بازدید 8498
با تحولات منطقه و جهان

درخواست تحریمی آمریکا از پاناما درباره کشتی‌های ایران/ حمله هوایی ترکیه به شمال عراق/ درخواست پوتین از مردم روسیه برای مشارکت در انتخابات/ رونمایی کیم جونگ اون از تانک جدید کره شمالی

درخواست تحریمی آمریکا از پاناما درباره کشتی‌های ایران، حمله هوایی ترکیه به شمال عراق، درخواست پوتین از مردم روسیه برای مشارکت در انتخابات، رونمایی کیم جونگ اون از تانک جدید کره شمالی و تصویب لایحه ممنوعیت «تیک تاک» در آمریکا، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۲۲۷۰۰۷
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۸ 14 March 2024

درخواست تحریمی آمریکا از پاناما درباره کشتی های ایران/ حمله هوایی ترکیه به شمال عراق/ درخواست پوتین از مردم روسیه برای مشارکت در انتخابات/ رونمایی کیم جونگ اون از تانک جدید کره شمالی

بین الملل تابناک: درخواست تحریمی آمریکا از پاناما درباره کشتی‌های ایران، حمله هوایی ترکیه به شمال عراق، درخواست پوتین از مردم روسیه برای مشارکت در انتخابات، رونمایی کیم جونگ اون از تانک جدید کره شمالی و تصویب لایحه ممنوعیت «تیک تاک» در آمریکا، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

درخواست تحریمی آمریکا از پاناما درباره کشتی های ایران

«آبرام پیلی» معاون نماینده ویژه آمریکا در امور ایران چهارشنبه از پاناما خواست تا از استفاده کشتی‌های ایرانی از پرچم این کشور آمریکای مرکزی جلوگیری کند.

 پیلی در سفر به پاناما گفت: ایران و بازیگران مرتبط با ایران تلاش می‌کنند در پاناما تحریم‌ها را دور بزنند. آنها تلاش می‌کنند تا از ثبت پرچم پاناما ستفاده کنند.

پیلی افزود که هدفش از سفر به این کشور آمریکای مرکزی، اطمینان یافتن از این مساله است که ثبت امور کشتیرانی و حوزه قضایی پاناما توسط نهادهایی که برای دور زدن تحریم‌های ما علیه ایران تلاش می‌کنند، مورد استفاده قرار نگیرد.

به گفته اداره دریانوردی پاناما، هشت هزار و ۵۴۰ کشتی در این کشور به ثبت رسیده‌اند که حدود ۱۶ درصد از ناوگان دریایی جهانی را تشکیل می‌دهند.

واشنگتن مدعی است، برخی از این کشتی‌ها برای حمل و نقل نفت و مشتقات نفتی ایران و دور زدن تحریم‌های آمریکا مورد استفاده قرار می‌گیرند.

پیلی ادعا کرد که از ماه ژانویه تاکنون دست کم شش کشتی با پرچم پاناما تحریم‌های آمریکا علیه ایران را نقض کرده‌اند. انتظار ما از دولت پاناما این است که بر اساس قوانین داخلی و تعهدات بین‌المللی خود به همکاری با ما ادامه بدهد.

حمله هوایی ترکیه به شمال عراق

 پهپادهای ترکیه ارتفاعات منطقه برادوست در استان اربیل در شمال عراق را بمباران کردند.

 المیادین روز چهارشنبه اعلام کرد: پهپادهایی که گمان می رود متعلق به ارتش ترکیه باشند، روستاهای «پیرمکه، سنین و لولان» در منطقه برادوست استان اربیل عراق را بمباران کردند. این در حالی است که روز گذشته، مسئولان نظامی ترکیه با مقامات محلی مناطق مرزی شمال عراق دیدار کردند.

وزارت دفاع ترکیه در این باره اعلام کرد: فرمانده ارتش دوم ترکیه و هیأت همراه وی، نشستی را با مسئولان محلی عراقی در منطقه عملیات «چنگال قفل» کردند که در این نشست، امنیت نوار مرزی بین دو کشور بررسی شد.

بر اساس بیانیه وزارت دفاع ترکیه، عملیات نظامی این کشور با هماهنگی کامل نیروهای نظامی عراق انجام می شود.

درخواست پوتین از مردم روسیه برای مشارکت در انتخابات

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه از شهروندان این کشور خواست تا در انتخابات ریاست‌جمهوری (در ۱۵ تا ۱۷ مارس (۲۵ الی ۲۷ اسفند) شرکت کنند.

 ولادیمیر پوتین روز پنجشنبه، با انتشار ویدئویی در آستانه برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه بیان کرد: «ما باید عزم خود را برای پیشبرد اهداف جزم کنیم. هر یک رای مهم است به همین دلیل من از شما می‌خواهم تا به اهمیت حق رای خود پی ببرید.»

طبق گزارش راشا تودی، رئیس‌جمهور روسیه در ادامه این ویدئو تاکید کرد: «دوستان عزیز! همه ما، مردم چند قومی روسیه، یک خانواده بزرگ هستیم. ما نگران کشورمان هستیم، باید مراقب آن باشیم، ما می‌خواهیم که روسیه کشوری ثروتمند، قوی، آزاد و مرفه باشد. ما هم‌چنین خواهان بهبود استانداردهای زندگی و افزایش کیفیت آن هستیم.»

او در ادامه افزود: «ما هر کاری که می‌خواهیم انجام خواهیم داد؛ بنابراین، من از شما می‌خواهم در انتخابات شرکت کرده و موضع مدنی و میهنی خود را ابراز کنید. برای آینده موفق روسیه عزیزمان به نامزدی که انتخاب کرده‌اید، رای دهید. فقط شما، شهروندان روسیه، می‌توانید در مورد آینده میهن تصمیم بگیرید. من می‌خواهم تاکید کنم که تنها منبع قدرت در کشور ما مردم هستند. این ماده، قانونی کلیدی است که در قانون اساسی روسیه نیز ذکر شده است.»

پوتین در پایان خاطرنشان کرد که مردم «نه تنها رای خود را خواهند داد، بلکه اراده و تلاش خود و مشارکت شخصی خود را در توسعه بیشتر روسیه اعلام خواهند کرد، زیرا انتخابات گامی به سوی آینده است.»

شورای فدراسیون روسیه، رسمی ۱۷ مارس ۲۰۲۴ (۲۷ اسفند) را تاریخ انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه تعیین کرد.

کمیسیون مرکزی انتخابات پس از آن تصمیم گرفت که رای‌گیری در سه روز، در ۱۵ تا ۱۷ مارس ۲۰۲۴ (۲۵ الی ۲۷ اسفند) برگزار شود و این اولین انتخابات سه روزه ریاست‌جمهوری در تاریخ روسیه است.

هم‌چنین، به غیر از مسکو، رای‌دهندگان در ۲۸ منطقه روسیه می‌توانند آنلاین رای دهند.

رونمایی کیم جونگ اون از تانک جدید کره شمالی

طبق گزارشی که رسانه مرکزی کره شمالی منتشر کرده، «کیم جونگ اون» ضمن رونمایی از تانک جدید ارتش این کشور، طی یک نمایش نظامی سوار آن نیز شد. این اقدامات «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در حالی صورت می‌گیرد که کره جنوبی و آمریکا دایم در حال برگزاری رزمایش‌های متعدد مشترکی هستند؛ رزمایش‌هایی که کیم آن‌ها را «تمرینی برای جنگ» می‌خواند.

کی‌سی‌ان‌ای، رسانه مرکزی کره شمالی روز پنجشنبه گزارش کرد: «کیم جونگ اون نسبت به عملکرد موفقیت‌آمیز این نوع جدید از تانک جنگی ابراز خرسندی کرد. این نوع از تانک‌های سنگین کره شمالی می‌توانند از بدترین شرایط جنگی عبور کنند و اهدافی را با حملات قدرتمند مورد اصابت قرار داده و خطوط دفاعی قوی را با قدرت مانور بالا شکست دهند.»

تصاویری که توسط این رسانه دولتی منتشر شده است، نشان می‌دهد که رهبر کره شمالی خودش سوار بر تانک شده و آن را می‌راند و هم‌چنین کره شمالی شاید این تانک‌های جنگی که در تمرین‌های آموزشی شرکت می‌کنند را برای انجام عملیاتی مستقر کرده باشد.

تصویب لایحه ممنوعیت «تیک تاک» در آمریکا

با رای مجلس نمایندگان آمریکا، لایحه ممنوعیت استفاده از برنامه «تیک تاک» در این کشور تصویب شد.

به گزارش شبکه سی ان بی سی، قانون گذاران مجلس نمایندگان آمریکا لایحه‌ای را برای ممنوع کردن برنامه «تیک‌تاک» دراین کشور به تصویب رساندند.

مجلس نمایندگان روز چهارشنبه لایحه‌ای را تصویب کرد که بر مبنای آن استفاده از برنامه تیک تاک در این کشور ممنوع می‌شود. این طرح با ۳۵۲ رأی موافق در برابر ۶۵ رأی مخالف به تصویب رسید.

این لایحه، لایحه حفاظت از آمریکایی‌ها در برابر برنامه‌های کاربردی کنترل شده توسط دشمنان خارجی نام دارد و در ۵ مارس از سوی برخی نمایندگان مجلس نمایندگان آمریکا ارائه شد. طبق این لایحه، به شرکت بایت دنس شش ماه فرصت داده می‌شود تا تیک تاک را واگذار کند. در غیر این صورت با ممنوعیت در این کشور روبرو می‌شود. این اقدام برای مقابله با نگرانی‌های امنیت ملی درباره مالکیت چینی برنامه مذکور انجام شده است.

این لایحه اکنون برای تبدیل شدن به قانون به سنا می‌رود، با این حال سناتورهای آمریکا در مورد ممنوعیت تیک تاک در آمریکا اختلاف نظر دارند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳۸
در روسیه یا پوتین رئیس جمهور میشه یا معاونش کاندیدای دیگه ایی وجود نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
نکنه امسال هم صندوق رای معجزه کنه و بایدن برنده بشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
روسیه را دولت آمریکا به چه روزی انداخت اگه بیشتر از این تجزیه نشه البته اگه بتوانند کلک پوتین را بکنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
آمریکا در غزه در افغانستان در عراق در ویتنام در شیلی و... سلاح ها ی آمریکا باید بفروش بره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
بنظر شما قراره بایدن را رئیس جمهور کنند یا ترامپ رای های پستی بنفع کدام است.
ناشناس
| Canada |
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
فعلا که در آمریکا قحط الرجاله دو تا زپرتی کاندید شدند. مردم آمریکا در رویا و خیال هم نمی بینند فردی با اقتدار و درایت پوتین را برای ریاست جمهوری پیدا کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
نیست تو آمریکا جز بایدن و ترامپ کس دیگه ای هست؟
دیکتاتور روسیه از مردم میخواهد در انتخابات شرکت کنند !!!
مثلا من جایگاه مردمی دارم ؛-)
برو دیکتاتور جانی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
دولت آمریکا قصاب سرمایه مان را تحریم کرد چون ایمانش همراه با عمل صالح واقعی بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
هر کی کشورشو مقابل آمریکا حفظ کنه میشه دیکتاتور

ولی هر کشوری وا بده میشه مهد تمدن و پیشرفت و دمو کراسی و ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
۱۰:۱۲
آره دیگه هر کشوری بره با آمریکا پیشرفت میکنه
زمان برجام فقط در سال های مذاکره تمام قیمت ها ثابت مونده بود .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
1100
نگفتم پیشرفت میکنه میچسبونن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
ای روس گداهای پوتین پرست
دیگه منتظر چی هستید؟
حماس که محو شد یعنی شماها باعث شدید
برجام هم نابود شد و تحریمها کمر ملتو شکسته که اونهم شماها باعث شدید
رکود تورمی اقتصاد ایران را به فنا داد اونهم شما باعث شده اید
مردم ایران هم مستاصل و درمانده و گدا گشنه شد اونهم شماها عاملش هستید

دیگه واقعا منتظرید چه اتفاقی بیفته که از رو برید؟؟؟؟؟؟؟؟
دوباره پوتین رئیس جمهور میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
پوتین دیکتاتور رقابت تنگاتنگ و نفس گیری با خودش داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
احتمالا از خودش بزنه جلو و برنده بشه
خدا اردوغان را لعنت کند که منطقه را به سمت کشتار و خونریزی سوق می دهد
پاسخ ها
naser
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
خودت رو به یه دکتر نشون بده عزیزم
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
یعنی بقیه نقل ونبات برسرمردم عراق می ریزند؟
امریکا شروع کرده به سختگیری در تحریمها و نوید روزهای سخت تر!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
تازه شروع کرده؟؟؟؟ مثلا چکار مونده که تونسته انجام بده و هنوز تداده؟؟؟؟
کره شمالی تانکش کجا بود ؟ هر چی بمب و تجهیزات داره مال زمان شوروی هست که اونجا مونده ، همشون هم پوسیده و معیوبه . طبل تو خالی یعنی کیم . در آینده خلع سلاح هسته ای میشه .
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
مطمئن باش اگر آمریکا می تونست منتظر کامنت شما نبود. موشک های قاره پیمای کره شمالی به کالیفرنیا می رسند. ممکنه نتونند کلیت رژیم شیطانی آمریکا را نابود کنند ولی اراده کنند و تحت فشار باشند. می تونند ضربه کاری و قابل توجهی وارد کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
خب بعدش هم کره شمالی با خاک یکسان میشه فایدش چیه؟
آقای وزیر امورخارجه عراق رجب طیب اردوغان حامی مالی ونظامی داعش به عراق حمله کرد، بسم الله شکایت کن به سازمان ملل
شکست آمریکا در اکراین
فشارهای مردمی کشورهای غربی بر آمریکا در خصوص اسرائیل
به گل نشستن کشتی آمریکا در عراق و یمن
ضعف آمریکا در قابل کره شمالی
برتری اقتصاد چین مقابل آمریکا
کاهش استفاده از دلا در چین و روسیه و دیگر کشورها

نشانه هایی بر افول قدرت آمریکا است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
چای دبش ات رو بنوش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
بخواب بابا مزد بگیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
چی میگی ۴۰ درصدی ؟
ناشناس
| Canada |
۱۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
تلاش کشورهای اروپایی برای ایجاد ارتش اروپایی و استقلال از آمریکای غیر قابل اعتماد را فراموش کردی. مجارستان رفته با چین تفاهم نامه امنیتی امضا کرده که پلیس چین به امنیت این کشور کمک کنه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
سفسطه بازی ممنوع
مجتبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
بله کاملا درست میگی
قدرت امریکا رو به افوله
به نظرم ما باید همچنان برده چین و روسیه باقی بمونیم
میشه یه روز خبر خوب هم تو مملکت بشنویم؟
یا خبر تحریم بیشتر
یا بی ارزش شدن پول
یا تعطیلی فلان کارخانه
یا خودداری کشورها از پرداخت بدهی که البته خیلی به ایرانیها مربوط نمیشه
یا حجاب و حجاب بانی
یا اختلاس
یا.....
کدوم کشور تو دنیا اینطوریه؟!
درخواست پوتین از مردم روسبه برای مشارکت در انتخابات !
انگار فقط ما نیستیم که مردم را به شرکت در انتخابات نمابشی ترغیب می کنیم
آیا زلنسکی هم از ملت اوکراین گدایی رای میکند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
روس‌ها بیایید رای بدید وگرنه دشمن استفاده میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
زلنسکی که جوانان اوکراین رو به زور میبره خط مقدم فدای منافع غربی ها بشن
پوتین هم مانند مسوولان ما در موقع انتخابات شروع به عجز و لابه کردند
این طرفداران پوتین درباره اینکه ایشون جزایر سه گانه رو به رسمیت نمیشناسه چ نظری دارن ؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل