بازدید 1481

صدور بیش از ۴ هزار مجوز پرواز خارجی در ایام نوروز

­مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی گفت: شرکت‌های هواپیمایی درخواست مجوز بیش از ۶ هزار پرواز خارجی را داشتند که با ۴ هزار و ۲۸۷ درخواست موافقت شده است.
کد خبر: ۱۲۲۷۴۴۶
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۷ 17 March 2024

به گزارش «تابناک»،سعید چلندری در نشست خبری سفر‌های نوروزی فرودگاه امام خمینی گفت: ساخت طرح مرحله دو فرودگاه امام خمینی ۵ سال زمان می‌برد و طرح در دو بخش تقسیم شده که کار‌های زود هنگام همانند تکمیل باند پروازی، محل پارک هواپیما، تکمیل پل‌های ارتباطی و ساخت یک باند برای ترمینال سلام قرار است اسفند ۱۴۰۳ به بهره برداری برسد.
وی افزود: هم اکنون ۴۸ شرکت هواپیمایی در حال فعالیت در فرودگاه امام هستند که به ۷۳ مسیر و مقصد پرواز می‌کنند.

چلندری تاکید کرد: در ماه مبارک رمضان بیش از ۳۰ درصد مسافران مراجعه کننده به فرودگاه روزه هستند و به همین علت بسته‌های تغذیه و فرهنگی برای روزه داران در نظر گرفته شده و همچنین برای تلطیف فضا یکسری برنامه‌های فرهنگی مناسب ماه مبارک رمضان در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل فرودگاه امام ادامه داد امسال به شرکت‌های هواپیمایی با ده درصد افزایش نسبت به سال گذشته مجوز پرواز دادیم.
وی تصریح کرد: برای ایام نوروز شرکت‌های هواپیمایی درخواست مجوز ۶ هزار پرواز را داشتند که با ۴هزار و ۲۸۷ مجوز پرواز، موافقت شده است که از این بین، سه هزار و ۴۱۸ پرواز برنامه‌ای است و ۸۶۹ پرواز فوق العاده نیز در ایام نوروز انجام می‌شود.

چلندری یادآور شد: بخشی از ابنیه شرکت‌های هواپیمایی بدهکار، به فرودگاه واگذار می‌شود چراکه این شرکت‌ها ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان به فرودگاه امام خمینی بدهکار هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه تاکید کرد: ترمینال جدید فاز ۲ فرودگاه ظرفیت ۱۰ برابر ترمینال فعلی دارد که برای اجرای فاز ۲ حدود دو میلیارد و ۵۰۰ یورو برآورد هزینه انجام شده و اجرای فاز ۲ را برای نتیجه‌گیری زودتر به دو بخش تقسیم کردیم.

وی ادامه داد: اوایل سال (۱۴۰۱) درآمدهای شهر فرودگاهی حدود هزار میلیارد تومان بود که امروز با توجه به افزایش پروازها درآمدها به ۴ هزار میلیارد و ۳۰۰ تومان رسیده که پیش بینی می‌کنیم سال آینده بیش از ۸ هزار میلیارد تومان درآمد شهر فرودگاهی باشد.

این مقام مسؤول تصریح کرد: در حال حاضر پروازها به مقصد سوریه برقرار است که شرکت هواپیمایی ماهان و «شام ویز» بین تهران و دمشق و لاذقیه سوریه پرواز انجام می‌دهند.

مدیرعامل فرودگاه امام اظهار داشت: کل واردات کالا‌ها از طریق گمرک فرودگاه به ارزش ۹ و نیم میلیارد دلار و ارزش صادرات پارسال از طریق این فرودگاه، ۶۰۰ میلیون دلار بوده است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار