بازدید 3222
۴

آمریکا، توقع حمله و انتقامی بزرگ از سوی ایران را دارد

معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور درباره پاسخ آمریکا به پیام مهم ایران عنوان داشت: آمریکا از ایران درخواست کرد که اهداف آمریکایی را نزند. این پاسخ نشانگر این است که ایالات متحده توقع انتقام و پاسخی بزرگ از سوی ایران را دارد.
کد خبر: ۱۲۳۰۵۶۰
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۵ 06 April 2024


به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، محمد جمشیدی معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر روز جمعه ۱۷ فروردین ۱۴۰۳ در یادداشتی در فضای مجازی با اشاره به پیام مهم ایران به آمریکا نوشت: جمهوری اسلامی ایران در پیامی مکتوب به آمریکا هشدار داد در دام نتانیاهو نیفتد: کنار بکش تا ضربه نخوری.

جمشیدی در ادامه اعلام کرد: در پاسخ، آمریکا از ایران درخواست کرد که اهداف آمریکایی را نزند.

گرچه پیش از این حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان از پیام مهم ایران به آمریکا پس از حمله جنایتکارانه روز دوشنبه به ساختمان کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق خبر داده بود ولی این یادداشت و بالاخص پاسخ آمریکا به ایران مورد توجه رسانه‌ها و افکار عمومی قرار گرفت.

نانوشته‌های پاسخ آمریکا

پاسخ واشنگتن و درخواست این کشور در خصوص عدم حمله ایران به مواضع نیروهای آمریکایی، به نوعی حاوی پیام بسیار مهم‌تری از سوی بزرگترین حامی رژیم جنایتکار صهیونیستی به شمار می‌آید.

این پیام بیش از هر چیز نشانگر این است که ایالات متحده خود را برای سیلی جمهوری اسلامی ایران در جواب حمله جنایتکارانه روز دوشنبه این رژیم، آماده ساخته و با عقب نشینی ضمنی، خود را از این مسئله کنار کشیده و حاضر به پشتیبانی از نتانیاهو در صورت پاسخ ایران نیست.

این موضوع از آنجایی حائز اهمیت است که اسرائیل به واسطه حمایت‌های بی حد و مرز کشورهای غربی و بالاخص ایالات متحده آمریکا، در طی ۶ ماه اخیر از هیچ جنایتی دریغ نکرده و هیچ خط و مرزی را برای توقف این جنایات رعایت نکرده است.

دیوانگی کابینه افراطی نتانیاهو که حیات خود را در ادامه جنگ می‌بیند، به تدریج باعث بلند شدن صدای اعتراض حتی در میان مقامات اروپایی و آمریکایی نیز شده است. مواضع جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و مقامات دیگری در کشورهایی همچون اسپانیا و حتی در ایالات متحده نمونه ای کوچک از شکست اسرائیل در افکار عمومی در غرب است.

این حجم از جنایتگری رژیم صهیونیستی حتی از سوی ترامپ رئیس جمهور سابق ایالات متحده و نامزد اصلی حزب جمهوری خواه برای انتخابات ریاست جمهوری سال جاری این کشور نیز تقبیح شده و هر دو نامزد اصلی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا بر توقف جنگ در غزه اشاره داشته‌اند.

در کنار این نشانه ها، رای ممتنع (عدم وتو) آمریکا، انگلستان و فرانسه و عدم جلوگیری این کشورها از تصویب قطعنامه شورای امنیت برای آتش‌بس فوری در غزه، نشان‌گر این است که کشورهای غربی شاید بیشتر از این حاضر به از دست دادن آبرویشان به دلیل حمایت از کابینه افراطی نتانیاهو نباشند.

چه کسی دیوانه را افسار خواهد زد

حمله دوشنبه اسرائیل به ساختمان سفارت ایران در دمشق، در افکار عمومی و همچنین در بین تحلیلگران به قدری عجیب و غیرقابل انتظار به شمار آمد که حتی از سوی رسانه های غربی همچون سی ان ان (CNN) به بردن منطقه در لبه پرتگاه تعبیر شد.

مواضع تند و محکومیت شدید الحن این حمله از سوی اکثریت کشورهای جهان و اعضای شورای امنیت و بالاخص از سوی نمایندگان روسیه و چین در جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد، در کنار سکوت آمریکا و همچنین پاسخ آمریکا به پیام ایران، نشانگر این است که شاید اکثریت دنیا و ابرقدرت های جهانی به این نتیجه رسیده‌اند که باید افسار دیوانگانی همچون نتانیاهو و گالانت را کشید و در سایه بی‌عملی و سکوت اکثریت بازیگران ذی نفوذ، از این که ایران و محور مقاومت این وظیفه را بر عهده گیرند ناراضی نخواهند بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۵
انتشار یافته: ۴
الان حمله مستقیم ایران کمک به انزوای نتانیاهو است
چقدر پر توقع؟! آمریکا و اسراییل آنقدر منتظر بمونن تا علف زیر پاشون سبز شه.
این یک تله است .
روسیه این جنگ رو میخواد و اسرائیل و امریکا هم با توجه به پیشرفت های هسته ای ایران و ضعف روسیه در حمایت از ایران دنبال بهانه برای شروع نابودی تاسیسات هسته ای ایران هستن که البته میتونه شامل سایر زیرساختهای انرژی و حمل و نقل و غیره هم بشه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست