بازدید 5493
با تحولات منطقه و جهان

پیام تبریک رئیس جمهور و وزیرخارجه آمریکا به مناسبت نوروز/  حمله مقاومت اسلامی عراق به فرودگاه بن گورین/ کشته شدن یک نظامی ترکیه در شمال عراق/ فروش تانک‌های ۲ میلیارد دلاری «آبرامز» آمریکا به بحرین

پیام تبریک رئیس جمهور و وزیرخارجه آمریکا به مناسبت نوروز،  حمله مقاومت اسلامی عراق به فرودگاه بن گورین، کشته شدن یک نظامی ترکیه در شمال عراق، فروش تانک‌های ۲ میلیارد دلاری «آبرامز» آمریکا به بحرین و اتهام‌زنی‌های جدید آمریکا علیه ایران از مهم ترین خبرها و رویدادهای منطقه ای و بین المللی در 24 ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۲۲۸۰۰۲
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۳ 20 March 2024

پیام تبریک رئیس جمهور و وزیرخارجه آمریکا به مناسبت نوروز/  حمله مقاومت اسلامی عراق به فرودگاه بن گورین/ کشته شدن یک نظامی ترکیه در شمال عراق/ فروش تانک‌های ۲ میلیارد دلاری «آبرامز» آمریکا به بحرین

بین الملل تابناک: پیام تبریک رئیس جمهور و وزیرخارجه آمریکا به مناسبت نوروز،  حمله مقاومت اسلامی عراق به فرودگاه بن گورین، کشته شدن یک نظامی ترکیه در شمال عراق، فروش تانک‌های ۲ میلیارد دلاری «آبرامز» آمریکا به بحرین و اتهام‌زنی‌های جدید آمریکا علیه ایران از مهم ترین خبرها و رویدادهای منطقه ای و بین المللی در 24 ساعت گذشته بوده اند.

پیام تبریک رئیس جمهور و وزیرخارجه آمریکا به مناسبت نوروز

«جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا فرا سیدن نوروز را به کسانی که در سراسر جهان این مناسبت را جشن می‌گیرند، تبریک گفت.

 جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در پیام خود آورده است: ما سفره هفت سین خود را در کاخ سفید تزئین کرده‌ایم تا امیدها و پتانسیل‌ها و نویدهای سال جدید را منعکس کنیم .

وزیر امورخارجه آمریکا نیز با انتشار پیامی فرارسیدن نوروز را به تمام کسانی که این مناسبت و آمدن بهار را جشن می‌گیرند، تبریک گفت.

 «آنتونی بلینکن»، وزیر امورخارجه آمریکا با تبریک فرارسیدن نوروز، آن را یک سنت کهن توصیف کرد و گفت: برای قرن‌ها، جوامعی در سراسر جهان، از جمله در ایران و خاورمیانه، آسیای مرکزی و جنوبی، اروپا و فراتر از آن گرد هم می‌آیند تا تجدید طبیعت و نوید سال نو را جشن بگیرند.  

وی ادامه داد: نوروز فرصتی برای تجدید روابط معنادار، قدردانی از نعمت‌ها و انتظار برای فرصت‌هایی است که آینده به ارمغان می‌آورد.

بلینکن افزود: همان‌طور که به سال گذشته نگاه می‌کنیم، امیدواریم که این سال جدید صلح بیشتر همراه با سلامتی، رفاه و شادی در جهان به ارمغان بیاورد.

پیش از این، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در پیامی به همراه همسر خود فرارسیدن نوروز را تبریک گفت.

همچنین صفحه وزیر امورخارجه آمریکا در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) در یک پیام عکسی از سفره هفت‌سین در این وزارت‌خانه منتشر کرده است.

 حمله مقاومت اسلامی عراق به فرودگاه بن گورین

مقاومت اسلامی عراق از هدف قرار دادن فرودگاه بن گورین واقع در اراضی اشغالی خبر داد.

مقاومت اسلامی عراق بامداد امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که فرودگاه بن گورین واقع در اراضی اشغالی را هدف قرار داده است.

براساس گزارش الجزیره، مقاومت اسلامی عراق همچنین اعلام کرد که این حمله با پهپاد صورت گرفته است.

مقاومت اسلامی عراق بامداد روز دوشنبه نیز یک پایگاه هوایی متعلق به رژیم صهیونیستی را در جولان اشغالی سوریه با استفاده از پهپاد مورد حمله قرار داد.

مقاومت اسلامی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد حمله به پایگاه پهپادی رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی در راستای تکمیل مرحله دوم  عملیات آن علیه اشغالگران اسرائیلی صورت گرفته است.

مقاومت عراق در بیانیه‌ خود تاکید کرد این عملیات در چارچوب یاری مردم نوار غزه و در پاسخ به کشتارهای رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها صورت گرفته است. مقاومت تهدید کرد عملیات نظامی خود را ادامه داده و در ماه رمضان دوچندان می‌کند.

کشته شدن یک نظامی ترکیه در شمال عراق

 وزارت دفاع ترکیه از کشته شدن یکی از سربازان این کشور در جریان درگیری با نیروهای حزب کارگران کردستان ترکیه موسوم به «پ. ک. ک» در شمال عراق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، وزارت دفاع ترکیه در بیانیه ای اعلام کرد: این نظامی ترکیه در جریان درگیری با اعضای گروه تروریستی «پ‌ک‌ک» که برای نفوذ و حمله به یک مرکز نظامی ترکیه در منطقه عملیاتی «پنجه قفل» در شمال عراق تلاش می کردند، کشته شد.

بر اساس اعلام وزارت دفاع ترکیه همچنین چهار نظامی این کشور زخمی و به بیمارستان منتقل شدند.

در این بیانیه آمده است که در جریان این درگیری ۶ نفر از نیروهای گروه «پ ک ک» کشته شدند و نیروهای ارتش ترکیه به عملیات خود در محل ادامه دادند.

فروش تانک‌های ۲ میلیارد دلاری «آبرامز» آمریکا به بحرین

وزارت خارجه آمریکا فروش احتمالی تانک‌های «آبرامز» به بحرین به ارزش ۲.۲ میلیارد دلار را تأیید کرد.

 وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) از فروش تانک‌های «آبرامز» به بحرین خبر داد.

در بیانیه پنتاگون که سه‌شنبه شب منتشر شده است، آمده که وزارت خارجه آمریکا فروش احتمالی تانک‌های «آبرامز» به بحرین به ارزش ۲.۲ میلیارد دلار را تأیید کرده است.

اتهام‌زنی‌های جدید آمریکا علیه ایران

مشاور امنیت ملی آمریکا با این عنوان که «سیستم‌های آب آشامیدنی هدفی جذاب برای هکرهاست» در ادعایی متوهمانه ایران را به طرح‌ریزی برای حمله به منابع آب آشامیدنی امریکا متهم کرد.

«جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی آمریکا با ارسال هشداری به فرمانداران ایالات مختلف از آنها خواسته است که مراقب حملات سایبری احتمالی به سیستم‌های زیرساختی حیاتی خود باشند.

در این نامه هشدار دهنده با اشاره به تهدیدهای مداوم هکرهای مرتبط با دولت‌های ایران و چین، ادعا شده است که این هکرها قبلاً به سیستم‌های آبی آمریکا حمله کرده‌اند.

به نوشته روزنامه تلگراف، همچنین در این نامه هشدار داده شده است که سیستم‌های آب آشامیدنی و فاضلاب «هدفی جذاب» برای هکرها هستند، زیرا اگرچه «حیاتی» هستند، اما اغلب فاقد منابع و ظرفیت فنی لازم برای محافظت از خود در برابر حملات احتمالی هستند.

در ادامه از فرماندهان ایالات درخواست شده است که هر ایالت برنامه‌هایی را برای آماده شدن و بازیابی از یک حادثه سایبری بالقوه تمرین کند.

سیستم آب آشامیدنی در ایالات متحده، به ویژه بخشی آسیب‌پذیر از زیرساخت‌های این کشور به شمار می‌آید که مملو از کنترل‌های ضعیف، بودجه ناکافی و کمبود کارکنان است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۱۷
سلام، عید نوروز بر همه هموطنان عزیز مبارک باشد،
این بازی تبریک عید نوروز و پهن کردن سفره هفت سین یکی از نشانه های همان دستکش مخملی ولی پنجه چدنی آمریکا هست که متاسفانه خیلی ما ایرانیان هنوز هم باور نداریم!
با این نسل کشی مردم فلسطین ، آدمکش ها هنوز دم از صلح و شادی میزنن ،
لعنت خدا و تمام مردم آزاده بر آمریکا،
هنوز بعضی ها باورشون نشده که آمریکا شیطان بزرگ هست!
مرگ بر آمریکا ، مرگ بر آمریکا ، مرگ بر آمریکا ، مرگ بر اسرائیل جنایتکار ،
آمین.
جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در پیام خود آورده است: ما سفره هفت سین خود را در کاخ سفید تزئین کرده‌ایم تا امیدها و پتانسیل‌ها و نویدهای سال جدید را منعکس کنیم .

ما پول نداشتیم سفره هفت سین بزاریم به خاطر تحریم های تو ، مردشور خودتو سفره هفت سینت رو ببرن
رئیس جمهور و وزیر خارجه کدخدا
مچکریم
جناب رئیس جمهور
اینی که برای ما ساختی عید نیست
اسمش نو عیده معنیش و میدونی؟
سیاست ریاکارانه دولت آمریکا رو نشناسیم به درد جرز لای دیوار میخوریم!
درود و سلام به آقایان بایدن و بلینکن و با آرزوی بازگشایی سفارت آمریکا در ایران در آینده نزدیک.
چرا پیام رییس جمهور آمریکا رو سانسور کردید ...
به برادران مقاومت عراق بگین فرودگاه بن گوریون خبری نیست. اگه فکر میکنید میخواهید حمله کنید هواپیماها و کشتیهای حامل سلاح و مقر نظامیان رو بزنید نه بیابونای دور و بر فرودگاه.
نوروزتان پیروز
درود فراوان بر دولت و مجلس محترم تنها راه نجات تولید ممنوع شدن واردات بی رویه کالا است دولت جلوی واردات را بگیرد مشکل تا حد زیادی کاهش می یابد با تشکر و سپاس
خوشحالیم که نوروز جهانی شده ما هم به ‌نمایندگی از بخش وسیعی از توده های محروم ‌جامعه ایدران سال نو را به اقای بایدن و خانم محترمشان و همچنین وزیر خارجه متواضعشان تبریک میگویمم
فروش تانک به بحرین مثل این میمونه که طالبان رو‌ خر کنند و کشتی و ناو به افغانستان بدون دریا و ساحل بفروشند ، منتها افغانستان پولی نداره ولی این حکام جاهل خلیفه مثقال پول نفت و گاز بحرین رو میخوان بدن به آمریکا بابت تانک !! اونم دو میلیارد دلار !!!
چقدر زور داره تحریمت کرده باشن که نتونی زندگی کنی بعد بهت تبریک بگن
فروش تانک‌های ۲ میلیارد دلاری «آبرامز» آمریکا به بحرین!

من نمی فهمم این زیرپونزی ها را چه به تانک! سرزمینی در این اندازه فقط نیازمند یک پلیس محلی برای کنترل جامعه است و نیاز به ارتش انچنانی نداره چون به تنهابب توان مقاومت در برابر یک کشور متوسط را هم دارا نیست. مثلا بحرین با این تانک ها می خواد جلوی کی را بگیره؟ عربستان را؟ امارات یا ایران؟ با اینها جلوی هیچ کدوم اینها را نمیتونه بگیره و در نهایت باید متکی به یک قدرت بزرگتر باشه و پشت اونها پنهان بشه. در نتیجه یک هزینه بیهوده و به نظر. میرسه بیشتر. یک جور باج دادن به شرکت های اسلحه سازی آمریکاست.
وقتیی عمو تراپ بیاد میفهمین جو بایدن آخرین فرصت شماها بود
آقا ما از متخصص مغز نظر تخصصی در مورد مغز سناریو نویس جاعل امضا خواستیم این همه مدت نظری اعلام نکرده
بدو یک تجویزی بهش بده وگرنه برای اجاره هتل جهان مشهد هم یک لطیفه دیگه میگه
تانكهاى ٢ ميليارد دلارى
افرين تابناك
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست