بازدید 5257

آماده‌باش به همه دستگاه‌های اجرایی سیستان‌وبلوچستان

استاندار سیستان و بلوچستان از آماده‌باش مجدد همه دستگاه‌های اجرایی استان در پی پیش‌بینی موج جدید بارندگی خبر داد.
کد خبر: ۱۲۲۶۱۰۱
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲ 09 March 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم از زرآباد، محمد کرمی استاندار در جلسه کارگروه ستاد مدیریت بحران شهرستان زرآباد که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با تأکید بر ضرورت نظارت و کنترل جدی فرمانداران بر عملکرد مدیران دستگاه‌های اجرایی در جریان سیلاب جنوب استان سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: در مسئولیت خود دائماً پیگیر کار باشید و همه را پای کار بیاورید، اگر در این راستا دستگاه اجرایی کم‌کاری کرد، فرمانداران اطلاع دهند تا مدیر مربوطه را بازخواست کنیم، در این زمینه با هیچ کسی تعارف نداریم.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: با توجه به پیش‌بینی موج جدید بارندگی بر حسب هشدارهای هواشناسی مرکز اصلی این بارش در زرآباد است که احتمال تغییر سامانه نیز وجود دارد بنابراین بر اساس پیش‌بینی‌ها، بارش حدود 80میلی‌متری در این مناطق وجود دارد.

وی ادامه داد: تمامی دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان از فردا به حالت آماده‌باش هستند، در ماجرای سیل هیچ کمبودی در زمینه اعتبارات وجود ندارد.

کرمی افزود: تمامی دستگاه‌ها اقدامات مورد نیاز را انجام دهند و اطلاع‌رسانی کنند، مردم نیز آمادگی لازم را داشته باشند و اگر قرار است وسایلی تهیه کنند؛ که شاید روستایی راه آن برای مدتی بسته شود یا بانوان باردار پرخطر را به نقاط امن منتقل کنند، تا مشکلی رخ ندهد.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: دستگاه‌ها در حال آماده‌باش هستند، مدیران‌کل بدانند در موضوع اعتبارات مشکلی وجود ندارد، کسی معطل اعتبار و امکانات در این منطقه نباشد، تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان باید پای کار باشند. همان‌طور که قبلاً هم اعلام کرده‌ایم؛ جهاد کشاورزی باید توسعه این منطقه را پیگیری کند.

وی خاطرنشان کرد: باید پیش‌بینی کنید تا آب‌ها مهار شود، مطالعاتی در بالادست و پایین‌دست در دستور کار قرار دارد تا این حجم از آب شیرین به دریا نرود و از آن استفاده کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان اضافه کرد: در بخش آبرسانی بایستی آب منطقه زرآباد از سد کهیر تأمین شود و طرح لوله‌گذاری آن شروع شود، سد کهیر امسال حدود ۲۳۰ میلیون مترمکعب آبگیری شد که با این حجم آب، علاوه بر تأمین آب شهرها، آب کشاورزی هم تأمین می‌شود.

وی بیان کرد: توسعه سدها در دستور کار است، بخش آبخیزداری بسیار مهم است و بندهای بتنی باید اجرا شود تا آب مهار شود و مشکل کشاورزی نداشته باشیم.

کرمی ادامه داد: منطقه زرآباد به‌سرعت باید توسعه پیدا کند، بنیاد مسکن و تمامی مجموعه‌ها باید پای‌کار باشند و به‌سرعت کار را انجام دهند تا ادارات مربوطه نیز فعال شوند.

وی تأیید کرد: ماشین‌آلات دستگاه‌های خدمات‌رسان مانند شهرداری‌ها و راهداری‌ها حتماً باید مرتب سرویس شوند و جهت بهره‌برداری در مواقع لزوم در آمادگی کامل باشند.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: هیچ محدودیتی برای کسی قائل نشده‌ایم، تأمین اعتبار انجام شده است، محکم هم تصمیم می‌گیریم.

وی خاطرنشان کرد: در ماجرای سیل منطقه، هیچ دستگاهی مشکل اعتباری نداشته است، یک‌سری مشکلات زیرساختی است باید اصلاح شود، در نیکشهر، قصرقند و بنت حدود 44 روستا راه ارتباطی آنها قطع شد که سریعاً برطرف شد.

کرمی تأکید کرد: توانمندی خود را در میدان به‌کارگیری کنید این انتظار ما از شما مدیران است، سرمایه‌گذاران را به منطقه فرا بخوانید و از ظرفیت مردم استفاده کنید، شرایط کار را برای مردم فراهم کنید، هیچ اداره‌ای حق سختگیری ندارد همه باید کار را تسریع کنند.

وی ادامه داد: روستا باید مولد و تولیدکننده باشد، سواحل مکران به‌علت تأکید رهبر معظم انقلاب به‌سرعت در حال رشد است و چابهار نیز رشد خوبی دارد، چند شهر ساحلی هم برای توسعه پیش‌بینی شده که زرآباد یکی از این شهرها است.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سرمایه‌گذاران منطقه در اولویت هستند هر کدام از ما مدیران دوران مسئولیتی داریم که باید فردای قیامت پاسخگوی عملکرد خود باشیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی