بازدید 2245

محبوب‌ترین شبکه اجتماعی در دنیا، کدام است؟

ایلان ماسک در سال ۱۴۰۱ با پرداخت ۴۰ میلیارد دلار مالکیت توییتر را به دست آورد و از آن زمان تاکنون این شبکه اجتماعی هر روز با مشکلات جدیدی روبه‌رو بوده است؛ یکی از این مشکلات روگردانی بسیاری از کاربران از توییتر بود.
کد خبر: ۱۲۲۷۲۸۶
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸ 16 March 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از سیتنا، بررسی اطلاعات پلت‌فرم تحلیل داده‌های تجاری در آخرین ماه سال ۲۰۲۳ نشان می‌دهد که فیس‌بوک با سه میلیارد و یوتیوب با بیش از دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون نفر کاربر در صدر جدول محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی دنیا قرار دارند. دو شبکه اجتماعی واتس‌اپ و اینستاگرام، با زیر ۲.۵ میلیارد کاربر در مقام‌های سوم و چهارم قرار گرفته‌اند و پس از این چهار شبکه اجتماعی آمریکایی، تیک‌تاک چینی با ۱.۶ میلیارد کاربر قرار دارد. در قعر جدول هم دو شبکه اجتماعی ایکس و لینکدین قرار دارند که هر یک زیر نیم میلیارد نفر کاربر دارند.
 
بر اساس نموداری که خبرگزاری فرانسه از اطلاعات پلت‌فرم تحلیل داده‌های تجاری، «بیزنس آو اَپس» در آخرین ماه سال ۲۰۲۳ منتشر کرده، فیس‌بوک با سه میلیارد و یوتیوب با بیش از دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون نفر کاربر مقام اول و دوم در محبوبیت را دارند.

دو شبکه اجتماعی دیگر واتس‌اپ و اینستاگرام، هر دو باز هم متعلق به مارک زاکربرگ، با زیر ۲.۵ میلیارد کاربر در مقام‌های سوم و چهارم قرار گرفته‌اند.

پس از این چهار شبکه اجتماعی آمریکایی، تیک‌تاک با ۱.۶ میلیارد کاربر قرار دارد که در چین راه‌اندازی شده است.

کنگره آمریکا از آن‌ رو که دفتر مرکزی شرکت مالک تیک‌تاک در چین قرار دارد و تابع قوانین امنیتی و اطلاعاتی این کشور است، نگران دسترسی دولت چین به اطلاعات صدها میلیون کاربر آمریکایی این شبکه اجتماعی است.
 
در قعر جدول دو شبکه اجتماعی ایکس، توییتر سابق، و لینکدین قرار دارند که هر یک زیر نیم میلیارد نفر کاربر دارند.
 
ایلان ماسک در سال ۱۴۰۱ با پرداخت ۴۰ میلیارد دلار مالکیت توییتر را به دست آورد و از آن زمان تاکنون این شبکه اجتماعی هر روز با مشکلات جدیدی روبه‌رو بوده است؛ یکی از این مشکلات روگردانی بسیاری از کاربران از توییتر بود.
 
در آذرماه سال جاری، شهردار سوسیالیست پاریس در مقاله‌ای اعلام کرد، از آنجا که شبکه اجتماعی ایکس، توییتر سابق، به یک «فاضلاب غول‌آسا به وسعت جهان» تبدیل شده، این شبکه را ترک می‌کند.
 
فیس‌بوک در کشور هند با ۳۲۰ میلیون کاربر بیشترین محبوبیت را دارد، و پس از هند سه کشور آمریکا و اندونزی و برزیل قرار دارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی