بازدید 1822

بلینکن: در هیچ اقدام تهاجمی علیه ایران شرکت نکردیم

وزیر خارجه آمریکا درباره حمله منتسب به رژیم صهیونیستی علیه ایران تاکید کرد که واشنگتن در هیچ اقدام تهاجمی علیه ایران مشارکت نداشته است.
کد خبر: ۱۲۳۲۷۷۵
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۸ 19 April 2024

 به گزارش تابناک، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در حاشیه نشست گروه ۷ درباره موضوعات مختلف از جمله مساله ایران، اسرائیل و جنگ غزه صحبت کرد.

بلینکن در صحبت‌های خود اقدام موشکی و پهپادی اخیر ایران در اراضی اشغالی را محکوم کرد.

وی در ادامه تاکید کرد که از ایران و اسرائیل می‌خواهیم که تنش را تشدید نکنند و به دنبال کاهش تنش‌ها باشند.

آنتونی بلینکن با اشاره به حمله شب گذشته منتسب به اسرائیل علیه ایران در عین حال تاکید کرد که آمریکا در هیچ اقدام تهاجمی علیه شرکت نکرده است.

بلینکن در عین حال تاکید کرد کرد که ما متعهد به حمایت از اسرائیل برای دفاع از خود هستیم و در صورت لزوم در دفاع از آن شرکت خواهیم کرد.

وزیر خارجه آمریکا همچنین بر تعهد واشنگتن و سایر شرکا بر پاسخگو کردن ایران در قبال آنچه که وی اقدامات بی ثبات کننده ایران خوانده، تاکید کرد.

بلینکن همچنین از قصد گروه ۷ برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران خبر داد و گفت که اعضای گروه ۷ آن را تایید کرده‌اند.

وی درباره شرایط غزه نیز مدعی شد که آمریکا خواهان حمایت بیشتر از تلاش‌های بشردوستانه در نوار غزه است و تاکید کرد که باید کمک‌ها را بهتر در نوار غزه توزیع کنیم.

علیرغم موانع تل آویو و کابینه نتانیاهو در مسیر آتش بس، بلینکن با متهم کردن حماس در این زمینه مدعی شد که حماس تنها طرفی است که ما را از آتش بس در نوار غزه باز می‌دارد.

وزیر خارجه آمریکا که کشورش قطعنامه عضویت کامل فلسطین در شورای امنیت سازمان ملل را وتو کرد در این باره نیز اظهار نظر و گفت، زمان مناسب برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین هنوز فرا نرسیده است!

وی در ادامه مدعی شد، ما خواهان آینده‌ای در منطقه هستیم که ادغام اسرائیل در آن را تضمین کند و مسئله فلسطین را هم حل کند.

منبع: خبرگزاری فارس
 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم