بازدید 2069

آموزش نظامی 250 هزار نفر از زنان کشور

کد خبر: ۱۲۸۱۳۸
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۸۹ - ۱۹:۰۳ 30 October 2010
رئیس بسیج جامعه زنان کشور گفت: 250 هزار نفر از زنان کشور در قالب 440 گردان الزهرا آموزشهای خاص و ویژه نظامی و دفاعی برای مقابله با تهدیدات احتمالی دشمن دیده‌اند.

مینو اصلانی با حضور در غرفه مهر در هفدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها ادامه داد: تمامی زنان عضو جامعه بسیج آموزش‌های ابتدایی دفاعی را می‌بینند ولی نیروهای سازماندهی شده در قالب گردانهای الزهرا به صورت منسجم و منظم تحت آموزش‌های ویژه برای مقابله با تهدیدات قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه جنگ نرم مهمترین تهدید فعلی کشور ما است گفت: پس از اینکه دشمن نتوانست با جنگ نظامی به کشورمان نفوذ کند، هم اکنون جنگ فرهنگی را در پیش گرفته است و باید براساس مقتضیات زمانی مقابله با این جنگ نرم را به نیروهای بسیج آموزش دهیم.

رئیس بسیج جامعه زنان کشور با اشاره به اینکه آموزشهای نظامی در زمان دفاع مقدس و تهدیدات مرزهای کشور در اولویت بود گفت: اکنون مقابله با جنگ نرم را در پیش گرفته‌ایم و برای مقابله با آن فعالیتهای اجتماعی، قرآنی و فرهنگی را در سطح کشور اجرا می‌کنیم که از آن جمله می‌توان به برگزاری جلسات متعدد تبیین ابعاد جنگ نرم در کشور و یا جلسات گفتمان پرسش و پاسخ برای دختران جوان اشاره کرد.

وی با بیان اینکه از میان پنج میلیون و 250 هزار نفر زن عضو جامعه بسیج کشور بیش از سه میلیون در رده نوجوان و جوان قرار دارند گفت: حدود 300 هزار زن این تشکیلات را در سطح کشور مدیریت می‌کنند که از این نظر در تمام دنیا چنین تشکیلاتی بی‌نظیر است.

اصلانی با تاکید بر اینکه بسیج در راستای جذب حداکثری مردم تلاش می‌کند ادامه داد: برنامه‌های اجرا شده فرهنگی و آموزشی بسیج به گونه‌ای است که بسیاری از زنانی نیز که عضو بسیج نیستند در این برنامه‌ها شرکت می‌کنند. به طور نمونه در اردوهای هجرت و سازندگی که در تابستان سال جاری در کشور برگزار شد بسیاری از زنان خارج از چرخه بسیج به دلیل علاقه به وطن خود و کمک به نقاط محروم شرکت کردند.

وی با تاکید بر این که هیچ محدودیتی برای حضور زنان در بسیج زنان وجود ندارد، ادامه داد: طبق قانون اساسی ما ملزم هستیم که افرادی را که می‌خواهند توان خود را در مسیر سازندگی و پیشرفت کشور صرف کنند، سازماندهی کنیم و هیچ محدودیتی برای عضویت زنان در 12 هزار پایگاه مقاومت بسیج سراسر کشور نداریم.

رئیس بسیج جامعه زنان کشور ادامه داد: تاکید بر جذب حداکثری مردم در بسیج به حدی است که حتی تعدادی از زنان عضو جامعه بسیج کشور از اقلیت‌های مذهبی هستند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس