بازدید 1897
۳

نماینده ایران:‌ اسلام کشتار غیرنظامیان را ممنوع کرده

سفیر و نماینده دایم ایران نزد سازمان ملل متحد گفت: نه تنها اسلام کشتار غیرنظامیان بی‌گناه را ممنوع کرده، بلکه تروریسم و افراط‌گرایی را نمی‌توان و نباید با هیچ دینی مرتبط دانست.
کد خبر: ۱۲۲۷۲۶۳
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۸ 16 March 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، سخنرانی امیر سعید ایروانی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نشست سطح بالا برای بزرگداشت روز جهانی مبارزه با اسلام هراسی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

آقای رئیس،

در ابتدا، اجازه دهید ابتدا سخنرانی را با عرض تبریک ماه مبارک رمضان به تمامی حضار و مسلمانان جهان شروع کنم. علاوه بر این، مایلم مراتب قدردانی خود را از جمهوری اسلامی موریتانی و همچنین رئیس مجمع عمومی به خاطر دعوت ما برای بزرگداشت دومین سالگرد روز جهانی مبارزه با اسلام‌هراسی اعلام کنم. همچنین مایلم همراهی جمهوری اسلامی ایران را با بیانیه جمهوری بولیواری ونزوئلا از طرف گروه دوستان در دفاع از منشور اعلام نمایم.

آقای رئیس،
حضار محترم،

اقدام مجمع عمومی سازمان ملل متحد در تصویب قطعنامه ۷۶/۲۵۴ در سال ۲۰۲۲، قطعاً بیانگر اراده‌ای مشترک بود که ریشه در درک عمیق تهدیدات ناشی از اسلام هراسی علیه صلح و امنیت بین‌المللی داشت. امروز تصویب قطعنامه «اقدامات مبارزه با اسلام هراسی» شاهد روشن دیگری بر این تعهد مشترک برای پایان دادن به اسلام هراسی در همه اشکال و مظاهر آن است. زمان آن فرا رسیده که از همبستگی خود بهترین استفاده را ببریم و مشارکت همه جانبه تمامی ذینفعان را برای مبارزه فعالانه با چنین تهدیدی از طرق مختلف از جمله ترویج گفت‌وگوی جهانی با هدف افزایش تساهل و همزیستی میان ملت‌ها، بسیج نمائیم.

ضمن ابراز نگرانی شدید از گسترش هشدار دهنده شبکه کمپین‌های ضد اسلامی از جمله از طریق رسانه‌ها و سکوهای رسانه‌های اجتماعی، جمهوری اسلامی ایران به شدت هر گونه سخنان نفرت‌انگیز، تبعیض‌آمیز، حملات تروریستی و خشونت علیه مسلمانان، اعتقادات، اصول و مقدسات مسلمین را محکوم می‌کند. بر این باوریم که چنین اقدامات و سیاست‌هایی در هر کجا که باشند، تأثیرات مخربی بر همه مسلمانان در هر کجای جهان خواهند داشت، به‌ویژه مسلمانانی که در موقعیت‌های آسیب‌پذیر مانند تحت اشغال خارجی یا در اقلیت زندگی می‌کنند.

در این راستا، جهان همچنان شاهد تجاوزات روزانه علیه فلسطینیانی است که سرزمینشان در اشغال است و اسرائیل به عنوان یک رژیم اشغالگر با همکاری متحدان خود تلاش مذبوحانه ای برای توجیه تمام جنایات و اقدامات آپارتاید خود از طریق ایجاد ارتباط مستقیم بین اسلام و تروریسم انجام می‌دهد. تکرار می‌کنیم که نه تنها اسلام کشتار غیرنظامیان بی گناه را ممنوع کرده، بلکه تروریسم و افراط گرایی خشونت آمیز منجر به تروریسم را نمی‌توان و نباید با هیچ دین، ملیت، تمدن یا گروه قومی مرتبط دانست.

همچنین، مسلمانان با نقض آشکار حقوق بشر خود در تعدادی از کشورهای اروپایی به بهانه آزادی بیان و همچنین خشونت، افترا و هتک حرمت به ارزش‌ها، مقدسات و کتاب مقدس خود مواجه شده‌اند. متأسفانه چنین حملاتی متعاقب ظهور احزاب راست افراطی در آن کشورها رو به تشدید و وخامت است. تعدادی از این کشورها نه تنها از جرم انگاری یا ممنوعیت خشونت و نفرت علیه نمادهای دینی و کتب مقدس در مقررات ملی خود سرباز می‌زنند، بلکه سعی می‌کنند از تلاش‌های جمعی برای تحقق این هدف فاصله بگیرند.

در خاتمه، آقای رئیس، جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از حامیان قطعنامه ۷۶/۲۵۴ و قطعنامه مصوب امروز، مصمم است به حمایت خود از تلاش‌ها برای مبارزه با اسلام هراسی و افراط گرایی مبتنی بر دین ادامه دهد. همچنین می‌خواهیم آمادگی خود را برای همکاری نزدیک با جامعه بین المللی در این زمینه ابراز کنیم. جمهوری اسلامی ایران بر همبستگی کامل خود با قربانیان حملات ناشی از اسلام هراسی در سراسر جهان تاکید می‌کند. ایران همچنین اهمیت بزرگداشت روز جهانی مبارزه با اسلام هراسی را در یادآوری تعهدات جهانی برای ترویج فرهنگ تساهل و صلح در همه سطوح که مبتنی بر احترام به حقوق بشر و همچنین تنوع ادیان و عقاید است، برجسته می‌کند.

سپاسگزارم

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳
البته کلیه شهروندان اسراییل نظامی محسوب می شوند
عجب
جوانانی که در کنسرت بودند چی ؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی