بازدید 1773

فاصله ۲۲ درصدی تولید خودرو با برنامه‌ها

قرار بود امسال ۱.۷ میلیون خودرو تولید شود اما فقط ۱.۳ میلیون خودرو تولید شد که بیانگر عقب ماندگی ۲۲ درصدی تولید با اهداف مدنظر سیاست گذار است.
کد خبر: ۱۲۲۷۵۹۳
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹ 17 March 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، سال گذشته یک میلیون و ۳۴۸ هزار دستگاه خودرو تولید شد و وزارت صمت وعده داد که برای سال ۱۴۰۲ یک میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید خواهد شد تا با افزایش تولید از حجم فشار به بازار خودرو بکاهد و عرضه و تقاضا را از این طریق به تعادل برساند.

برای دستیابی به هدف پیش بینی شده خودروسازان باید هر ماه حدود ۱۴۲ هزار دستگاه خودرو تولید می‌کردند تا در پایان سال تعداد خودروی تولید شده به ۱.۷ میلیون خودرو می‌رسید اما با این حال بر اساس گزارش تولید انواع خودرو که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت منتشر شده طی سال جاری بالغ بر یک میلیون و ۳۴۰ هزار دستگاه انواع خودرو تولید شده؛ یعنی به صورت میانگین ماهانه کمی بیش از ۱۱۶ هزار دستگاه خودرو تولید شده است.

بنابراین تولید خودرو تقریباً ۲۲ درصد نسبت به برنامه‌های پیش بینی شده عقب است و نتوانسته به رکوردهای مدنظر وزارت صمت برسد. به این ترتیب بالغ بر ۳۶۰ هزار دستگاه، خودرو کمتر از اهداف مد نظر تولید شده است.

بر این اساس، تولید خودرو بر خلاف وعده‌های وزارت صمت پیش رفته و نتوانسته آرزوهای سیاست گذار را محقق کند و به جای تولید یک میلیون و ۷۰۰ هزار و حتی یک میلیون و ۶۰۰ هزار تنها یک میلیون و ۳۴۰ هزار خودرو تولید شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست