بازدید 3315
۴ ایستگاه مترو تهران افتتاح شد

پایان بن بست مترو در غرب تهران

ایستگاه‌های بهار شیراز، آیت الله کاشانی و شهدای کن در خط ۶ مترو و ایستگاه تبادلی تربیت مدرس روز گذشته افتتاح شدند.
کد خبر: ۱۲۲۷۴۴۴
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۷ 17 March 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ آیین بهره‌برداری از ۳ ایستگاه جدید مترو به همراه ایستگاه تبادلی تربیت مدرس و ۲ ورودی در خط ۶ مترو تهران در قالب صد و دوازدهمین پویش امید و افتخار، صبح امروز برگزار شد. شهردار تهران در این آیین با اشاره به اقدامات صورت گرفته در توسعه حمل‌ونقل عمومی پایتخت گفت: عملیات احداث ۳ ایستگاه و دو ورودی افتتاح شده امروز، ابتدا با همراهی شرکت مپنا شروع شد و پس از آن ایستگاه تربیت مدرس به وسیله قرارگاه خاتم‌الانبیا و ایستگاه‌های بخش شمالی خطوط ۶ به وسیله شرکت چیلکو افتتاح شدند.

علیرضا زاکانی افزود: در طراحی فضای ایستگاه‌های مترو بیش از هر عنصر دیگری به سراغ معماری ایرانی-اسلامی رفته‌ایم و نمونه دقیقی از معماری ایرانی-اسلامی را در ایستگاه بهار شیراز و تربیت مدرس با وجود قوس‌های آجری آن می‌بینیم. وی ادامه داد: به منظور رعایت استاندار‌های مرتبط با پدافند غیرعامل به دنبال اتصال برخی از ایستگاه‌های مترو با بیمارستان‌ها بودیم و ایستگاه بهار شیراز نیز از این لحاظ به بیمارستان خانواده متصل می‌شود.

شهردار تهران در باره اقدامات صورت گرفته در دوره جدید مدیریت شهری گفت: در سال ۱۴۰۰ مترو تهران ۱۴۲ ایستگاه به طول ۲۵۴ کیلومتر داشت، اما امروز بعد از گذشت ۳۰ ماه ایستگاه‌های مترو تهران به ۱۵۹ عدد و به طول ۳۰۳ کیلومتر رسیده‌است.

علاوه بر این ساخت ۹.۵ کیلومتر تونل در بخش جنوبی خط ۶ مترو تهران هم آغاز و تکمیل شد که از این میزان حفر دو کیلومتر آن به دلیل وجود بافت سنگی و شیب سه درصد مشکل بود، اما با اتکا به ظرفیت داخلی توانستیم این مهم را به سرانجام برسانیم.

وی افزود: نیمه اسفند آیین بهره‌برداری از ۲ هزار هکتار فضای سبز اطراف شهر تهران برگزار شد که از این رقم هزار هکتار آن مثمر است و ۲۵۰ هکتارش به وسیله آبیاری زیر سطحی تغذیه می‌شود. علاوه بر این استاندارد‌های دستگاه زباله سوز ۶ هزار تنی که بناست از چین وارد شود این روز‌ها توسط کمیته ملی محیط زیست در حال بررسی است و پس از تایید این کمیته قرارداد آن نهایی خواهد شد.

آقای زاکانی در ادامه به موضوع حل چالش ترافیک به عنوان یکی از کلان چالش‌های شهر تهران پرداخت و گفت: برای حل چالش ترافیک در ابتدا لازم است مطلوبیت استفاده از حمل‌ونقل عمومی برای شهروندان بالا برود؛ به همین جهت طی ۳۰ ماه گذشته سرعت توسعه مترو تهران افزایش پیدا کرد؛ علاوه بر تکمیل خطوط ۶ و۷ عملیات ساخت خط ۸ و ۱۰ مترو تهران نیز در هفته‌های گذشته آغاز شد و عملیات ساخت خطوط ۹ و ۱۱ به زودی آغاز می‌شود. وی با بیان اینکه ساخت هر کیلومتر ۳ همت هزینه می‌برد و تکمیل یک خط با ۴۲ کیلومتر طول، ۱۴۲ هزار میلیارد تومان هزینه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: ۶۰ پله برقی جدید نیز در تهران نصب خواهد شد که ۲۰ دستگاه آماده است و ۴۰ مورد دیگر نیز تا اردیبهشت آماده می‌شود.

آقای زاکانی به اقدامات انجام شده توسط شهرداری تهران برای مقابله با مخاطرات طبیعی نیز اشاره کرد و گفت: با همکاری وزارت‌خانه‌های دیگر عملیات پایش ۱۶ هزار ساختمان بالای ۷ طبقه تهران آغاز شده است؛ تاکنون پایش سه هزار و ۵۰۰ ساختمان انجام شده و باقی موارد تا سال آینده تکمیل می‌شود. جز این هزار و ۴۴۰ ساختمان دیگر نیز در تهران تحلیل شده‌اند.

وی ادامه داد: ۱۶ درصد از مساحت تهران بافت ناپایدار است و در صورت رخ‌دادن زلزله در این بخش‌ها هر اتفاقی ممکن است رخ دهد؛ برای مواجهه با این چالش با حمایت دولت جهت نوسازی بافت فرسوده، آمار ساخت‌وساز در بافت فرسوده ۲۸۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

شهردار تهران درباره مدیریت آب در کلانشهر تهران نیزگفت: مطابق اسناد بالادستی تا سال ۱۴۱۰، نزدیک به ۱۴۵ میلیون متر مکعب از آب مورد نیاز در مصارف کشاورزی تهران باید از طریق بازچرخانی تامین شود؛ این رقم اکنون ۷ میلیون متر مکعب است و تا اردیبهشت سال آینده به ۵۰ میلیون متر مکعب می‌رسد و از این نظر از برنامه جلوتر هستیم.

شهردار تهران تاکید کرد: شورای ششم با اختصاص ۵ همت از بودجه برای مدیریت منابع آبی تهران و موضوع انتقال دوم موافقت کرده‌است؛ علاوه بر این سالانه حدود ۱۶۲ کیلومتر هدر رفت آبی داریم که اگر مدیریت شود این رقم در کنار انتقال دوم آب باعث می‌شود تهران تا سه دهه دیگر از تنش آبی به دور باشد.

پایان بن بست مترو در غرب تهران

سه ایستگاه مترو و یک ایستگاه تبادلی در خط ۶ متروی تهران افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، ایستگاه بهار شیراز در بخش میانی خط ۶ و دو ایستگاه دیگر در قطعه شمالی این خط واقع شده اند که امروز افتتاح شد. با بهره برداری از ایستگاه‌های آیت الله کاشانی و شهدای کن، تمام ایستگاه‌های نیمه شمالی خط ۶ تکمیل شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار