌شوی. امین پسر امین الله. امام نامه را به دستت می‌سپارد. دستانت را می‌فشارد و رهسپار كوفه‌ات می‌كند.

اينك به کوفه رسیده‌ای. انبوه انبوه مردم به استقبالت آمده‌اند و با تو بيعت می‌كنند. یزید، عبیدالله ابن زیاد را که حاکم بصره است به حکمرانی کوفه برمی‌گزیند. عبیدالله پس از ورود به كوفه در مسجد خطبه می‌خواند ترس و وحشت بر قلب‌ها نشسته است. می‌گوید سرِ هر سر دسته‌ای که سرکشان را در قبیله‌ خود نگه دارد بر در خانه‌اش آویخته می‌شود.

ديگر بار عبیدالله مردم را تهدید می‌کند و تو قیام می‌کنی و شعار می‌دهی، یا منصور امِت امِت و عبیدالله فریاد می زند: یا خیل الله اِرکبی. هیچ کس پاسخش نمی‌گوید. عبیدالله است و سی نگهبان و چند تن از اشراف و تو هستی با چهار هزار تن گرد آمده در مسجد و بازار.

باب نیرنگ باز می‌شود، و همه تهدید می‌شوند که از تیغ لشکر شام در امان نخواهند بود مگر این‌که زیر پرچم امان قرار گیرند. تهدیدها کارگر می‌افتد. زنان به هراس و گریه‌کنان می‌آیند و همسرانشان را می‌خوانند که برویم.

  اينك دوشنبه هشتم ذی‌الحجه و یوم الترویه است و تو در جمعی کم‌تر از پانصد تن در خشک‌سالی ایمان ایستاده‌ای. تهديدها هولناك‌تر می‌شوند.

به مسجد می‌روی. هیچ کس نیست. برمی‌گردی همراهانت را شماره می‌کنی. کم از صد نفرند. شگفتا چه شده است. اذان می‌گویی. تنها سی تن مانده‌اند. نماز مغرب تمام می‌شود به سجده می‌روی و برمی‌خیزی و واپس می‌نگری ده تن مانده‌اند. از مسجد بیرون می‌روی هنوز ده تن با تواند. به خم کوچه می‌رسی، دیگر بار می‌نگری. ده تن رفته‌اند. تنهای تنها گام می‌زنی. هیچ کس نیست تا حتی راه را به تو نشان دهد، «طوعه» زن دوست دار اهل بيت در به رويت می‌‌گشايد و تا می‌گويي مسلمی تو را به اندرون خانه‌اش راه می‌دهد و تو غريبانه مشغول نماز عشاء می‌شوی.

مسلم، این آخرین شب حضور تو در کوفه مکر و خدعه است. به صبح مي‌رسي. از نماز صبح فارغ می‌شوی کوچه پر است از مأموران عبیدالله. زره می‌پوشی و شمشیر به کف از خانه بیرون می‌زنی، سه بار می جنگی و انبوه حمله‌وران را عقب می‌رانی.

زیر باران سنگ و چوب و آتش ايستاده‌ای. ناگهان، سنگینی تیغ را بر لبانت حس می‌کنی. نیزه‌ای از پشت بر کمرت می‌نشیند. می‌افتی و برمی‌خیزی. دستگیرت می‌کنند و به دارالاماره‌ات می‌برند. سه شنبه نهم ذی‌الحجه است. حسین تو در راه است و تو بر پشت بام قصر کوفه، دو رکعت نماز می‌خوانی. چهارشنبه عید قربان است و تو پیشاهنگ قربانیان، شمشیر بکر بالا می‌رود. ضربه را می‌نوازد. «انالله و انا الیه راجعون»
 
سرت، نخستين هديه كوفه به شام است و تنت از پشت بام در ميان بازار كفّاشان رها می‌شود. فردا پيكر تو را وارونه بر دار خواهند كرد. سلامت باد كه پيشاهنگ شهادت و شهيدان نهضت حسينی.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۳۵
السلام عليك يا مسلم ابن عقيل
پاسخ ها
محمد برهاني
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۱ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۵
این حضراتی که رای مخالف می دهند اگر دین ندارند لااقل آزاده باشند ، در ایران اقلیت های مذهبی نیز به خاندان اهل بیت ارادتمندند ، شما چی هستید خدا عالم است
مردونه وقتی مختار نامه رو می بینی اشکت در میاد ....................
پاسخ ها
رسول
| Netherlands |
۲۲:۴۰ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۴
جمعه که مختارنامه رو دیدم، مثل بچه ها هق هق میکردم. بیشتر به حال خودم. نمی دونم منم اگه اون دوران بودم، با امام حسین می موندم یا نه، گول می خوردم.
reza
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۰ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۵
آقا رسول
مي ماندي برادر
شايد امثال من و شما و حتي بچه هاي تابناك با هم در نظر متفاوت باشيم ولي سال گذشته نشان داديم در دفاع از ولايت همه امت واحده و پا در ركابيم
سلام بر تو پسر عم مظلوم حسین شهید
السلام عليك يا اباعبدالله الحسين و علي علي بن الحسين و علي اولاد الحسين وعلي اصحاب الحسين
سلام و درود خدا بر تو باد جناب مسلم ابن عقيل اي سفير سيد الشهداء(ع)
بین کوچه ها بنگر شد سفیرت آواره.....
السلام عليك يا مسلم ابن عقيل
دست نویسنده رو میبوسم.
السلام علی محالّ معرفة الله و مساکن برکة الله و مخازن حکمة الله و منارّ نور الله... یا مولای وابن مولای یا ابا عبدالله(ع) بابی انت و امّی و اهلی و مالی و اُسرتی.... بموالاتکم علّمنا الله معالم دیننا و ما کان فسد من دنیانا.
السلام علیک یا سفیر الحسین و امین العشق یا مسلم بن عقیل.

تنها و خسته درآن کوچه های سرد بود
در آن کویر معرفت از پی یک دست مرد بود
روز از پی اش که چه هزاران نوید بود
افسوس....
تا شب نیامده از همه شان نامید بود.....

لا یوم کیومک یا ابا عبدالله.جعلتُ فداک. یا علی مدد.
السلام علیک یا حسین بن علی
سلام بر حسین .
درود خدا بر آن مرد خدا. بياييم قدر مسلم هاي زمان را بدانيم و افسوس از دست دادنشان را نخوريم.
پاسخ ها
علي سنجابي
| Switzerland |
۱۱:۳۹ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۵
با سلام خدمت اين دوست ارجمند اگر بعنوان نمونه نام حداقل يكي دو مورد از مسلم هاي زمان را نام ميبرديد خيلي خوب ميشد.
السلام عليك يا اهل النبوه
دورود بر میر باقری دستش درد نکند . یا حسین
مسلمم کزهرطرف بسته راهم یاحسین کم نگاهم یاحسین یاحسین و یاحسین کاش کوفه هرچه دارد سنگ ریزد برسرم تا من اززخم سرزینب بکاهم یا حسین
من قبل از دیدن این سریال هیچ شناختی از حضرت مسلم نداشتم. با دیدن قسمت هفتم مختارنامه به غربت این بزرگوار پی بردم .درود بر ایشان باد. ممنون از گروه سازنده سریال.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۹ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۵
کاملا موافقم
السلام علی الحسین
و علی علی ابن الحسین
و علی اولاد الحسین
وعلی الاصحاب الحسین
طوعه امشب توبیا مردی کن
با دل فاطمه همدردی کـــــن
کوفه:اهل تو مرا چون دیدند
دستم اول همگی بوسیدند
ای خدا شب شده و من چه کنم
یک تن و این همه دشمن چه کنم
السلام علیک یا حسین بن علی ... السلام عليك يا مسلم ابن عقيل
با اجازه نویسنده ما در کانادا در مسجد که دعای عرفه برگزار می شود ,میخوانیم
امیری حسین ونعم الامیر . یادش بخیر این شعار رزمندگان سپاهی وبسیجیان دوران بیاد ماندنی دفاع مقدس بود . وهمچنین کل یوم عاشورا وکل ارض کربلا . جنگ بین حق وباطل . و نبرد نیروی زر و زور وریا وتزویر با راد مردان جاودانه تاریخ پایانی ندارد .
اول شهید و سردار واقعی اسلام از خاندان کریم و شریف هاشم (سرباز سر از تن و از بند تن جدا). هیچکس مثل او و برادرانش و فرزندنش از بنی عقیل در راه حسین ع اینطور جوانمردانه جان ایثار نکردند. سلام خدا بر مسلم و بنی عقیل و عقیل و سرورشان حسین ع.
یا لیتنا کنا معک
جالب ترین نکته اینست که این فیلم از سال 1381 شروع شده و این قسمت های اول نیز در سالهای آغازین ساخته شده است. نکته اینکه سلیمان بن صرد خزاعی که خود را بزرگ شیعیان کوفه می دانسته است در جلسه بزرگان کوفه خود را در مقابل مسلم بن عقیل ع فرستاده ویژه امام می بیند و آنقدر دچار غرور وبی بصیرتی شده که فتوا هم صادر می کند. او اگر چه آنقدر حدیث بلد است که از عهده شریح قاضی هم بر می آید اما چو ن بصیرت سیاسی ندارد فرستاده امام ع را تنها رها می کند و برای دعا کردن می رود.... به فرموده بزرگی "خیانیت خواص بی بصیرت و تبعیت عوام" رمز اصلی واپسزدگی جوامع اسلامی بوده و هست. مرجع دینی بودن ورساله داشتن که شرط نیست آنچه که مهم است بصیرت و آگاهی دینی و سیاسی است که...
السلام علیک یا سفیر الحسین
السلام علیک یا غریب کوفه
السلام علیک یا اول شهید عاشورا
السلام عليك يا سفير الحسين
کل ارض کربلا کل یوم العاشورا (هر سرزمین کربلاست و هر روز عاشوراست).
از نویسنده تشکر کنیم یا میرباقری که نوشته را مصور کرد یا مصور را نوشته؟
و ما براي حسين زهرا(ع) چه كرديم .....
بخدا سوگند تا انگاه که بر کنار قصری که حضتر ت مسلم را از بالای ان به پائین پرتاب کردن نرسیده بوده بودم شاید اینقدر گریه نمیکردم بر بی وفائی کوفیان . بر ضریح مبارکش بوسه زدم و گریه غربت سردادم و گفتم کاش این حادثه تاریخی غریبانه امروزبود و شیعیان پاک مولایم حسین امروز ازبین جوانان ایرانی یاریت میکردند سلام بر تو و شجاعتت سلام بر غیرت و مردانگیت سلام بر همه دوستارانت..درود خدا بر آن مرد خدا. بياييم قدر مسلم هاي زمان را بدانيم و افسوس از دست دادنشان را نخوريم. .... السلام عليك يا اباعبدالله الحسين و علي علي بن الحسين و علي اولاد الحسين وعلي اصحاب الحسين .........
در كوچه هاي بي كسي ره مي سپارم
امشب به ياد دلبرم شب زنده دارم
مانده به هر كوچه ز اشكم يادگاري
شايد از اينجا بگذرد محمل سواري
يارب مبادا آن مسافر خسته باشد
يا رب مبادا دست زينب بسته باشد
سلام بر سالار زينب - سلام بر محرم
لحظه ای با خود بیندیشیم که اگر ما در این امتحان بودیم آیا سربلند بیرون می آمدیم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۴ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۶
از این آسون ترش بود اما متاسفانه هموونا که فکر میکنن خیلی خدا دوست هستند رد شدن
سلام بر حسین ع سلام ودرود بر اصحاب حسین ع
دست خودم نیست وقتی اسم کوفه را می شنوم ناخودآگاه به یاد نامرد و نامردی می افتم...
ای کوفه ننگت باد که علی را در محراب کشتی و گفتی که مگر علی نماز هم می خواند... وبعد با دعوت میهمان و به شهادت رساندن و به اسارت گرفتن آن عزیزان مقام اول نامردی و دنائت را از آن خود کردی...
ننگ بر اینهمه پستی و رذالت
سلام بر اربابمان حسین و یاران مظلومش بالاخص حضرت مسلم ابن عقیل
خداي ناكرده يه موقع جو گير نشيد ها اگر همين الان امام حسين عليه السلام بيايد شماها نيز و هر كدامتان كه ادعا مي كنيد همين كار را با حضرتش خواهيد كرد گذشتن از جان كار هر كسي نيست
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۴ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۵
چه اونها كه بخاطر باور خودشون در دفاع از حق از موسوي طرفداري كردند و چه آنها كه به حق از ولايت دفاع كردند ، حداقل با هم در اين انگاره كه بايد از حق و حقيقت دفاع نمود و هزينه كرد مشترك اند ....
چه زيبا نوشته اند : حسين بيا به ايران ، كوفه وفا ندارد
ایول به مسلم ابن عقیل ای کاش یاد بگیران.....
تاريخ تكرار ميشود آيا الان در دوران مشابهي نيستيم . همه امتها آزمايش ميشوند
حسين (جان) نيا به كوفه
كوفه وفا نداره


بابي انت و امي ياحسين
از تاریخ باید درس آموخت. باید رهبر فرزانه انقلاب را یاری کرد همچنان عقیل(ع) که امام حسین (ع) را یاری کرد.
سلام
وای که چه قدر حضرت مسلم(علیه السلام) غریب است. غربتش را که خوب فهم می کنی (درحدفهم خویش) چگرت را زخمه ای می دهد که می خوای به جای او عالم را فریاد کنی .
و چه جالب است که او هم همچون آقای خویش لب تشنه جان می دهد. به خدا اینان مظلوم ترین اولاد آدمند وما که توان فهم مظلومیت ایشان را داریم . مظلومیت ایشان همین بس که همین مظلومیت را با مظلومیت دیگران قیاس می کنیم
اللهم عجل فرجه
چقدر ما زود جو گير مي شويم و ادعاهاي آنچناني مي كنيم. امام حسين در روز عاشورا سخنان كوتاهي براي دشمنانش داشت ولي هيچ اثري در آنها نكرد مي دانيد چرا چون خود امام فرمودند:
"ملئت بطونهم من الحرام" مال حرام خورده اند
عزيزم جهاد در راه امام حسين يعني اينكه مال حرام نخوري - كساني كه بيت المال را با ارث پدرشان اشتباه كرده اند همواره در صف يزيديان هستند حال هرچه هم سينه بزنند و شعار بدهند
به امید بر پایی دولت عشق و گرفتن انتقام مظلومان کربلا
این طالب بم المقتول بکربلا
پاسخ ها
عبدالرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۷ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۵
آقا اين راي منفي به اين كامنت هاي مذهبي يعني چي ؟

من بگم !

يعني همون كاربراي نامحترم امثال بالاترين كه هقفته اي يه پست داغ اهانت به معصوم دارند الان اينجا هم ....

تابناك !
سانسور نكن .
من امام حسین رو خیلی دوست داشتم و دارم اما اون نسبت به من ...... ازتون میخوام برام دعا کنید شاید صدام رو بشنو و خودش حق منو بگیره و بده
داستان تکرار شده این بار برای ما و فرزند نهم امام حسین علیه السلام
کوفیان را نکوهش نکنیم اگر که یاری امام زمانمان نکرده‌ایم
وای بر ما! ما امام ناظری داریم که حتی به چهره نمی شناسیمش، وای بر روز امتحان ما.
پاسخ ها
محمد برهاني
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۱ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۵
آنوقت است که از شماتت کوفیان پشیمان می شویم ، گمان کرده اید که وقتی بصیرتتان افزایش یافته امتحانتان سخت تر نمی شود ؟
شما را چه خواهد شد اگر روزی فرمانتان دهند که تیغ بر کسانی کشید که عمری زاهد و پارسا می خواندیدشان ؟
لبيك يا حسين ....
خدایا نبودیم در کوفه و درک نکردیم عاشورا را، اما خودت مددی کن که روز قیامت شرمنده حسین فاطمه نباشیم. مددی کن که سرافکنده پیش مادر سادات نباشیم. مددی کن که عاشورایی باشیم و از یاران حسین در این زمان. مددی کن که ما رو به نام محبین حسین بشناسند... یا حسین
به خدا از وقتي مختارنامه رو ديدم تا اسم مسلم و حسين و... مياد بدنم سرد و بي حس ميشه به خدا خيلي برام سخته ديدن اين سريال خيلي دلم ميسوزه يا حسين مظلوم ما رو ببخش به خاطر همه بديهايي كه ميكنيم شرمنده ايم تو خودت كمكمون كن اگر يه روزي ما هم دچار آزمون شديم روسفيد باشيم و مثل اهل كوفه نباشيم
سلام ما یر ارباب بی کفن سلام ما بر محرم
اللهم ارزقنا زیارة الحسین
به قول اون دوستمان شاید ما حتی به مسجد هم نمی آمدیم و پشت سر مسلم نماز هم نمی خواندیم خدایا تو را شکر می کنم که در آن دوران نبودم که قطعاً در امتحان مردود می شدم. واقعاً دوران سختی بود با آن وضعیت زنان و دشمن بسیار مکار و حیله گر. و این قطعه وصف حال جناب مسلم است در آن دوران سیاهی و تباهی
- "به كجا چنين شتابان؟"
گون از نسيم پرسيد.
- "دل من گرفته زينجا،
هوس سفر نداري
ز غبار اين بيابان؟"

- "همه آرزويم؛ اما
چه كنم كه بسته پايم..."

- "‌به كجا چنين شتابان؟"

- "به هر آن كجا كه باشد به جز اين سرا سرايم..."

- "سفرت به خير؛ اما، تو و دوستي، خدا را
چو از اين كوير وحشت به سلامتي گذشتی به شکوفه ها به باران برسان سلام ما را السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین
السلام علیک یا سید علی خامنه ای
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۹ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۶
واقعاً درست فهمیدی!!!
اگه اون زمان بودی حتماً توی امتحان مردود میشدی. . .
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۸ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۶
سلام دوست خوبم
چه فرقی میکنه! این دوران یا اون دوران نداره... همه آدما آزمایش میشن... از امتحان های الهی که تو این زمانه ازمون گرفته میشه نباید غافل باشیم.
مرگ با عزت بهتر از زندگی مذلت بار است. سلام بر حسین(ع)
تعجب بنده بیشتر از امتیاز های منفی دوستان برای نظرات هست ...
چرا ؟؟؟
نه فقط مسلمانان ، بلکه آزادمردمان دنیا هم برای غربت و مظلومیت حسین (ع) و یارانش در ماتم و حیرتند !!!

جای بسی شرمساری که هنوز برخی از ما مانند کوفیانیم ...
منم وقتی مختار نامه دیدم حضرت مسلم را شناختم اقای زندگانی خیلی زیبا این نقش را بازی کردن تنهایی مسلم را بسیار زیبا نشان دادند و مسلم تنها یکی است و هیچکس مثل او نمی شود
یا حسین ...
جانم فدای حسین ویارانش
سلام بر مسلم بن عقیل
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار