بازدید 2815
۱

ادعاهای وزیر دفاع انگلیس علیه ایران

ادعای وزیر دفاع انگلیس در پی این مطرح می‌شود که خبرگزاری رویترز، مدتی قبل، با نقل قول از ۶ منبع مطلع مدعی شده بود ایران حدود ۴۰۰ موشک بالستیک به روسیه فرستاده است‌ و تحویل آن‌ها، احتمالا، در ژانویه ۲۰۲۴ و در پی مذاکران میان تهران و مسکو انجام شد.
کد خبر: ۱۲۲۵۴۶۳
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۲ 05 March 2024

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، وزیر دفاع انگلیس با تکرار ادعای حمایت نظامی ایران از روسیه در جنگ اوکراین، اظهاراتی را علیه نقش ایران در منطقه و در اروپا مطرح کرد.
 
«گرانت شاپس» وزیر دفاع انگلیس روز سه‌شنبه و با تکرار ادعای تحویل موشک‌های بالستیک توسط ایران به روسیه هم‌زمان با جنگ اوکراین، ادعایی که خود کی‌یف اخیرا آن را رد کرده است، تهران را به داشتن «تاثیری بد» بر اروپا متهم کرد.
 
ادعای شاپس در این باره، در پی این مطرح می‌شود که خبرگزاری رویترز، مدتی قبل، با نقل قول از ۶ منبع مطلع مدعی شده بود ایران حدود ۴۰۰ موشک بالستیک به روسیه فرستاده است‌ و تحویل آن‌ها، احتمالا، در ژانویه ۲۰۲۴ و در پی مذاکران میان تهران و مسکو انجام شد.
 
اما در هفته اول اسفندماه،‌ «کایرلو بودانوف» رئیس اداره اطلاعات نظامی اوکراین ادعاهای غرب درباره انتقال موشک‌های دوربرد از ایران به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین را رد کرده و تاکید کرد که این اطلاعات واقعیت ندارند.
 
بودانوف در این باره گفته بود که «آن‌ها (موشک‌های ایرانی) آن‌جا نیستند. هیچ یک از این‌ها با واقعیت مطابقت ندارد.»
 
پیشتر، ایران ادعاهای غرب مبنی بر تحویل پهپادها و موشک‌ها به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین را رد کرده و گفته بود همکاری‌های نظامی با روسیه، بدون ارتباط با جنگ اوکراین و در چارچوب روابط دفاعی دوجانبه انجام می شود.
 
ایران بارها تاکید کرده است برخلاف غرب که آشکارا به مداخله نظامی در جنگ اوکراین می‌پردازد، از هیچ یک از طرفین حمایت نکرده و جنگ را راهکار حل‌وفصل این مناقشه نمی‌داند و آماده میانجیگری میان طرفین برای دست یافتن به یک راهکار صلح‌آمیز است.
 
«جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا  نیز در یکی از نشست‌های خبری اخیر کاخ سفید اذعان کرد که واشنگتن تا آن موقع، موفق به تایید انتقال موشک‌های بالیستیک از تهران به مسکو نبوده است.
 
شبکه اسکای نیوز درباره اظهارات شاپس گزارش داد که او در گفت‌وگویی با مجله متعلق به پارلمان انگلیس در پاسخ به این که آیا اطلاعی از گزارش‌ها درباره تحویل موشک‌های زمین به زمین توسط ایران به روسیه دارد یا نه، گفت: «اطلاعی دارم. نمی‌توانم وارد این موضوع شوم».
 
با این وجود، شاپس مدعی شد: «چه موشک‌های بالستیک باشد و چه پهپادهای شاهد که به روسیه داده‌اند، ما شاهد بوده‌ایم هر جای جهان که کشمکش وجود دارد، ایران، اغلب آن را تحریک می‌کند یا در این مورد، آن را تغذیه می‌کند».
 
وزیر دفاع انگلیس با نادیده گرفتن مداخله نظامی آشکار کشورش و متحدان لندن در ناتو در جنگ اوکراین از طریق عرضه تسلیحات و کمک‌های مالی که چشم‌انداز حل‌وفصل سیاسی این مناقشه را کمرنگ‌تر کرده است، با اتهام‌زنی علیه ایران مدعی شد: «آن‌ها نه‌تنها بر منطقه خودشان، بلکه بر اروپا هم تاثیر بدی دارند».

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
تنبیه دولت هایی که ایران را تحریم تسلیحاتی کرده بودند ........ ما برای نوسازی تسلیحاتمان باید بازار مصرف آنرا پیدا کنیم تا تولیدمان بروز باشد .... کجا بهتر از جبهه هایی که روزی با ترامپ علیه منافع ما همراهی کردند ... به اخبار دوران ترامپ مراجعه کنید تا ببینید اوکراین چگونه چشم بسته علیه ما با ترامپ همراهی میکرد ... حالا دارد .. تنبیه می شود ....خود کرده را تدبیر نیست
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی