بازدید 4934

نوروز در مازندران بارانی می‌شود

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی مازندران به رانندگان توصیه کرد: با توجه به عبور سامانه بارشی در سطح استان همزمان با آغاز نوروز، از تردد در محورهای کوهستانی و برفگیر پرهیز کنند.
کد خبر: ۱۲۲۷۷۲۳
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۷ 18 March 2024

به گزارش تابناک، اسدی در گفت‌وگو با تسنیم درباره پیش بینی وضع هوای استان مازندران به ویژه در روز نوروز گفت: بر اساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیـش‌یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی استان  دوشنبه نیمه ابری، از اواخر روز با افزایش ابر، وزش باد و در ارتفاعات نیمه غربی با بارش باران و برف همراه است.

وی گفت: در روز سه‌شنبه 29 اسفند در غرب مازندران هوا ابری همراه با کاهش دما، بارش پراکنده در ارتفاعات مه‌آلود با بارش باران و برف و وزش باد پیش بینی شده و در مناطق مرکزی و شرقی استان، هوا نیمه ابری گاهی با افزایش ابر همراه است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران افزود: سه‌شنبه‌شب و چهارشنبه اول فروردین نیز آسمان ابری همراه با بارندگی و در ارتفاعات مه‌آلود با بارش برف خواهد بود، به‌گونه‌ای که شاهد وزش باد نسبتاً شدید و کاهش دما خواهیم بود.

اسدی تاکید کرد: پنج‌شنبه و جمعه 2 و 3 فروردین نیز هوا صاف تا نیمه ابری گاهی با افزایش ابر در غرب مازندران با احتمال بارش خفیف و پراکنده است.

وی با اشاره به هشدار جوی سطح زرد هواشناسی و عبور متناوب موج بارشی بیان کرد: این سامانه از دوشنبه شب 28 اسفند تا صبح سه شنبه 29 اسفند 1402 در ارتفاعات غربی مازندران فعال بوده و از بعدازظهر سه‌شنبه 29 اسفند تا چهارشنبه‌ شب 1 فروردین 1403 شدت بارش عمدتاً در ارتفاعات نیمه غربی استان خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی ادامه داد: در این مدت  شاهد بارندگی خواهیم بود و در ارتفاعات مه آلود با بارش باران و برف همراه بوده،کاهش دما و وزش باد نسبتا شدید نیز پیش‌بینی می‌شود.

اسدی افزود: کاهش دید، ریزش سنگ ‌و ‌رانش‌زمین، لغزندگی جاده‌ها و اختلال در تردد محورهای کوهستانی از اثرات عبور سامانه بارشی خواهد بود.

وی توصیه کرد: رانندگان با احتیاط در تردد محورهای کوهستانی بویژه گردنه‌های برف‌گیر برانند و با مجهز کردن خودروها به وسایل و تجهیزات زمستانی، از فعالیت کوهنوردی نیز خودداری کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی