بازدید 2924

صدور هشدار سیل برای خراسان رضوی

هواشناسی خراسان رضوی با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به پیامدهای کاهش دما و وقوع سیلاب بر اثر بارش‌های برف و باران از فردا، دوشنبه در این استان هشدار داد.
کد خبر: ۱۲۲۶۴۲۲
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۵ 10 March 2024

عکس آرشیوی است.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، بر اساس تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های پیش‌یابی از عصر دوشنبه بر شدت و حجم بارش‌ها در بیشتر نقاط استان افزوده می‌‌شود، همچنین بارش‌ها به شکل رگبار همراه با رعدوبرق و در برخی از نقاط صاعقه بارش تگرگ، وزش باد شدید و در ادامه از اوایل وقت سه‌شنبه در نواحی سردسیر و کوهستانی بارش به شکل برف رخ خواهد داد.

بر این اساس وقوع آبگرفتگی، سیلاب، خسارت به علت وزش باد، کولاک برف، تشکیل مه، کاهش دید و اختلال در سیستم حمل و نقل استان خراسان رضوی پیش‌بینی شده است.

در این اطلاعیه آمده است: نفوذ جریانات مرطوب جنوبی و گسترش امواج مرطوب و سرد شمالی به استان موجب بارش‌های رگباری همراه با رعدوبرق در برخی از نواحی صاعقه، وزش باد شدید و کاهش محسوس دما در طول روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری خواهد شد.

در این مدت کاهش بین ۱۰ تا ۱۲ درجه دمای روزانه و پنج درجه حداقل دمای شبانه و همچنین یخ زدگی و لغزندگی محورها، تشکیل مه، کاهش میدان دید و اختلال در سیستم حمل و نقل استان خراسان رضوی را موجب خواهد شد.

این گزارش می‌افزاید: بیشترین حجم بارش‌ها با احتمال آبگرفتگی، روانآب و سیلاب در شهرستانها و توابعی همچون تایباد، خواف، باخرز، گناباد، کاخک‌گناباد، رشتخوار بجستان، مه‌ولات، خلیل‌آباد، کاشمر، بردسکن، تربت‌جام، صالح‌آباد، فریمان، سرخس، تربت‌حیدریه، طرقبه- شاندیز، مشهد، نیشابور، فیروزه، چناران، گلبهار، جوین، جغتای، داورزن، خوشاب، قوچان، درگز و کلات خراسان رضوی پیش بینی شده است.

همچنین بیشترین ارتفاع برف نیز در شهرستانها و توابع فریمان، بینالود، چناران، قوچان، درگز، کلات، ارتفاعات و دامنه‌های هزار مسجد و بینالود، باخرز، زاوه و توابع تربت‌حیدریه پیش‌بینی شده است.

مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی نسبت به خودداری از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خودداری از صعود به ارتفاعات و عملیات کوهنوردی با توجه به افزایش شدت وزش باد با احتمال وقوع صاعقه، پرهیز از سفرهای غیر ضروری و تردد در محورهای استان، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و خسارات احتمالی ناشی از کاهش محسوس دما تاکید کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی