بازدید 4506
۲

بهره‌برداری از سد چپرآباد و رهاسازی آب در دریاچه ارومیه

دوشنبه ۲۱ اسفندماه با حضور محمدصادق معتمدیان دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه و استاندار آذربایجان‌غربی آئین بهره برداری رسمی از سد چپر آباد و سامانه انتقال آب به دریاچه ارومیه از طریق کانال جلدیان و رها سازی آب به سمت دریاچه ارومیه انجام شد.
کد خبر: ۱۲۲۶۶۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۱ 12 March 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، مجید رستگاری، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی در این مراسم افزود: سد چپرآباد در فاصله ۱۰ کیلومتری شهرستان اشنویه قرار گرفته است که بهره‌برداری کامل این سد نقش بسیار مهمی در انتقال آب به دریاچه ارومیه دارد. 

وی افزود: هرچند در سال ۱۳۹۹، این سد مورد افتتاح قرار گرفت ولی اقدامات تکمیلی لازم برای بهره‌برداری کامل از این سد باقی مانده بود که با اهتمام ویژه دولت سیزدهم و اختصاص ردیف اعتباری جدید برای آن، این اقدامات صورت گرفت و اکنون این سد مهم مورد بهره‌برداری و افتتاح کامل قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی اظهارکرد: با بهره بردا ی کامل از این سد علاوه بر انتقال آب به دریاچه ارومیه، بیش از ۱۲ میلیون مترمکعب آب مورد نیاز شرب شهرهای نالوس، اشنویه، محمدیار، نقده و روستاهای اطراف را تامین خواهد کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲
نمی دانم دولت سیزدهم با اینهمه خوبی، خروجیش شده این وضع وخیم مملکت.
دو سال دیگه کی می خواد افتتاح کنه، خجالت بکشید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی