بازدید 4130
۲

مجوز استخدام ۲۵ هزار پرستار و کادر درمان صادر شده

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: مجوز استخدام ۲۵ هزار پرستار و کادر درمان در بیمارستان‌های کشور صادر شده است.
کد خبر: ۱۲۲۵۹۲۷
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۹ 08 March 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، داود منظور عصر پنجشنبه در آئین بهره‌برادری از بیمارستان حضرت فاطمه (س) خمین با بیان اینکه مجموعه دولت و مجلس تمام تلاش خود را در ارائه خدمات شایسته به مردم بکار گرفته، اظهار کرد: گرچه خدمات ارائه شده در سال‌های گذشته در سطح بالایی و به صورت گسترده انجام شده اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی وجود دارد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور تصریح کرد: باید همه تلاش کنیم خدمات در بخش‌های بهداشت و درمان، راه‌های مواصلاتی، آموزش و پرورش به نحو شایسته ای انجام شود.

منظور گفت: برای احداث بیمارستان ۱۴۴ تختخوابی خمین ۱۵ هزار میلیارد ریال هزینه شده است در احداث این بیمارستان تلاش شده تجهیزات و استانداردهای به روز به کار گرفته شود که به ارتقا سطح بهداشت و درمان این شهرستان کمک کند.

وی با اشاره به پیش بینی برنامه‌های تفصیلی سازمان برنامه و بودجه برای توسعه خمین گفت: شهرستان خمین اکنون به یک قطب صنعتی مهم و کشاورزی مدرن تبدیل شده است، گفت: رویکرد دولت سیزدهم ارتقای خدمات حوزه سلامت است و باید اذعان داشت پس از انقلاب اقدامات مناسبی در حوزه درمان صورت گرفته است اما باید به رتبه‌های برتر دنیا دست یابیم.

معاون رئیس جمهور گفت: در زمان تحویل دولت تعداد تخت‌های بیمارستانی ۱۳۰ هزار تخت بود اما اکنون ۱۵۰ هزار تخت بیمارستانی در سطح کشور داریم که خوشبختانه در سرانه تخت بیمارستانی جزو ۳۰ کشور برتر دنیا هستیم.

منظور ادامه داد: اکنون کادر پزشکی متبحر با تخصص و فوق تخصصی‌های لازم در کشور تربیت می‌شود و در حوزه درمان، تأمین دارو و دانش و تجهیزات توسط متخصصان داخلی در حال انجام است.

وی با اینکه هم اکنون ۲ هزار عضو هیأت علمی در دانشگاه‌های علوم پزشکی مجوز استخدام گرفتند و این موضوع نیز تأمین اعتبار شده است، گفت: مجوز استخدام ۲۵ هزار پرستار و کادر درمان نیز صادر شده به فضل الهی با جذب آنها ظرفیت نیروی انسانی لازم در بیمارستان‌ها تکمیل خواهد شد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: طرح دارویار یکی از طرح‌های بسیار مهمی بیان است که از سال گذشته آغاز و اکنون به بلوغ خود رسیده است.

منظور افزود: در اجرای این طرح زنجیره تولید دارو از یارانه جدا شده و یارانه مستقیم به مصرف کننده نهایی رسیده است و این مهم سبب صرفه جویی در تأمین دارو و همچنین جلوگیری از قاچاق دارو شده است.

وی افزود: درآمد اختصاصی بیمارستان‌ها در سال جاری به ۳۲۰ هزار میلیارد تومان رسیده و این درحالی است که در سال گذشته ۲۳۰ هزار میلیارد تومان بوده که ۴۰ درصد منابع بخش درمان افزایش یافته است.

معاون رئیس جمهور بیان کرد: یک درصد از مالیات ارزش افزوده به درمان و سلامت اختصاص یافته که این ظرفیت قانونی باعث شده طرح‌های درمانی ارتقا پیدا کند.

منظور تاکید کرد: در سه سال گذشته برخلاف تمامی فشارهای بین المللی، رشد ۶. ۷ درصدی اقتصاد در ۹ ماهه امسال گواه آن است که کشور فارغ از تحریم ظرفیت رشد و تولید را دارد.

وی گفت: دولت سیزدهم اهتمام ویژه ای برای تکمیل بیمارستان‌های نیمه تمام دارد و تمام ظرفیت‌ها در این راستا بکار گرفته شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۲
چه فایده. جذب می کنیم، آموزش می دهیم و بعد همین آموزش و تجربه، می شود ابزار صادرات پرستار به کشورهای همسایه. اگر می خواهید آنها را حفظ کنید باید تعهد سفت و سخت بگیرید.
سلام .من خانه ندارم .من را دهک ششم گذاشتن . دایی من هزارتا خانه وهزارتاماشین وهزارتازمین باسندجعلی وغیررسمی کلاهبرداری کرده دهک اول است .این عدالت حضرت علی نیست .تمام کارگران افغانی شدن .همه تو اسنپ کار میکنند.چون کارگران را برده مدرن کردن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی