بازدید 30992

حقوق بگیران در سال ۱۴۰۳ چقدر باید مالیات بدهند؟

بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۳ سقف معافیت مالیاتی حقوق بگیران ۱۲ میلیون تومان در ماه تعیین شده است و از ۱۲ تا ۱۶.۵ میلیون تومان مالیات ۱۰ درصدی اخذ می‌شود.
کد خبر: ۱۲۲۸۶۵۰
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۲ 25 March 2024

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، سقف معافیت مالیاتی حقوق بگیران در سال جاری ۱۲ میلیون تومان در ماه تعیین شده است.

 بر اساس قانون بودجه سال 1403 سقف معافیت مالیاتی حقوق بگیران 12 میلیون تومان در ماه تعیین شده است و  از 12 تا 16.5 میلیون تومان مالیات 10 درصدی اخذ می شود.

حقوق بگیران در سال ۱۴۰۳ چقدر باید مالیات بدهند؟

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱۳
در یکی ازسایتها با یک کارشناس مصاحبه کرده بود که میگفت اساسا در حالت کشور ایران اخذ مالیات از کارمندان دولت بیمعنا است. چون خزانه از حساب شماره 1 مبلغی به وزارت میدهد که حقوق کارکنانش رابدهد بعد وزارت مقداری از این مبلغ را به عنوان مالیات به حساب شماره 2 خزانه برمیگرداند.پس بجای اینکه به کارمندی بگویند از 13 میلیون حقوقت یک میلیون مالیات میگیریم بهتراست بگویند حقوقت همان 12 میلیون است. حالت فعلی صرفا از این جیب به آن جیب ویک بروکراسی ونتیجتا خود هزینه زا است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
کاملادرسته. یک چرخه باطل
همین 22 درصدی را که به عنوان افزایش حقوق دادند را با مالیات از حقوق بگیران کم میکنند فقط می ماند تورم که بر دوش مردم است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
تازه از همه چیز هم مالیات ارزش افزوده می گیرندعوارض های مختلف هم می گیرند -
الان خط فقر 36 میلیون تومان است. یعنی اگر کسی حقوقش 36 میلیون تومان باشد باید حدود 4 میلیون تومان مالیات بدهد که باز هم به زیر خط فقر سقوط می کند. اگر درآمدش 40 میلیون باشد حدود 4.6 میلیون تومان باید مالیات بدهد که باز هم به زیر خط فقر می رود!

برای رعایت عدالت و کاهش فاصله طبقاتی باید سقف معافیت مالیاتی، حداقل برابر با خط فقر در نظر گرفته شود.
کلا بگید کشور میخوایم با پول خود مردم اداره کنیم و پول نفت و ذخایر طلا واسه خودتون و کشورهایی که دوست دارید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
ببین به همین که میگی هم راضی هستیم. در کشور را به روی اقتصاد جهانی باز کنند و نفت هم ببرن بدن آقازاده ها بخورن باز هم راضی هستیم.
درآمد ریز 100 میلیون باید در این مملکت معاف از مالیات باشد.
به حقوق کارمندان، 18 درصد قرار است اضافه شود بعد تا 30 درصد مشمول پرداخت مالیات هستند؟ چرا؟ اون کارمندی که کمتر از 17 میلیون تومن حقوق می گیرد با وجود تورمی که بانک مرکزی با لاپوشانی 45 درصد اعلام کرده (و همه می دانند و احساس می کنند حداقل 100 درصدی است) باید 10 درصد مالیات بپردازد؟ خب با محاسبات خودتان هنوز حقوق اش 37 درصد از تورم دولتی اعلام شده عقب تر است؟ مسئولین فکر کنند این افراد چطور باید زندگی کنند؟ البته که نه و اهمیتی هم نمی دهند!
حقوق بگیران مالیات حقوق که هر ماهه میدهند به کنار تازه هرچیزی که میخرند و هر خدماتی که دریافت میکنند بازم باید مالیات بدهند
افزایش تورم و دلار همین افزایش حقوق 20درصد هم که کمتر از تورم است را بی اثرکرده.حال مالیات رو هم افزایش دادن.عملا تیشه به ریشه کارمند و کارگر زدن
وقتی خط فقر 50 میلیون هست چطور این همه مالیات سنگین میگیرند؟ سوال اصلی اینه کجا خرج میشه؟؟
چند میلیون افغانی ریختند در کشور از همه امکانات مجانی استفاده می کنند، چرا باید مالیات کارکنان ایرانی اینقدر زیاد باشد؟ تا هزینه اقامت انها را هم تامین کنند؟ در صف نانوایی باید مدت ها پشت سر افاغنه منتظر بمانیم.............
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست