بازدید 56215
هفتصد و سی و هفتمین روز از حمله روسیه به اوکراین

حملات گسترده موشکی و پهپادی اوکراین به روسیه / پیش بینی مهم بورل از نتیجه جنگ اوکراین

هفتصد و سی و هفتمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۲۷۲۳۴
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۳ 15 March 2024

حملات گسترده موشکی و پهپادی اوکراین به روسیه/پیش بینی مهم بورل از نتیجه جنگ اوکراین

بین الملل تابناک: هفتصد و سی و هفتمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

زلنسکی : حمله مرگبار روسیه به بندر اودسا را تلافی می کنیم
۱۴۰۲/۱۲/۲۶ - ۰۰:۳۷

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین گفت که حمله مرگبار روسیه به بندر اودسا را که دستکم ۲۰ کشته و بیش از ۷۰ زخمی بر جای گذاشت، تلافی‌ خواهیم کرد.

 زلنسکی جمعه شب گفت: نیروهای دفاعی ما قطعا تلاش خواهند کرد تا قاتلان روس پاسخ متقابل ما را احساس کنند.

«اوله کیپر» فرماندار منطقه اودسا گفت که جمعه ۲ موشک «اسکندر-ام» از شبه‌جزیره کریمه شلیک شد و به زیرساخت‌های غیرنظامی و خطوط انتقال گاز و برق اودسا خسارت وارد کرد.

گاز و برق برخی خانه‌ها قطع شده و یک مجتمع سه طبقه و دستکم ۱۰ خانه دیگر در این حمله ویران شدند.

اودسا یکی از بزرگترین بنادر اوکراین است که خصوصا بعد از خروج روسیه از توافق غلات، بارها هدف حملات روس‌ها قرار گرفته است.

آندری یرماک رئیس دفتر زلنسکی جمعه در پیامی در تلگرام نوشت: وحشت‌افکنی روسیه در اودسا نشانه ضعف دشمن ماست.

آلمان: کشورهای حامی اوکراین با روسیه در جنگ نیستند
۱۴۰۲/۱۲/۲۵ - ۲۲:۳۶

 اولاف شولتس، صدراعظم آلمان روز جمعه ادعا کرد که کشورهای حامی اوکراین "در حالت جنگ با روسیه نیستند. "

به گزارش خبرگزاری "تاس", شولتس در کنفرانس خبری مشترک با امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه و دونالد تاسک، نخست وزیر لهستان در برلین گفت که آلمان، فرانسه و لهستان "از بزرگترین حامیان سیاسی، نظامی و مالی اوکراین هستند. "

او گفت: "ما قاطعانه در کنار اوکراین ایستاده ایم. ما این را از همان ابتدا به صراحت اعلام کرده ایم و تا زمانی که لازم باشد این حمایت ادامه خواهد داشت. "

شولتس ادامه داد: واضح است که ما از اوکراین حمایت می کنیم. در عین حال ما با روسیه در جنگ نیستیم.

به گفته صدراعظم آلمان، هدف مشترک تضمین توانایی اوکراین برای دفاع موثر از خود است.

پیش از این، شولتس بارها گفته بود که تمام تلاش خود را برای جلوگیری از ورود آلمان یا ناتو به جنگ در اوکراین انجام خواهد داد.

رییس پیشین ام‌آی۶: انگلیس در جنگ خاکستری با روسیه است
۱۴۰۲/۱۲/۲۵ - ۱۹:۳۸

رییس پیشین سازمان اطلاعات مخفی انگلیس در گفت‌وگویی درباره تنش‌ها در روابط انگلیس با روسیه هشدار داده و انتقادی را درباره عملکرد امنیتی دولت آلمان مطرح کرد.

 «ریچارد دیرلاو» رییس پیشین سازمان اطلاعات مخی انگلیس(ام‌آی۶) در گفت‌وگویی که روز جمعه منتشر شده، گفت که وضعیت انگلیس در قبال روسیه، جایی میان صلح و جنگ  مستقیم  یا «جنگ خاکستری» است، اگرچه شهروندان انگلیس ممکن متوجه آن نشده باشند.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد که دیرلاو به نشریه آمریکایی پالتیکو گفت: اگر اینجا در انگلیس جلوی کسی را بگیرید و بپرسید که آیا به نظر آن‌ها انگلیس در یک جنگ به سر می‌برد، طوری به شما نگاه خواهند کرد که انگار دیوانه‌اید. اما واقعیت این است که ما در جنگ هستیم، جنگی خاکستری با روسیه و من سعی می‌کنم این موضوع را به افراد یادآوری کنم.

رییس پیشین ام‌آی۶ به وجود تناقض میان درخواست سیاستمداران انگلیس برای ایجاد بازدارندگی در قبال خطر و نبود اقدامات موثر برای ارتفای امنیت انگلیس اشاره کرد.
او می‌گوید، هزینه‌های دفاعی کشورش باید به جای ۲ درصد فعلی از تولید ناخالص داخلی حداقل به میزان ۲.۵ درصد به منظور رسیدگی به تهدیدات ناشی از روسیه و چین برسد.
او افزود: ما نیاز مبرمی به ساختن کشتی‌های بیشتر داریم. همچنین به نیروی دریایی وسیع‌تر و نظامیان بیشتر نیاز داریم.

اظهارات رییس پیشین سازمان اطلاعات مخفی انگلیس در این باره، در حالی مطرح می‌شود که «ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه بارها گفته است که مسکو قصد حمله به کشورهای ناتو را ندارد.

کاخ کرملین تاکید کرده است که روسیه کشوری را تهدید نمی‌کند اما خطرات بالقوه علیه منافع خود را نیز نادیده نمی‌گیرد.

دیرلاور که از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۴ رییس این سازمان اطلاعاتی انگلیس بود، همچنین در این گفت‌وگو همچنین مطرح کرد که سابقه امنیتی آلمان "بسیار بد" و "تعجب‌آور" بوده است.
او با اشاره به استراق سمع روسیه از یک کنفرانس ویدیویی میان فرمانده نیروی هوایی آلمان و سه نیروی تحت امر خود درباره احتمال عرضه موشک‌های دوبرد "تاروس"  به اوکراین و حمله به پل کریمه، گفت که مقامات آلمان هیچ گاه مسائل امنیتی را جدی نمی‌گیرند.

او همچنین با اشاره به "آنگلا مرکل" صدراعضم پیشین آلمان گفت: آنگلا مرکل، آشکارا بی‌فکر بود؛ آلمان را با یک گوشی همراه اداره می‌کرد. پس مطمئنا، روس‌ها به او گوش می‌کردند و شاید هنوز هم همین کار را می‌کنند.

دیرلاو گفت که در مدت ریاستش، بسیار درباره مسائلی که با سرویس جاسوسی آلمان به اشتراک می‌گذاشت سختگیری می‌کرد اما از نظر او، با توجه به نقش آلمان در حمایت غرب از اوکراین، ممکن است پنهان کردن اطلاعات از آلمان برای رییس فعلی ام‌آی‌۶ دشوار باشد.

کرملین: حمله به مناطق روسیه برای ایجاد اختلال در برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری است
۱۴۰۲/۱۲/۲۵ - ۱۹:۳۱

سخنگوی کرملین امروز (جمعه) گفت، حملات علیه مناطق روسیه با هدف ایجاد اختلال بر روند رای‌گیری انتخابات ریاست جمهوری و بی ثبات کردن اوضاع است.

 اوایل امروز وزارت دفاع روسیه اعلام کرد ارتش این کشور جلوی تمامی تلاش‌ها از سوی ارتش اوکراین را برای رخنه در مناطق بلگورود و کورسک در سه روز گذشته گرفته و تمامی حملات را خنثی کرده است.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین گفت: این را به نیروهای امنیتی روسیه محول می‌کنم. آنها این مساله را ارزیابی می‌کنند. اوکراین تلاش می‌کند تا انتخابات ریاست جمهوری روسیه را دچار اختلال کنند. آنها به دنبال بی ثبات کردن اوضاع هستند.

وزارت دفاع روسیه امروز  اعلام کرد که سامانه‌های پدافند هوایی روسیه هفت موشک Vampire MLRS را بر فراز منطقه بلگورود منهدم کرده‌اند.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد: تلاش کی‌یف برای انجام یک حمله تروریستی به اهدافی در خاک روسیه با استفاده از سامانه موشکی پرتاب چندگانه RM-70 Vampire حدود ساعت 08:15 به وقت مسکو متوقف شد. سامانه‌های پدافند هوایی هفت موشک را در آسمان منطقه بلگورود منهدم کردند.

«ویاچسلاو گلادکوف»، فرماندار منطقه بلگورود گفت در نتیجه حمله اوکراین دو نفر مجروح شدند.

این مقام مسئول افزود: این موشک‌ها همچنین به هفت ساختمان مسکونی و همچنین یک استادیوم مدرسه آسیب رساندند.

پسکوف همچنین گفت: ایالات متحده در تلاش است تا یک کمپین نفوذ مخفی علیه مقامات روسیه انجام دهد، اما سرویس‌های امنیتی مسکو برای به حداقل رساندن تاثیر آن اقدام کرده‌اند.

گفته‌های سخنگوی کرملین درباره گزارش رویترز است که گزارش داده بود دونالد ترامپ در دوران ریاست جمهوری خود به آژانس اطلاعات مرکزی اجازه داده بود تا یک کمپین مخفیانه در رسانه‌های اجتماعی چین با هدف برگرداندن افکار عمومی در چین علیه دولت این کشور راه‌اندازی کند.

پسکوف گفت که ایالات متحده در حال حاضر در تلاش است تا کمپین مشابهی را علیه روسیه که در حال برگزاری انتخابات ریاست جمهوری است، انجام دهد.

وی به خبرنگاران گفت: یک چیزی که می‌توانم بگویم این است که ما سال‌هاست چنین فعالیت‌هایی را تجربه کرده‌ایم. آمریکا و سازمان‌ها و سرویس‌های اطلاعاتی مربوطه همین کار را در کشور ما انجام داده‌اند و همچنان در تلاش هستند. تنها اقدامات قاطع برای محافظت از چشم انداز سیاسی داخلی و جامعه روسیه در برابر تلاش برای چنین مداخله‌ای تا حد زیادی اثربخشی اقدامات ویژه ایالات متحده را به حداقل رسانده است. با این حال، این بدان معنا نیست که آنها تلاش‌های خود را کنار می‌گذارند.

پسکوف ادامه داد: واشنگتن ممکن است کارزارهای مشابهی را علیه دولت های دیگر اجرا کند.

مانع از نفوذ نیروهای اوکراینی به خاک روسیه شدیم
۱۴۰۲/۱۲/۲۵ - ۱۹:۳۰

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور تلاش نظامیان اوکراینی برای نفوذ به خاک روسیه را به شکست کشانده‌اند.

 وزارت دفاع روسیه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که نظامیان ارتش روسیه با همکاری نیروهای مرزبانی سرویس امنیتی این کشور روز گذشته موفق شده‌اند با نفوذ نظامیان اوکراینی به منطقه بلگورود روسیه مقابله کنند و مانع از به ثمرنشستن آن شوند.

بر این اساس ارتش اوکراین تلاش کرده با هلی‌برن ۳۰ نظامی و مزدور در روستای «کوزینکا» واقع در منطقه بلگورود از طریق یک بالگرد، به خاک روسیه نفوذ کند که این اقدام از سوی ارتش روسیه رصد و با آن مقابله شده است.

وزارت دفاع روسیه بیان کرد: افراد مسلحی که تلاش کردند از مرز منطقه بلگورود عبور کنند با حمله‌های هوایی و توپخانه‌ای هدف قرار داده شدند، ضمن اینکه این منطقه از دور مین‌گذاری شده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: این افراد مسلح پس از متحمل‌شدن تلفات شدید، به خاک اوکراین برگشتند. همچنین گروهی از این خرابکاران اوکراینی تلاش کردند که در یکی از خانه‌های نزدیک به مرز سنگر بگیرند، اما محاصره و کشته شدند.

همچنین وزارت دفاع روسیه تاکید کرد: گروهی از اوکراینی‌ها که برای انتقال خرابکاران زخمی و کشته‌شده اقدام کردند نیز با سامانه‌های موشکی تورنادو هدف قرار داده شدند.

پرتغال برای تامین مهمات اوکراین ۱۰۰ میلیون یورو پرداخت می‌کند
۱۴۰۲/۱۲/۲۵ - ۱۹:۳۰

وزارت دفاع پرتغال اعلام کرد که برای تامین مهمات اضافی اوکراین در جنگ با روسیه، ۱۰۰ میلیون یورو اختصاص داده است.

 وزارت دفاع پرتغال در بیانیه‌ای گفت که ۱۰۰ میلیون یورو به طرح پیشنهادی جمهوری چک برای ارسال مهمات از کشورهای ثالث به اوکراین، کمک خواهد کرد.

در بیانیه وزارت خارجه پرتغال آمده است که هدف اصلی این طرح ارسال بیشتر مقدار ممکن مهمات و گلوله‌هایی در کالیبرهای مختلف به ویژه ۱۵۵ میلی متر است.

طبق این بیانیه گفته شده است که استفاده از مهمات در میدان جنگ به نقطه اوج خود رسیده و دسترسی به مهمات اضافی برای اوکراین در مقابل روسیه حیاتی است.

حملات گسترده موشکی و پهپادی اوکراین به روسیه

وزارت دفاع روسیه از رهگیری و انهدام ۵ پهپاد و ۲ موشک اوکراینی در آسمان روسیه خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، نیروهای مسلح روسیه، تلاش ارتش اوکراین برای حمله به خاک روسیه را ناکام گذاشتند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروی پدافند هوایی ارتش این کشور موفق شده، ۵ پهپاد اوکراینی و ۲ موشک گراد را بر فراز منطقه‌های بلگورود و کاولگا رهگیری و منهدم کند.

گفتنی است، اوکراین تقریبا روزانه منطقه‌های مرزی روسیه در بلگورود، بریانسک، کورسک، وورونیج و شبه جزیره کریمه را با پهپاد و موشک هدف قرار داده و با مقابله ارتش روسیه مواجه می‌شود.

پیش بینی مهم بورل از نتیجه جنگ اوکراین

جوسپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ـ که برای برگزاری چند نشست در واشنگتن به سر می‌برد ـ عصر پنجشنبه (به وقت محلی) در اظهاراتی درخصوص جنگ روسیه و اوکراین گفت: نتیجه این جنگ در بهار و تابستان امسال مشخص خواهد شد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه نمی‌توان برای تامین حمایت‌های نظامی جدید برای اوکراین صبر کرد، افزود: نتیجه جنگ در این کشور در بهار و تابستان امسال مشخص خواهد شد؛ بنابراین، باید هرچه سریع‌تر تسلیحات مورد نیاز اوکراین را به این کشور ارائه کنیم.

بورل که در میان تردیدها درباره ادامه کمک‌های تسلیحاتی واشنگتن به کی‌یف، در یک نشست خبری سخن می‌گفت، خطاب به خبرنگاران تاکید کرد: پیام من به مقام‌های ایالات متحده این است که هر کاری که لازم است، باید به سرعت انجام شود.

وی همچنین به تلاش کشورهای اروپایی برای حمایت تسلیحاتی از اوکراین اشاره کرد و با بیان اینکه این کشورها نیز باید به سرعت ظرفیت‌های صنعت دفاعی خود را افزایش داده و به ارائه کمک‌های تسلیحاتی مورد نیاز اوکراین سرعت بخشند، افزود: ما باید با سرعت هرچه تمام‌تر این اقدامات را انجام دهیم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه با بیان اینکه بسیاری از تحلیلگران انتظار دارند که روسیه در تابستان امسال دست به یک حمله بزرگ بزند، تاکید کرد: ماه‌های پیش روی، بسیار تعیین‌کننده خواهد بود و اوکراین نمی‌تواند تا روشن شدن نتیجه انتخابات سال جاری ریاست جمهوری ایالات متحده صبر کند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۷
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۰۰
ما رفتیم غزه محاصره بود ولی مرز اوکراین بازه ، غربگدا برو بجنگ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
تو تا سر کوچه هم جرات نداری بری پسرم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
ما ادعا نکردیم میریم اوکراین ، ما ادعا نکردیم روسیه رو نابود میکنیم ، ما تایم نابودی ندادیم ، ما ثبت نام نکریم بریم غزه ، ما شیرینی پخش نکردیم این تو بودی که گفتی اگه یه روز دیگه اسرائیل کسی رو بکشه میریم اونجا رو با خاک یکسان میکنیم ولی الان حتی جرات نداری تا سر کوچه هم بری
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
دوست عزیز شما مال رفتن نیستید اونکه بخواد بره راهش را هم پیدا میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
از پشت مانیتور رفتی غزه ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
دعوا نکنید . وسعت روسیه افزایش یافت و تمام .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
چرا اونایی که به سوریه رفتند را طعنه می زنید پس؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
برای مومن دنیا جهنم و متاعی زود گذر است اصل کاری آخرت است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
پوتین حماس را کوک کرد و فرستاد وسط زمین تا نگاه ها از اوکراین به غزه برگردد که در هر دو جنگ تا حالا بازنده بوده . این واقعیت تلخی هست که نمی خواهید بپذیرید .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
ناشناس بی نمک 19:26 جهت اطلاعت بگم فقط اسرائیل غزه رو محاصره کرده و قرار بود شما اسرائیل رو نابود کنید بفرمایید محاصره رو بشکنید آدم فضایی ها اونجا نیستن فقط خود اسرائیله
علی کریمی کجاست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
رفته پیش مصی علینژاد میگه نامرد هر چند وقت یکبار اسم من را در برنامه تبلت بر زبان بیار که فراموش نشم
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
به ما ربطی نداره کجاست ولی هنیه به عنوان رهبر کجاست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
فوتبالش را بازی می کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
پناهیان نرفت غزه؟
آی پی کانادا کجاست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
توی تونلی که یحی سنوار مخفی شده
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
رباط هستی
انتقادها از هواپیمایی کیش ایر به دلیل «خرید هواپیمای زمین‌گیر شده ۲۹ ساله» از افغانستان
‌انتشار خبر فروش یک هواپیمای ۲۹ ساله شرکت کام‌ایر افغانستان به هواپیمایی کیش‌ایر ایران واکنش‌های زیادی را در شبکه‌های اجتماعی همراه داشته است.

روزنامه آفتاب یزد که امروز اعلام کرد که از چند روز دیگر به انتشارش پایان می‌دهد،‌ اولین بار گزارش فروش این هواپیمای کهنه را منتشر کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
خیلی شرم داره از افغانستان هوپیمای دست چندم بخریم
آن مدیر باید دادگاهی بشه و هواپیماهم پس داده بشه
پوتین و کیم دائم تهدید اتمی میکنن گویا اینها فقط بمب اتم دارن اولا که یه تعداد کشور دیگه هم هستن که هم بمب اتم دارن هم اقتصاد و تکنولوژی برتری دارن و کشورهایی هم که ندارن مثل ژاپن خب ساخت بمب اتم کاری نداره براشون ولی به دلیل نظمی که در دنیا شکل گرفته و چتر اتمی امریکا نخواستن به دنبال ساخت بمبهای اتمی برن ولی کافیه که یک بمب اتم منفجر بشه اونوقت تمام همسایه های روسیه مجبورن بمب اتم بسازن و اولین کشوری که ضرر خواهد کرد همن روسیه خواهد بود یعنی اگر قرار باشه بمب اتم ابزار کشور گشایی باشه هیچکس امنیت نخواهد داشت و دنیا پر از بمبهای اتمی کوچیک و بزرگ خواهد بود
مردم شجاع اوکراین شکست ناپذیر هستن و هیچ وقت سر خم نمیکنن جلوی دشمن حتی اگر بمیرن دمشون واقعا گرم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
مردم اوکراین رو شیر نکنین. پاشید برید بجنگید. این جنگ غربگداها با روسیه اس نه مردم اوکراین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
به امید سالها درگیری روسیه و کل غرب
درود بر دلاوران اکراین. شجاعت را معنی کردند. ننشستند بگن ....!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
تو چرا نشستی پس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
وسعت روسیه بیشتر شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
بیسواد ،وسعت روسیه با دهها قبل با تصاحب ایران و الان با امتیاز دادن و دست زیر روسیه نگه داشتن و باج دادن به روسیه از طرف ایران بیشتر شده و خواهد شد. بلد نیستی سکوت کن سبک تری
مغز اصولگرایان وقتی روسیه ضربه سنگین میخوره : خب جنگه دیگه هزینه داره هردو طرف آسیب میبینن.
مغز اصولگرایان وقتی روسیه به اوکراین ضربه میزنه : پوتین برای جلوگیری از حمله ناتو و دفاع از کشورش به اوکراین حمله کرد مرگ بر آمریکا و اوکراین انشاالله پیروزی ازآن روسیه است.
.
.
.
تشخیص : مغز به طور کل تعطیل اس و غده ای به نام روس گرایی در آن درآمده اس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
چه بی مزه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
بابا گوله نمک
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
یخ کنی یخچال فرنگی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
: ))))))))))))))))
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۷
خیلی خوبه که حرف دلت رو از زبون ما می گی بیمزه
پوتین را خدا مجازات سخت میکند مطمعنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
اول نوبت اسراییله
صمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
باحرف گربه سیاه بارون نمیاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
خدا به انسانها عقل و شعور و بازو داده تا برای مقابله با ستمگران و متجاوزان استفاده میکنند
اوکراین هم بخوبی روسیه متجاوز اشغالگر خونخوار را دارد تنبیه و مجازات میکند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
لعنت ابدی خدا بر پوتین جنایتکار
مثلا ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
اول نوبت نتانیاهو است
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
روسیه از هم بپاشه تمام همسایه هاش روی ارامش را می بینند
پوتین به زودی خواهد مرد
پاسخ ها
صمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
خوشبحال تو واربابت که ازلی وابدی هستی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
ارتش خسته و فرسوده روسیه یا شکست میخورد و عقب نشسته و غرامت جنگی میپردازد
یا با کودتا و اعدام یا ترور پوتین دیکتاتور جنایتکار جنگی با اوکراین به توافق صلح و عقب نشینی میرسد
زمانی که روسیه حمله کرد به اوکراین یه کاریکاتور جالب اومد بیرون که هیتلر داره دست نوازش میکشه بر سر پوتین ، خیلی جالب و مفهومیه اگه ندیدید حتما ببینید .
بزنید این روسیه متجاوز ومکار را
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
پاشید برید با روسیه جنایتکار بجنگین.
اوکراین منتظر شماست
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
هر زمان شما رفتی غزه ما هم میریم. شما ثبت نام کردید ما که ثبت نام تکردیم
آیا شما فکر می کنید که اگر روسیه ابر قدرت شود به نفع ملت ایران و کشور ایران است ؟
آیا شما فکر می کنید که اگر چین به جای آمریکا بر خاور میانه سیطره پیدا کند برای ملت ایران و کشور ایران بهتر است ؟
آیا شما فکر می کنید مصون از خطا در افکار و اعمال هستید ؟
اگر ما از چاله در آمدیم و در چاه افتادیم چه کسی تاوان این اشتباه بزرگ را می دهد ؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
نه عزیز ما باید ابرقدرت بشیم تنها راه همینه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
اگر قدرت اقتصادی و نظامی برتر امریکا و ناتو نبودند

روسیه و چین کمونیست ، دنیا را اشغال و تمام مردم دنیا را به بردگی و زیر شکنجه و شلاق میبردند
این جنگ برنده قطعی ندارد
وضعیت امروز روسیه نماد نابرده رنج گنج میسر نمی شود هست. سیصد سال قدرت جهانی باشی ولی حالا شدیدا عقب بیافتی و حتی قدرت متطقه ای هم نباشی و بخواهی با تانک و توپ و ارعاب و تهدید همچنان ادای قدرت جهانی را دربیاوری و افرادی مانند پوتین موقعیت شناس سوار شوند. ولی دیگه فایده ندازد. می توان با جیب خالی پز عالی داشت ولی نه در برابر ملتهایی مانند المان و ژاپن و حتی چین که زحمت کشیدند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
سیصد سال؟ برو تاریخ رو بخون !روسیه تزاری زورش فقط به کشورهای بدبخت آسیای میانه میرسید!اگه کمک تجهیزاتی آمریکا وانگلیس نبود ارتش هیتلر شرق روسیه هم میرسید
ناشناس
| Canada |
۰۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
درست گفتی. روسیه را فتعلیشاه و خان بخارا معروف کردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
وضعیتشون از امریکا تو افعانستان خیلی بهتره
نه غربگدا؟
بورل باز هم اشتباه گفته.
هر سال می گویند بهار و تابستان نتیجه معلوم میشه ولی دوباره جنگ میره سال بعد!
قسنگ معلومه تا 2026-27 ادامه داره.
چرا تموم نمی کنند این جنگ مسخره رو؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
منتظر ترامپ هستن بیاد تکالیف رو معلوم کنه
با این افتضاحی که روسیه در جنگ با اوکراین ببار آورد بنظرم در آینده نه چندان دور باید به ترکیه و پاکستان هم باج بدهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
مشخصه که همتون کارمندان سفارت سفارت انگلیس و اسرائیل و آمریکا هستید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
یکسال صبر کنید تا ترامپ رئیس جمهور آمریکا بشود . فکر میکنم روسیه را از نقشه جغرافیا حذف کنند و بدنبالش تکلیف خاورمیانه هم روشن خواهد شد . روسیه سر مار هست باید آنرا کوبید .
پوتین خوب حال آمریکا رو گرفت بیش از دو میلیون سرباز آمریکایی در اوکراین مردند. دمش گرم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
اسمعیل جان حالت خوبه؟
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
امریکا کلا دو میلیون سرباز داره. حالتون خوبه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
دقت کردم، هر کی طرفدار پوتین جنایتکار هست بیسواد و هیچی نمی‌فهمه ولی ادعای خدایی داره. بیچاره ها
دوره یانکی های جنگ افروز تمام میشه به زودی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
خندیدم!!!!!!!!
به یقین بدانید روسیه بازنده جنگ خواهد بود زیرا به دیکر کشورها حمله کرده است متجاوز شکست می خورد
ناتو اراده کنه تا پشت دروازه های مسکو میاد جلو .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
بگو اراده کنه خوب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
جراتش نداره چون بیشتر بمب های اتم رو روسیه داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
ضعیف کردن تدریجی روسیه بنفع ناتو هست . هم توان نظامی او از بین خواهد رفت ، هم سلاح های غربی آزمایش و فروخته خواهند شد و از همه مهمتر با ضعبف شدن روسیه چند کشور نوچه روسیه که در دنیا نا آرامی ایجاد میکنند هم از بین خواهند رفت .
حمله ناگهانی و یک شبه به روسیه این نتایج را نخواهد داشت .
بزنید روسیه را بترکونید
روسیه باید نابود بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
روسیه باید بمباران اتمی بشه
ولی بدیش اینجاست که باد غبار اتمی رو میاره سمت ایران
جه خوب
اینکه روسیه بخواهد خاک اوکراین را بکل ازآن خود کند امری محال خواهد این جنگ تا مدتی فرسایشی خواهد بود وبعدازانکه اهداف آمریکا دراوکراین محقق شد اگر تا آن زمان روسیه صلح رانپذیرفته باشه فشار بر روسیه افزایش خواهد یافت ومجبور به پذیرش صلح خواهد شد والبته ممکنه یک شرایط خاص برای روسیه بوجود بیاد که مجبور به اینکار بشود .والبته اهداف روسیه محقق نخواهد شد .بعداز آن شاهد رشد اقتصادی عجیبی دراکراین خواهیم بود
بعضی میگن پوتین خواهد مرد چرا راجب اسراییل اینو نمیگی .هر روز زن و کودک می‌کشه از صد هزار رد شده من تو اخبار نشنیدم روسیه هر روز غیر نظامی بکشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
دو مقوله کاملا متضاد هست . شروع کننده تجاوز و جنگ محکوم به نابودی هستند . در این دوجنگ شروع کننده ها صدمه می بینند و واقعیتی هست که باید یپذیرید ، هرچند برایتان تلخ باشد .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
چرا یه غربگدا باید ضد اسقاطیل بحرفه؟
روسیه =اسرائیل
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
پوتین و روسیه متجاوز اشغالگر خونخوار اسراییل را ساختند والان دو سوم جمعیت اسراییل روس تبار و اسلاو تبار هستند
روسیه جنایتکار تر از اسراییل است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
احسنت نژاد روس در اسرائیل یکی از بیشترین ها هست و دستور از پوتین میگیرن
اروپا نمیتونه اجازه بده روسیه پیروز بشه و بایدنم حداقل درکلام اینو میگه ولی اگر ببینن روسیه تو میدون جنگ کم بیار نیست آخرش کوتاه میان ولی آیا روسیه میتونه اینکارو بکنه یا نه فعلا جنگ ادامه داره حداقل تا ۲ سالدیگه
اگر دنبال سیاست هستین سازنده جنگ آمریکا وروسیه هستن اگرروسیه حمله کرد به اوکراین تا ۱۵کیلومتر کیف بود چراعقب نشین کرد جای سوال بس آمریکا خودش گفت جنگ طولانی کن به بهانه می خواد اروپا را نابود کنی اورپا ها برن کارت بکش از آمریکا سلاح بخرن روسیه یه هفته اوکراین را کامل کرده بود هیچ انسان روس تبار از جنگ نمرده تمام از کشورهای دگی مردن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
خورشید پشتش به زمین است !!!!!!؟؟؟؟؟
امیدوارم پیروز بشن
ولادیمیر پوتین یک بیمار روانی می باشد که خواب امپراتوری شوروی
را می بیند . اما مقاومت جانانه مردم اوکراین خواب پوتین و متحدانش را
پریشان کرده و از سوی دیگر مشخص شده که روسیه فقط یک قدرت
منطقه ای است و نه یک ابرقدرت جهانی
با این حال وجود یک روسیه ضعیف هم به نفع ایران و هم به نفع صلح و ثبات بین المللی می باشد.
یک سوال اگر نتانیاهو هم‌پیمان پوتین است چرا آمریکا کلی کمک تسلیحاتی به اسرائیل میکنه و به فلسطین کمک نمی‌کنه آقای کانادایی پاسخ بده
شبها سایبری ها فعال میشن
وضعیت مانیز درطرف روسیه همانند وضعیت انگلیس در طرف اوکراین است اگر کار این جنگ بجاهای باریک بکشد شعل های آن مارا نیز بعنوان متحد روسیه در بر خواهد گرفت لطفا عقلانه دراین زمینه تصمیم گیری شود
اکراین جنگ بکشوداخل روسیه ملت روسیه چون پوتین نمیخان کشورهرجمرج میشه روسیه بهم میرزه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
تحلیل های غربگدایی
«...اظهارات رییس پیشین سازمان اطلاعات مخفی انگلیس در این باره، در حالی مطرح می‌شود که «ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه بارها گفته است که مسکو قصد حمله به کشورهای ناتو را ندارد....» پوتین قبلاً هم وقتی نیروهای روسیه نزدیک مرز اوکراین شده بودند، گفته بود که قصد حمله به آنجا را ندارد. نمی دانم چرا اروپایی ها اینقدر به این مرد راستگو بدبین شده اند؟
دو سال است پوتین هیچ غلطی نتوانسته بکنه جز هما پیشروی اولیه که خاینین روسی تبار اوکراینی کردند . فعلا در گل گیر کرده مثل .....
پوتین بدجوری رکب خورد، دیکتاتور خنگ
همیشه خدا را به تمامی پیامبران الهی قسم می دهم پوتین و روسیه را خوار و ذلیل کند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
بیشمار آمین
پوتین هر روز ارزوی مرگ میکنه ولی مرگ نعمت الهی است که نصیب هر جنایتکاری نمیشه جنایتکاران باید لحطه به لحطه بمیرند تا شرسان از کره زمین پاک بشه .
بعضی از دوستان انگار ربات هستند و هیچ اختیار عمل ندارند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم