بازدید 3175

فوت کوهنورد ایرانی در قله آرارات ترکیه

رییس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی در مورد مرگ یک کوهنورد ایرانی در مسیر بازگشت از قله آرارات توضیح داد، وی گفت که او طبق روال عادی به صورت شخصی و بدون مجوز خاصی اقدام به صعود کرده بود.
کد خبر: ۱۲۴۲۷۵۸
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۴ 15 June 2024

فوت کوهنورد ایرانی در قله آرارات ترکیه

به گزارش تابناک به نقل از خبرورزشی، اکبر خلیلی از کوهنوردان ایرانی است که سه روز پیش همراه با دو کوهنورد دیگر صعود به قله پنج هزار و یکصد هزار متری آرارات ترکیه را آغاز کرد و با موفقیت به سرانجام رساند. وی اما در مسیر بازگشت دچار حادثه شد و جان خود را از دست داد.

رضا زارعی رییس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی در مورد این حادثه گفت: صعود به بسیاری از قلل دنیا با هماهنگی و صدور مجوز لازم انجام می شود اما آرارات جزو قللی به حساب می آید که به دلیل هم مرز بودن ترکیه با ایران، نیازی به مجوز و هماهنگی نیست و معمولا کوهنورداری به صورت شخصی و آزاد برای صعود به آن اقدام می کنند.

وی ادامه داد: سالانه افراد زیادی برای صعود به قله آرارات به صورت آزاد اقدام می کنند مگر اینکه در شرایطی خاصی باشند و نیاز به کسب مجوز داشته باشند. در غیر اینصورت معمولا صعود به قله آرارات به صورت آزاد و بدون مجوز انجام می شود.

رییس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی تصریح کرد: آقای خلیلی هم از کوهنوردان با سابق ایران است که به صورت شخصی و آزاد برای صعود به قله آرارات اقدام کرده بود چون اصلا نیازی به کسب مجوز نداشت.حتی او بدون هماهنگی با ارگانی اقدام به صعود کرد. متاسفانه ایشان در مسیر بازگشت به خاطر یک غفلت و سهل انگاری دچار حادثه شد. گویا او در مسیر بازگشت قصد داشت سریعتر به پایین برسند، در همین حال روی بخشی از مسیر که یخ زده بود، سر می خورد و جان خود را از دست می دهد.

فوت کوهنورد ایرانی در قله آرارات ترکیه

زارعی با ابراز امیدواری از اینکه کوهنورداری برای صعود به قلل مختلف نکات ایمنی لازم را لحاظ کنند، گفت که پیکیر مرحوم خلیلی با هلیکوپتر از محل حادثه منتقل شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری