بازدید 17826
روزهای پایانی سال؛

حراج بیش از ۲۶ هزار ربع سکه در سه مرحله/ جمع آوری ۳۳۱ میلیارد تومان نقدینگی در مرکز مبادله/ حراج بعدی چه زمانی است؟ / چرا پول برنده‌نشدگان به حساب بانکی‌شان برنگشت؟ / حراج «نیم سکه» هم در راه است

قرار است تا دقایقی دیگر، مرحله بعدی حراج سکه در مرکز مبادله آغاز شود. این در حالی است که در سه مرحله اخیر، متقاضیان خرید سکه‌های حراجی برای خرید بیش از ۲۶ هزار ربع سکه، بیش از ۳۳۱ میلیارد تومان از جیب خود خارج و به حساب مرکز مبادله واریز کردند تا در روز‌های آتی، ربع سکه‌های خود را دریافت کنند.
کد خبر: ۱۲۲۶۲۹۷
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴ 10 March 2024

حراج بیش از ۲۶ هزار ربع سکه در سه مرحله/ جمع آوری ۳۳۱ میلیارد تومان نقدینگی در مرکز مبادله/ حراج بعدی چه زمانی است؟ / چرا پول برنده‌نشدگان به حساب بانکی‌شان برنگشت؟ / حراج «نیم سکه» هم در راه است

به گزارش تابناک اقتصادی؛ سیزدهمین روز از آخرین ماه سال، نخستین مرحله از حراج ربع سکه در مرکز مبادله ایران برگزار و ۲ هزار و ۸۷۷ قطعه ربع سکه در سامانه مرکز مبادله ثبت سفارش شد و در نهایت با توجه به سازوکار در نظر گرفته شده برای حراج در این مرکز، یک‌هزار و ۱۱۸ قطعه سکه با میانگین قیمت ۱۱ میلیون و ۵۴۸ هزار  تومان به برندگان تخصیص داده شد. به گونه‌ای که برآورد می‌شود، در این مرحله از حراج سکه‌های طلا، ۱۲ میلیارد و ۹۱۰ میلیون تومان نقدینگی جمع آوری شد.

در ادامه، چهارشنبه ۱۶ اسفندماه مرحله دوم از حراج سکه برگزار شد و در نهایت با وجود اینکه ۷۲ هزار و ۵۹۶ سکه ثبت سفارش شده بود، در پایان حراج، ۱۰ هزار و ۵ قطعه ربع سکه با میانگین قیمت ۱۲ میلیون و ۵۸۸ هزار تومان به متقاضیان تخصیص داده شد.

مرکز مبادله در این باره اعلام کرد: بدیهی است، در بین متقاضیان، افرادی بالاتر و افرادی پایین‌تر از این قیمت، قیمت پیشنهادی اعلام کرده و به آن‌ها تخصیص داده شده است؛ بنابراین در مرحله دوم حراج ربع سکه ها، حدود ۱۲۵ میلیارد و ۹۴۲ میلیون تومان پول از حساب بانکی مردم خارج به حساب مرکز مبادله برای خرید سکه واریز شد.

اما سومین حراج ربع سکه ها، روز گذشته در مرکز مبادله ایران برگزار شد. به گونه‌ای که روز شنبه ۱۹ اسفندماه، از مجموع ۴۴ هزار و ۴۱۰ سکه ثبت سفارش شده، ۱۵ هزار و ۳۳ قطعه ربع سکه با میانگین قیمت ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به متقاضیان تخصیص داده شد. در نتیجه در این مرحله نیز ۱۹۲ میلیارد و ۴۲۲ میلیون تومان نقدینگی جمع آوری شد که نشان می‌دهد در مجموع سه مرحله حراج برگزار شده، با حراج ۲۶ هزار و ۱۵۶ ربع سکه، تقریبا ۳۳۱ میلیارد و ۲۷۶ میلیون تومان نقدینگی جمع آوری شده است.

چرا پول برنده‌نشدگان به حساب بانکی‌شان برنگشت؟

در حالی که در محله نخست از حراج سکه ها، نزدیک به ۳ هزار ربع سکه در سامانه مرکز مبادله ثبت سفارش شده بود و شرط این کار، واریز معادل ریالی بهای ربع سکه در کیف پول متقاضی بود، اما پس از برگزاری حراج، خبری از بازگشت پول به حساب متقاضیان نبود و بسیاری نسبت به این اتفاق گلایه داشتند. موضوعی که چند روزی است تداوم دارد و همچنان برخی از افراد از عدم برگشت پول به حساب بانکی خود خبر می‌دهند و در آستانه حراج سوم سکه هنوز پولشان هم به آن‌ها بازنگشت. به بیان ساده تر؛ پول این افراد در کیف پول، بلوکه شده و نه امکان شرکت در حراجی‌های دیگر را داشتند و نه امکان برگشت پولشان به حساب بانکی‌شان وجود داشته است.

اما در واکنش به این اتفاق، سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلا، امروز با بیان اینکه مشکل استرداد وجه متقاضیانی که در حراج سکه برنده نشدند، به سامانه مرکز مبادله ارتباطی ندارد و به شبکه پرداخت مربوط است، گفت که این مرکز متعهد به حل مشکل مردم است و هیچ نگرانی از بابت استرداد وجه مردم وجود ندارد.

مدیریت ارتباطات مرکز مبادله ارز و طلای ایران اعلام کرد: با توجه‌ به مشکل پیش‌آمده در خصوص استرداد وجه برخی از متقاضیان حراج سکه طلا که روز‌های ۱۳ و ۱۶ اسفند ماه اقدام به واریز وجه کرده، مبالغ درخواستی به حساب آن‌ها عودت داده نشده است، به اطلاع می‌رساند این مشکل ناشی از اختلال در یکی از زیرساخت‌های پرداخت بوده که این مشکل تا پایان وقت امروز شنبه ۱۹ اسفند ماه برطرف و وجوه این دسته از متقاضیان نهایتا تا روز کاری بعد به‌ صورت پایا و ساتنا به حساب آن‌ها واریز خواهد شد. این مرکز همچنین اعلام کرد که واریز وجه، خودکار به حسابی که مبلغ از آن پرداخت شده است، برگشت داده خواهد شد و نیازی به هیچ‌گونه پیگیری از سوی متقاضیان نیست.

حراج مرحله چهارم و پنجم چه زمانی است؟

در ادامه سه مرحله حراج اخیر، قرار است امروز یکشنبه ۲۰ اسفندماه ۱۴۰۲، چهارمین مرحله از حراج ربع سکه در سامانه مرکز مبادله برگزار شود، به گونه‌ای که اعلام شد، این حراج از طریق سامانه معاملات این مرکز به آدرس اینترنتی market.ice.ir برگزار می‌شود و دارایی موضوع سومین حراج، ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ۱۳۸۶ بانک مرکزی و بدون بسته بندی است؛ هر متقاضی مجاز به ثبت سفارش حداکثر ۵ قطعه است.

شروع جلسه حراج راس ساعت ۱۲ است و بازه ثبت سفارش نیز از ساعت ۱۲ تا ۱۵ خواهد بود. بازه نظارت و تخصیص نیز از ساعت ۱۵ تا ۱۶ همان روز است و ساعت ۱۶ نیز نتایج حراج اعلام می‌شود.

حراج نیم سکه هم در راه است

همچنین با اعلام مرکز مبادله ارز و طلای ایران، پنجمین جلسه حراج سکه طلا در روز دوشنبه مورخ ۲۱ اسفند ماه ۱۴۰۲، برگزار خواهد شد. این حراج از طریق سامانه معاملات این مرکز به آدرس اینترنتی market.ice.ir برگزار می‌شود و دارایی موضوع پنجمین حراج، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ۱۳۸۶ بانک مرکزی و بدون بسته بندی است. به گونه‌ای که حداکثر حجم سفارش و خرید برای هر متقاضی مجموعا ۵ قطعه سکه است؛ به نحوی که می‌توان ۵ قطعه ربع سکه یا ۵ قطعه نیم سکه و یا ترکیبی از هر دو شامل نیم سکه و ربع سکه باشد که جمع هر دو با هم نباید بیش از ۵ قطعه باشد. همچنین تاکید شده است: شروع جلسه حراج راس ساعت ۱۲ است و بازه ثبت سفارش نیز از ساعت ۱۲ تا ۱۵ خواهد بود. بازه نظارت و تخصیص نیز از ساعت ۱۵ تا ۱۶ همان روز است و ساعت ۱۶ نیز نتایج حراج اعلام می‌شود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۵۶
با حراج سکه نمی‌توان قیمت دلار را ثابت نگه داشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
ساعت 11:55

دلار: 59,800 تومان
سکه: 36,850,000 تومان
رهگذر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
اتفاقا وقتی حباب سکه و طلا کم بشه دلار هم مجبوره خودش را تطابق بده. مهم نقدیندگی سرگردان هست که باید جمع آوری بشه. معافیت از مالیات شدن واردات طلای خام اینجا به کمک دولت آمد تا سکه ضرب
کنه بده دست ملت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
کانون شوراهای اسلامی کار تهران:
نرخ سبد معیشت برای تهران، با توجه به قیمت‌های بهمن ماه و برای یک خانوار ۴ نفره با کالری ۳هزار، ۳۲ میلیون و ۸۵۰هزار تومان است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
رحیمی رییس پلیس امنیت اقتصادی:

دشمن درحال برنامه‌ریزی برای بهم ریختن بازار ارز است! در جریان طوفان الاقصی با روند افزایش ارز مواجه شدیم! با نزدیک شدن به ایام عید احتمال افزایش نرخ ارز وجود دارد! امسال بیش از ۵۰ مورد عملیات علیه دلالان ارزی انجام دادیم!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
آذری جهرمی خطاب به رئیسی:

یک دیدار سرزده هم از فرودگاه امام و صف شلوغ تخصیص ارز داشته باشید / پرداخت ۲۰ میلیون تومان یارانه به هر مسافر خارج کشور، ممکن است برای مدیریت بازار اسکناس دلار باشد اما روندی غیرعادلانه و مصداق بارز اسراف است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
فعلا که نرخ دلار پایین اومده
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
ما نفهمیدیم کار بانک مرکزی برپایی حراجی هست یا دفاع و کنترل ارزش پول ملی کشور
قیمت دلار ازاد رو قبول نداریم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
ولي مبناي قيمت گذاري و حراج سكه همان قيمت دلاريست كه خودشان قبول ندارند !!!!، واقعا عجبا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
آنان که می‌فهمند عذاب میکشند و آنان که نمیفهمند عذاب میدهند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
فعلا بزار پول دست مردم را جمع کنن بعد قیمت دلار و طلا را میارن پایین باز مردم فروشنده و دولت خریدار یک عده از مردم هم بخاطر کم شدن ارزش پولشان تو صف اموات
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
عزیز ناشناس
حراج معنیش همینه، یعنی چیزی که قیمتش رو تقاضا تعیین میکنه نه ارزش ظاهری اون، و تعداد متقاضی بالا است از مکانیزم حراج استفاده میشه
البته مکانیزم موجود برای فروش سکه حراج نیست چون در حراج باید آخرین قیمت برای دیگر متقاضیان مشخص باشد تا تصمیم بگیرند که آیا پیشنهاد بالاتر بدهند یا خیر
مکانیزم جاری بانک مرکزی مزایده هست (مشابه ارائه پاکت دربسته برای ارائه قیمت) .یعنی همه متقاضیان بدون اطلاع از پیشنهاد دیگران رقم پیشنهادی خود را به صورت مستقل ارائه می دهند و بانک مرکزی با گشودن همه پیشنهاد ها، به بالاترین قیمتهای پیشنهادی تعداد سکه مد نظر را میفروشد.
حراج طلا با قیمت دلار 93 هزار تومانی مصداق گرانفروشی و حراج کاذب است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
جالب است که این حراج برای جلوگیری از افزایش بیشتر قیمت دلار از 60 هزار تومان است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
امروز نرخ دلار کاهشی شده
ناشناس
| Germany |
۱۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
جواب ۱۳۲۴: دلار ازاد چه ربطی به عرضه دولتی طلا داره؟؟؟؟؟
ربع بانکی باید ۸.۵ میلیون باشد نه ۱۲.۸ و بعد هم بگویند دلارش ۹۵۰۰۰ تومانی نیست هااااا
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
مزایده برای همین شرایط طراحی شده و ربطی به قیمت دلار نداره.
فرض کن تو یه مجتمع 100 واحدمتقاضی اجاره پارکینگ مازاد هستند، ولی 5 تا پارکینگ مازاد بیشتر نباشه و قیمت کرایه کردن پارکینگ در منطقه، یک میلیون باشه

یا باید بین متقاضیان قرعه کشی کرد و با قیمت 1 میلیون اجاره داد که در این حالت در حق کسانی که خودرو دوم ندارند اجحاف خواهد شد زیرا اصلا نمیتوانند در این قرعه کشی باشند (مثل واگذاری سکه های بانکی توسط احمدی نژاد و روحانی که عده خاصی از اذخیره طلای مملکت بهره بردند)
منطقیست که از همه متقاضیان پارکینگ بخواهیم قیمت پیشنهادی خود برای اجاره پارکینگ بدهند و به 5 پیشنهاد بالا، پارکینگها تعلق بگیرد و عایدی آنها برای مجتمع هزینه شود.
واقعا رییسی کشور و ملت ه چه حال روزی نداخت
ملت عصبی
اقتصاد رها
بورس ویران
دلار افسار گسیخته
ملت در حال انفجار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
صادق زیباکلام:‌ای کاش نظام به جای حجاب بان، فقر و فسادبان را بسیج می‌کرد.
آخه اختلاس ۴میلیاریوی باید یه جوری از فروش طلای کشور و بی ارزش شدن پول ملی و تورم وحشتناک روی دوش مردم باید تامین بشه ؟؟
آیا زمان محاکمه بی کفایت ها نرسیده ؟؟؟؟
اقتصاد مملکت درب و داغان است.
هیچ کورسوی امیدی برای بهتر شدن شرایط متصور نیست.
سال 1403، سال بسیار سختی خواهد بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
برو البانی نشین همین الان هم جنگ اتمی بین ایران آمریکا شروع بشه یه ۱۵ ۲۰ سالی طول میکشه به نتیجه برسه تا اون زمان شما پیر مرد پیرزنهای آلبانی نشین رهسپار جهنم شدید دیگه امید هم حدی داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
تقصیر روحانی عه بفهم دیگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
ناشناس ۱۲.۳۱ من موندم با این همه توانایی ذهنی شما چطوری استفاده از تلفن همراه رو یاد گرفتی
بعد از دو سال و نیم افزایش شدید قیمت ها و مالیات ها با بهانه مبارزه با دلالی و قاچاق و رانت و هدایت نقدینگی به سمت تولید و .... رسیدیم به حراج ربع سکه با قیمت 12 میلیون و 800 هزار تومان برای جذب نقدینگی که قیمت دلار بالا نرود!!!!
بهترین شیوه کنترل تورم و جمع کردن نقدینگی عرضه سکه با بالاترین قیمت ممکن و در اختیار بانک ها قرار دادن ان نقدینگی جمع اوری شده جهت ارائه تسهیلات ارزان قیمت به تولید کنندگان است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
حتما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
منظور شما این است که به منظور کنترل تورم رسما از ملت کلاهبرداری کنن؟
البته این کار تا به حال دو بار در بورس انجام شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
خطاب به ۱۳:۲۴.عزیزم خوب کاری میکنه دولت با این انسانهای ساده مگه مجبورشان کرده نخرن تا فردا که قیمت امد پایین نرن تو صف اموات
فقط خدا کنه که کسی رو به جرم سلطان سکه اعدام نکنند!
حداکثر حبس ابد
به دوست اختلاسگرم گفتم انقدر اختلاس نکن میرم لوت میدم ها گفت کاش انقدر به اختلاس من حساسید این زنهای خراب سطح شهرو جمع میکردید! استدلالش شبیه غربگداها بود
پاسخ ها
ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
دریک جمله:
خجالت کشیدن چیز خوبی است
شرقگدا، عربگدا،جنوب گدا،شمال گدا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
خودت فهمیدی چی گفتی؟
البته به شما امیدی نیست هرچی میخوای بگو
قیمت دلار رو قبول نداریم ولی ظلا رو به قیمت دلار 90 هزار تومن به دست مردم میدیم. کاملا مشخص هست چه کسی پشت همه این گرانی هاست. زمانی که سلطان سکه رو اعدام کردین قیمت سکه 4 میلیون بود الان شده 36 میلیون ایا واقعا سلطان سکه بانک مرکزیه یا اون بخت برگشته که اعدام شد.
ایجاد روابط دوستانه با جهان و کاهش تنش‌ها تنها راه نجات اقتصاد ایران است
دولت توان کنترل تورم را ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
تورم برای دولت خوب است ارزش بدهی اش کاهش می یابد
من و همسرم در مجموع ۱۰۰ میلیون برای خرید ربع سکه در مرحله اول واریز کردیم
از اون روز ۱۰۰ بار درخواست استرداد وجه زدم ولی میگه خطا در سامانه پرداخت.
لطفا پیگیری کنید
پاسخ ها
ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
وقتی مالیات بر طمع کاریت و پرداخت کردی
که مجموع ش میشه 120سکه
بازم میخوای پولتو پس بگیری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
اون روزی که میخواستی پول بریزی نیومدی کامنت بزاری و در پوست خودت میگنجیدی حالا که به مشکل برخوردی تقاصای پیگیری داری
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
تو و همسرت هم یکی از خائنین به اقتصاد کشور هستید
سقوط دلار به کانال 59 هزار تومن به کوری چشم دشمنان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
کاهش هزار تومانی از دید ارزشی ها سقوط تعبیر میشه ولی بالا رفتن دلار به میزان 10 هزار تومان نوسان تعبیر میشهانتخاب ترامپ ارزش پول ملی را از 40 تا 70 درصد کاهش میده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
شما که به کاهش هزار تومنی میگی سقوط، به جهش از 30 به 60 هزار تومن چی میگی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
اره بعد از افزایش ده هزار تومنی فعلا خوشحال باش که هزار کم شده
ناشناس
| Germany |
۱۷:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۰
ببین دکتر جون
دلار تا ۵۰۰۰ تومان هم بیافتد دیگر باعث ترس کسی نمیشه
این را یک جا بنویس
دارن ضجه هاشونو میزنن قیمت دلار پایین بیاد.
نمیدونستیم انتقاد از کارهای بانک مرکزی هم غ ق انتشارمیشه
حالا چرا این حراج نه تنها باعث کاهش قیمت سکه نشد بلکه باعث افزایش قیمت آن شد؟!
این چجور حراجی بود؟!
توی این مملکت میشه مسئولان یه کار درست انجام بدن؟!
آقای رییسی فقر و بدبختی در دوران شما شدیدا رشد کرده گول آنها را که توی گوشتان می‌خوانند که ما در حال پیشرفت هستیم را نخورید پیشنهاد من استعفا است؟
قرار بود رئیسی تورم را کنترل کند
حراج سکه با قیمت دلار 90 هزار تومنی به مردمی که حتی یه ضرب و تقسیم ساده رو هم بلد نیستند...
همتون سر کار هستن،،عامل تورم جای دیگه ای هست،،
سلام آقای رئیس مبادله ارز و طلا ۱۰ روز شد پول مردم را پس نمیدهید چطور قسمت واریز به حسابتان مشکل ندارد قسمت استرداد دچار مشکل شده
چرا دیوان عدالت اداری بازرسی کل کشور نهاد محترم ریاست جمهور به این قضیه ورود نمیکنند؟
ما به بانک مرکزی اعتماد کردیم بانک مرکزی حافظ پول مردم هست
پول مردم را بلوکه کنی فقط (ازمن ۱۲۳میلیون )درحراج سکه توسط بانک مرکزی بعدبه بهانه خرابی سیستم نتونی نه سکه بخری نه پولتا برگشت کنی وبیش ازیک هفته هست که هنوز ادامه داره ومعلوم نیست این پولها کجا رفته یعنی چه من فقط به اعتماد دولت درحراج شرکت کردم نمی‌دونستم خودشون بدترن هرچه پیگیری کردم نتیجه نداده نمیدونم چکارکنم تازه پولم که برگردونن بعد یکی دو هفته ضرر شما کی میده ؟!!!!!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار