بازدید 1948

بهره‌برداری از کشت و صنعت تخته پاک چوب خورستان

شرکت کشت و صنعت تخته فشرده پاک چوب خوزستان همزمان با سفر رئیس جمهور به استان به بهره‌برداری رسید .
کد خبر: ۱۲۲۵۹۲۴
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۴ 08 March 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، امروز در مراسمی با حضور رئیس جمهور کشورمان کارخانه پاک چوب در شهرستان شوش به بهره برداری رسید. این شرکت با ایجاد جنگل درختان (اکالیپتوس) به مساحت ۵۵۰ هکتار در شهرستان شوش و ایجاد کارخانه ام‌دی‌اف خام و محصولات مرتبط برای ایجاد زنجیره کامل تامین تولید از کاشت بذر تا نهال و کاشت درخت و پس از آن تولید ام‌دی‌اف خام و روکش توانسته گام مهمی برای تامین بخشی از مواد اولیه مورد نیاز تولید ام‌دی‌اف بردارد و وابستگی به واردات را کم کند.

مجموعه کشت و صنعت پاک چوب با هدف تکمیل زنجیره تامین، کاهش واردات و جلوگیری از خروج ارز از کشور اقدام به اجرای ۱۲ میلیون متر مکعب عملیات خاکبرداری و کاشت ۱۰۲ میلیون اصله نهال اکالیپتوس کرده است که این امر علاوه بر توسعه فضای سبز و بهبود شرایط زیست محیطی زیر ساخت لازم جهت تامین مواد اولیه بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین خط تولید ام‌دی‌اف منطقه با ظرفیت سالانه ۴۰۰ هزار متر مکعب را نیز ایجاد کرده است.

این مجموعه در راستای مسئولیت اجتماعی خود اقدام به آموزش و ترویج کاشت نهال اکالیپتوس و توزیع گسترده آن در میان کشاورزان منطقه و کل کشور به صورت قرارداد خرید تضمینی محصول کرده است لازم به ذکر است که در زراعت چوب اکالیپتوس علاوه بر استفاده از چوب، برگ آن نیز جهت مصارف صنایع دارویی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در همین راستا متخصصان و کارکنان توانمند این مجموعه طی مدت ۲ سال با تلاش شبانه‌روزی و غلبه بر تحریم‌های ظالمانه موفق به نصب و بهره‌برداری آزمایشی بزرگ‌ترین خط تولید ام‌دی‌اف منطقه شدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی