بازدید 2026

بایدن : ثبات در خاورمیانه به معنی مهار تهدید ایران است

رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی سالانه موسوم به «وضعیت کشور» گفت که مقابل پوتین تسلیم نخواهد شد.
کد خبر: ۱۲۲۵۹۴۳
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱ 08 March 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی سالانه به سخنان «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق این کشور که گفته بود در صورتی که کشورها سهم بودجه خود در ناتو را پرداخت نکنند روسیه مجاز است هر کاری با آنها انجام دهد  واکنش نشان داد.

او اظهارات ترامپ را محکوم کرد و گفت: «این سخنان، خطرناک، غیرقابل قبول و زننده هستند.»
 
وی در بخش دیگری از اظهاراتش خطاب به «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه گفت: «پیام من به او ساده است. «ما پا پس نخوایم کشید. ما تسلیم نخواهیم شد.»
 
او همچنین به حوادث ۶ ژانویه ۲۰۲۱ که هواداران دونالد ترامپ به ساختمان کنگره حمله کردند پرداخت و به انتقاد از ترامپ که در حال حاضر رقیب انتخاباتی او است پرداخت. 
 
بایدن گفت: «این شورش‌گرها، میهن‌پرست نبودند. آنها برای این آمده بودند تا جلوی انتقال مسالمت‌آمیز قدرت را بگیرند و اراده مردم را سرنگون کنند.»
 
او گفت که دونالد ترامپ به دنبال آن است که «حقایق درباره ۶ ژانویه را پنهان کند. الان وقت گفتن حقایق و دفن کردن دروغ‌ها است. حقیقت ساده این است: نمی‌توان کشور را تنها هنگامی که برنده می‌شوید دوست داشته باشید.»
 
بایدن گفت که اوکراین خواستار کمک نظامی و تسلیحات است و به دنبال استقرار نظامیان آمریکا نیست. وی گفت: «آنها دنبال سربازان آمریکا نیستند. در واقع، هیچ سرباز آمریکایی در اوکراین حضور ندارد و من مصمم هستم که وضعیت همین باقی بماند.»
 
بایدن از نمایندگان کنگره خواست کمک‌ها به اوکراین را تصویب کنند. وی مدعی شد دموکراسی  و آزادی «هم در داخل و هم در بیرون از آمریکا» هدف حمله قرار گرفته‌اند.
 
او گفت: «اگر کسی در داخل این اتاق فکر می‌کند که اقدامات پوتین در داخل اوکراین متوقف خواهد شد من به شما اطمینان می‌دهم که اینطور نخواهد شد.»
 بایدن گفت که اوکراین خواستار کمک نظامی و تسلیحات است و به دنبال استقرار نظامیان آمریکا نیست.
 
وی گفت: «آنها دنبال سربازان آمریکا نیستند. در واقع، هیچ سرباز آمریکایی در اوکراین حضور ندارد و من مصمم هستم که وضعیت همین باقی بماند.»
 
رئیس‌جمهور آمریکا طبق روال موضع‌گیری‌های گذشته خود تلاش کرد اقدامات اسرائیل در غزه را دفاع از خود جلوه دهد. 
 
او گفت: «اسرائیل حق دارد به مقابله با حماس برود. حماس می‌تواند با آزاد کردن اسرا، پایین گذاشتن سلاح و تسلیم کردن مقصران ۷ اکتبر جنگ را به اتمام برساند.»
 
وی اضافه کرد: «اسرائیل یک مسئولیت اضافه‌تر دارد، چون حماس در میان غیرنظامیان پنهان شده و در میان آنها عملیات می‌کند. با وجود این، اسرائیل مسئولیت دارد که از غیرنظامیان در غزه محافظت کند.»
 
رئيس‌جمهور امریکا گفت تلفات غیرنظامیان در جنگ کنونی غزه از مجموع تلفات آنها در درگیری‌های قبلی در غزه بیشتر بوده است. 
 
او خاطرنشان کرد: «بیش از ۳۰ هزار فلسطینی کشته شده‌اند که بیشتر آنها عضو حماس نیستند. هزاران هزاران زن، کودک، پسر و دختر بی‌گناه یتیم شده‌اند.»
 
وی اضافه کرد: «نزدیک به ۲ میلیون فلسطینی با بمباران یا کوچ مواجه شده‌اند. خانه‌ها تخریب و محله‌ها با خاک یکسان شده‌اند. این دردناک است.»
 
رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد: «من بی‌وقفه برای برقرار کردن یک آتش‌بس فوری که برای ۶ هفته دوام داشته باشد تلاش کرده‌ام.»
 
رئیس‌جمهور آمریکا در بخش دیگری از سخنانش مدعی شد دستور احداث یک «اسلکه موقت» در ساحل غزه را به منظور افزایش کمک‌رسانی به این منطقه داده است.
 
او گفت: «به ارتش آمریکا دستور داده‌ام مسئولیت رهبری یک مأموریت اضطراری برای احداث اسکله‌ای موقت در دریای مدیترانه و در ساحل غزه را بر عهده بگیرد.» 
 
وی اضافه کرد: «این اسکله می‌تواند محموله‌های بزرگی از غذا، آب، دارو و پناه‌گاه‌های موقت را تحویل بگیرد. هیچ نیروی نظامی آمریکایی در آنجا مستقر نخواهد شد.»
 
بایدن مدعی شد: «این اقدام میزان کمک‌های انسانی که هر روز به غزه می‌رسند را به طرز گسترده‌ای افزایش خواهد داد.»
 
رئیس‌جمهور آمریکا بعد از اعلام آنکه دستور داده اسکله‌ای موقت در ساحل غزه برای کمک‌رسانی به این منطقه انجام شود گفت: «اسرائیل باید به سهم خود به مسئولیتش عمل کند.»
 
وی گفت: «اسرائیل باید اجازه ورود کمک و کالاهای بیشتری را بدهد و اطمینان حاصل کند که نیروهای کمک‌رسان هدف تبادل آتش قرار نمی‌گیرند.»
 
بایدن تصریح کرد راهکار دو دولتی تنها راه تضمین امنیت اسرائیل است. او گفت: «هیچ مسیر دیگری غیر از راهکار دو دولتی وجود ندارد که امنیت اسرائیل و دموکراسی آن را تضمین کند. 
 
وی گفت: «هیچ مسیر دیگری وجود ندارد که بتواند تضمین کند فلسطینی‌ها در صلح و شرافت زندگی کنند.هیچ مسیر دیگری وجود ندارد که بتواند تضمین کند اسرائیل با همه همسایه‌هایش از جمله عربستان سعودی در صلح زندگی کند.»
 
او اضافه کرد: «ایجاد ثبات در خاورمیانه به معنی مهار تهدید ایران است. به همین دلیل است که من ائتلافی متشکل از ۱۲ کشور برای دفاع از کشتی‌رانی بین‌المللی و آزادی تردد دریایی در دریای سرخ تشکیل داده‌ام و دستور انجام حملاتی برای تضعیف توانمندی‌های حوثی‌ها و دفاع از نیروهای آمریکایی در منطقه را داده‌ام.به عنوان فرمانده کل قوا برای انجام اقدامات بیشتر در جهت محافظت از مردم و پرسنل نظامی‌ آمریکا تردید نخواهم کرد.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی