بازدید 3233

عقب نشینی دلار در بازار/ نرخ ارز کاهشی شد

با ورود بازارساز و افزایش عرضه ارز در نیما، سیرنزولی قیمت‌ها در بازار ارز آغاز شده است، قیمت دلار به کانال ۵۹ هزار تومان و سکه نیز به کانال ۳۶ میلیون تومان بازگشته است.
کد خبر: ۱۲۲۶۳۶۸
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱ 10 March 2024

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از تسنیم، اطلاعات دریافتی از بازار ارز نشان میدهد که در روز‌های پایانی سال عرضه ارز از سوی بازارساز افزایش یافته و در روز‌های آینده نیز این فرایند ادامه خواهد داشت. همین امر باعث تغییر مدار قیمتی در بازار طلا و ارز شده است.

بازارساز به منظور پوشش تقاضای پایان سال، عرضه‌ی ارز در نیما را افزایش داده است. خبر‌های رسیده به خبرنگار تسنیم بیانگر آن است که در روز گذشته، بازارساز ۳۵۰ میلیون درهم دیگر در بازار نیما عرضه کرده که از این میزان ۳۳۰ میلیون درهم فروش رفته است. هفته قبل هم ۴۰۰ میلیون درهم در نیما عرضه شده بود که همین اقدام موجب کاهش ۵۰۰ تومانی دلار آزاد در یک روز شد.

اطلاعات دریافتی تسنیم نشان می‌دهد که تا پایان سال حجم عرضه‌های بازارساز  افزایشی خواهد بود و عطش تقاضا برای خرید ارز در ایام پایانی سال فروکش خواهد کرد.

افزایش عرضه ارز در بازار و ادامه حراج‌های سکه و شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران موجب شده تا از امروز سیر نزولی قیمت‌ها در بازار آغاز شود.

محمد کشتی آرای فعال بازار طلا و جواهر با اشاره به کاهش قیمت‌ها در بازار از صبح امروز به خبرنگار تسنیم گفت: امروز قیمت جهانی طلا ثابت مانده است، ولی در داخل شاهد کاهش قیمت‌ها در بازار طلا و ارز هستیم؛ که علت آن ادامه واگذاری سکه توسط بانک مرکزی و همچنین اقدامات این بانک در حوزه ارزی است.

وی با اشاره به کاهش یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی قیمت سکه نسبت به دیروز گفت: قیمت سکه طرح جدید دیروز به بالاترین رقم یعنی ۳۷۵۰۰ رسیده بود که بی سابقه بود، ولی هم اکنون به ۳۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان کاهش یافته است.

او به کاهش ۱۰۰ هزار تومانی قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در روز جاری اشاره و تصریح کرد: دلیل اصلی کاهش قیمت طلا و سکه، کاهش قیمت ارز دربازار بوده است.

کشتی آرای از کاهش حباب سکه از ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خبر داد و گفت: واگذاری طلا و سکه و افزایش عرضه ارز در نیما باعث شد،  قیمت ارز و طلا در بازار داخلی کاهشی شود.

او با تأکید براینکه داد و ستد‌ها روال سابق خود را دارد و خرید و فروش در بازار انجام می‌شود، افزود: هم اکنون هر قطعه سکه طرح جدید در بازار ۳۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، سکه طرح قدیم با ۷۰۰ هزار تومان کاهش ۳۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان،  نیم سکه بهار آزادی با ۳۵۰ هزار تومان کاهش قیمت  ۲۰ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان و ربع سکه با  ۲۵۰ هزار تومان کاهش ۱۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی با ۲۰۰ هزار تومان کاهش ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت خورده و معامله می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست