بازدید 1952
۱

افتتاح‌هایی از جنس حمل و نقل عمومی در تهران

سخنگوی شهرداری تهران، جزئیاتی در خصوص افتتاح پروژه‌های شهری در حوزه حمل و نقل عمومی در پایتخت برای امروز شنبه ۲۶ اسفندماه ارائه کرد.
کد خبر: ۱۲۲۷۲۷۰
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۷ 16 March 2024

به گزارش «تابناک»، عبدالمطهر محمدخانی در گفت‌وگو با ایسنا،  درباره برنامه‌های افتتاحی شهرداری برای امروز شنبه اعلام کرد: امروز بناست تا ۳ ایستگاه و ۲ ورودی جدید در خط ۶ متروی تهران افتتاح شود. 

وی با اشاره به افتتاح‌های همزمان با آخرین روزهای سال افزود: با احتساب افتتاح‌های امروز شنبه مجموع ایستگاه‌های بهره‌برداری شده در خط ۶ مترو تهران به ۲۳ عدد می‌رسد.

رئیس مرکز ارتباطات و امور.بین‌الملل شهرداری تهران با بیان اینکه از اسفندماه سال ۱۴۰۱ چهار ایستگاه میدان شهدای هفتم‌تیر، میدان حضرت ولیعصر (عج)، بوستان لاله و کارگر در خط ۶ به بهره‌برداری رسیدند، اظهار کرد: تاکنون تعداد ۱۰ ایستگاه در این خط افتتاح شده و تلاش می‌کنیم در جهت توسعه و گسترش خطوط مترو گام برداریم تا شهروندان بتوانند با خیالی آسوده از این وسیله حمل و نقلی استفاده کنند.

احتمال تکمیل خط ۶ مترو پایتخت در سال آینده 

خوی با اشاره به اینکه مهرماه امسال سه ایستگاه شهر زیبا، شهران و شهید آرمان علی‌وردی (کوهسار) در اختیار مردم قرار گرفت، خاطرنشان کرد: در یک‌سال گذشته با بهره‌برداری از این ۱۰ ایستگاه، تعداد ایستگاه‌های تکمیل شده در خط ۶ مترو به عدد ۲۳ ایستگاه می‌رسد. با این حساب احتمالا خط ۶ متروی پایتخت بتواند در سال آینده تکمیل شود.

محمدخانی در ادامه اضافه کرد: با بهره‌برداری از ایستگاههای آیت ا... کاشانی و شهدای کن، در واقع تمام ایستگاه‌های نیمه شمالی خط ۶ مترو تکمیل شده و پایتخت‌نشینان می‌توانند به راحتی از آن استفاده کنند. همچنین همزمان با آغاز بهره‌برداری از 3 ایستگاه مذکور، ورودی‌های دوم ایستگاه‌های شهرزیبا و شهران در همین خط نیز افتتاح خواهند شد.

سخنگوی شهرداری تهران با بیان اینکه عملیات احداث خط ۸ مترو تهران نیز آغاز شده، تأکید کرد: با توجه به اینکه مترو نسبت به بقیه مدهای حمل و نقل عمومی بیشتر مورد توجه مسافران است، پروژه احداث خط ۸ مترو را شروع کردیم. 

وی در خصوص تأمین هزینه‌های احداث پروژه خطوط ۸ و ۹ عنوان کرد: در تکمیل خطوط ۸ و ۹ برای نخستین بار ابتکار جدیدی برای تعامل و سرمایه‌گذاری با شرکای ایرانی و چینی پیش گرفته‌ایم که مبتنی بر آن بناست هزینه ساخت خطوط از محل تهاتر ملکی تأمین شود.

محمدخانی تصریح کرد: خط ۸ متروی تهران با ۹ خط دیگر تلاقی دارد و از ۱۱ منطقه تهران عبور می‌کند و پیش‌بینی می‌شود سالانه ۳۰۰ میلیون مسافر را جابه‌جا کند. این خط مترو از منطقه ۱۵ و محله مسعودیه آغاز می‌شود و با عبور از مرکز شهر در ایستگاه تقاطعی سرسبز واقع در منطقه ۸ به اتمام می‌رسد. 

به گفته وی، مطابق طراحی‌های صورت گرفته پیش‌بینی می‌شود ایستگاه‌های ابتدایی خط ۸ مترو تا ۴ سال دیگر آماده شود و با تکمیل این خط حدود ۱۰ درصد از بار ترافیکی این مناطق کاسته شده و از طرف دیگر این خط به دلیل عبور از مناطق پر جمعیت، باعث افزایش مسافرپذیری سایر خطوط نیز خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
خوب بود قبل از افتتاح ایستگاههای جدید در خط 6 مترو شهردار محترم صبحها از دولت آباد و بعد ازظهر ها برعکس سوار مترو میشدندکه با توجه به سرفاصله حرکتی متروی ان یعنی خیلی سریع باشد هر 15 دقیقه ، وضعیت و ازدحام شدید مسافرین را مشاهده میکردند سپس ایستگاهای جدید راه اندازی میشد؟؟؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست