بازدید 8767

روزی که نباید در آن فرصت را از دست داد...

کد خبر: ۱۳۰۷۶۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۲ 14 November 2010
سرویس فرهنگی ـ روز عرفه روز درخواست از خداوند متعال است، درخواست برای بخشش و غفران الهی.

به گزارش «تابناک»، چند نکته زیر گفتاری است از آیةالله العظمی حاج آقا مجتبی تهرانی درباره این روز:
 
أعوذ بالله من الشیطان الرجیم، بسم الله الرحمن الرحیم

رُوی عن رسول الله صلّی الله علیه و آله و سلّم قال: أوحی الله تعالی إلی بعض أنبیائه لَو أَنَّ أَهلَ سَبعِ سَمَاوَاتٍ وَ أَرَضِينَ سَأَلُونِي جَميعاً فَأَعطَيتُ كُلَّ وَاحِدٍ مِنهُم مَسْأَلَتَهُ مَا نَقَصَ ذَلِكَ مِن مُلكِي مِثْلَ جَنَاحِ بَعُوضَةٍ وَ كَيفَ يَنقُصُ مُلكٌ أَنا قَيِّمُه‏.

در روایتی است که از پیغمبر اکرم نقل شده است که خداوند وحی فرستاد به بعضی از پیامبرانش که این متن وحی الهی است که بر فرض که اهل هفت آسمان و تمام زمین اینها همگی از من درخواست کنند و به هرکدام یکایک هرچه که خواستند را بدهم، از آن خزانه الهی و حکومت الهی و فضل الهی هیچ کاسته نمی‌شود؛ حتی مثل یک بال پشه هم کم نمی‌شود از خزانه من؛ و چه جوری می شود کاسته شود از حیطه فضل الهی که من سردمدار آن هستم!؟

روایتی است از زین العابدین صلوات الله علیه که محدّث قمی هم در مفاتیح نقل می‌کند که روز عرفه بود و حضرت دیدند سائلی از دیگران و مردم (یعنی غیر خدا) داشت درخواست می‌کرد؛ حضرت فرمود: وای بر تو، در چنین روزی از غیر خدا تقاضا و درخواست می‌کنی؟ و حال آنکه امید می‌رود در چنین روزی فضل الهی شامل شود حتی آن طفل‌هایی را که در رحم مادر هستند و اینها خوشبخت و سعادتمند شوند.

می‌خواستم این را بگویم که هر لحظه‌ای از لحظات امروز گرانبهاست برای ما، بخصوص برای دعا و درخواست از خداوند و این فرصت بهترین فرصت است و این فرصت را از دست ندهید، بخصوص همین بعد از ظهر تا هنگام غروب که در روایات وارد شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل