بازدید 11325
۳

سد اکباتان در آستانه سرریز شدن

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: سد اکباتان دومین سد استان همدان در آستانه سرریز قرار گرفت.
کد خبر: ۱۲۳۹۳۴۳
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۵ 26 May 2024


به گزارش تابناک، رضا اخلاصمند صبح امروز در جمع خبرنگاران در سالن جلسات آب‌منطقه‌ای با بیان اینکه سد اکباتان در آستانه سرریز است، اظهار کرد: در حال حاضر سد اکباتان با حجم ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب ذخیره به زودی سرریز خواهد کرد.

وی با بیان اینکه سد اکباتان به عنوان یک ذخیره استراتژیک تامین آب شرب برای شهر همدان است گفت: اگر همچون گذشته از منبع ذخیره سد اکباتان جهت مصارف شرب شهر در فصول غیر زراعی که رودخانه‌های عباس‌آباد، دره مرادبیگ و خاکو آب کافی برای طرح اختلاط آب دارند، استفاده می شد قطعا امروز حتی نیمی از سد پر نشده بود.

مدیر عامل شرکت آب‌منطقه ای همدان تاکید کرد: بارندگی‌های خوب سال جاری، مدیریت منابع و مصارف و کنترل در رودخانه های بالا دست سد اکباتان علت اصلی ذخیره خوب در سد اکباتان است.

وی از تامین بخشی از آب شرب شهر همدان و حق‌آبه کشاورزی پایین دست سد خبر داد و افزود: با توجه به شروع فصل زراعی و آبیاری باغات، از هفته گذشته بخشی از آب شرب شهر همدان از سد اکباتان در حال تامین شدن است.

اخلاصمند گفت: از مردم استان همدان درخواست دارم همچون گذشته مدیریت مصرف آب را سرلوحه برنامه خود قرار دهند و ما را در موضوع تامین آب در تمام بخش‌های کشاورزی، شرب و صنعت یاری کنند.

منبع: فارس

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۳
ما خوبیم!!
خداروشکر
اگر مدیریت آب داشتید و آب سد را با اولویت آب شرب مردم همدان و نه کاشت جو و یونجه و هندوانه قرارداده بودید ارسال بی آبی و تامین آب نامناسب از طریق تانکر آب از چاههای کشاورزی بوجود نمی آمد الان هم آب بی کیفیت که حتی چایی نمی توان با آن درست کرد را به خورد مردم می دهید که آب کشاورزی در طول سال داشته باشید!
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری