بازدید 1332

مازوت‌سوزی در نیروگاه شازند متوقف شده است

مدیر شرکت تولید نیروی برق منطقه مرکزی گفت: مازوت سوزی در نیروگاه شازند از ۲۸ اسفندماه سال گذشته متوقف شده و هم اکنون از سوخت گاز استفاده می‌کند.
کد خبر: ۱۲۲۸۷۸۵
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۴ 26 March 2024

به گزارش «تابناک»، عبدالرضا تقوی شامگاه دوشنبه در پی انتشار خبری مبنی بر مازوت‌سوزی نیروگاه شازند در فضای مجازی، در گفت و گو با ایرنا، افزود: طول هر یک از دودکش‌های نیروگاه بیش از ۲۳۰ متر است و ارتفاع بالا در هوای سرد باعث کاهش دما شده و بخاری که از دودکش بیرون می‌آید به صورت شبنم یا ابر در می‌آید.

وی ادامه داد: این مهم باعث شده تا برخی افراد گمان کنند که نیروگاه مازوت می‌سوزاند در صورتی که دود مازوت سیاه‌رنگ است و بخاری که هم اکنون از دودکش نیروگاه بیرون می‌آید سفید رنگ و شبیه به ابر است.

مدیر شرکت تولید نیروی برق منطقه مرکزی با بیان اینکه نیروگاه شازند دارای ۲ دودکش است، بیان کرد: دودکش شمار ۲ که ویژه واحدهای سه و چهار است هم اکنون به دلیل تعمیرات این واحدها غیرفعال است و تنها دودکش شماره یک که ویژه خطوط یک و ۲ نیروگاه است فعالیت می‌کند و ابر سفید بر فراز این دودکش قابل مشاهده است.

تقوی اضافه کرد: سوخت مازوت در نیروگاه شازند با پیگیری‌های استاندار، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی از سوی وزیر نیرو و شرکت توانیر از ۲۸ اسفندماه سال گذشته متوقف شده و در مدت یک هفته گذشته حتی یک قطره مازوت در این واحد مصرف نشده است.

وی افزود: انتظار می‌رود کانال‌های خبری یا فعالان فضای مجازی، بعد از اطمینان حاصل کردن از یک مسئله مهم اقدام به نشر اخبار کنند و از انتشار اخبار بی اساس و کذب پرهیز کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست