بازدید 1525

روسیه: حمله پهپادی اوکراین به کریمه خنثی شد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که سامانه‌های پدافندی این کشور حملات پهپادی گسترده اوکراین به شبه‌جزیره کریمه را خنثی کردند.
کد خبر: ۱۲۲۵۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸ 03 March 2024

به گزارش تابناک - وزارت دفاع روسیه پس از انتشار گزارش‌هایی در رسانه‌های اجتماعی اوکراین و روسیه مبنی بر وقوع انفجار‌های قوی در بندر فئودوسیا، اعلام کرد که سامانه‌های پدافند هوایی روسیه ۳۸ پهپاد را که اوکراین به شبه‌جزیره کریمه پرتاب کرده بود، منهدم کردند.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه خود به خسارات یا تلفات جانی اشاره نکرده است.

مقامات روسیه در کریمه پیش‌تر گفته بودند که ترافیک جاده نزدیک فئودوسیا به میزان قابل توجهی محدود شده است. مقامات روسیه در کریمه گفتند که ترافیک روی پلی که شبه‌جزیره کریمه را به سرزمین اصلی روسیه متصل می‌کند، برای چند ساعت متوقف شد.

رسانه‌های اجتماعی روسیه و اوکراین به نقل از ساکنان فئودوسیا گزارش دادند که صدای انفجار‌های قوی در منطقه بندر دریایی و یک انبار نفت در حدود ساعت ۰۲:۰۰ (به وقت محلی) شنیده شد.

تاکید چین و روسیه بر حضور مسکو در مذاکرات جنگ اوکراین 


وزارت خارجه روسیه اعلام کرد میخائیل گالوزین، معاون وزیر خارجه روسیه و لی هوی، نماینده ویژه چین در امور اوراسیا گفتند که مذاکرات حل‌وفصل جنگ اوکراین بدون حضور مسکو امکان‌پذیر نیست.

فرستاده چین در دومین سفر خود به اروپا با گالوزین دیدار کرد تا حل‌وفصل سیاسی بحران اوکراین را پیگیری کند. او در ادامه به لهستان، اوکراین و آلمان نیز سفر می‌کند.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای گفت: یک تبادل نظر بسیار فعال و کامل درباره موضوع بحران اوکراین انجام شد. بیان شد که هرگونه بحث درباره راه‌حل سیاسی و دیپلماتیک بدون مشارکت روسیه و در نظر گرفتن منافع این کشور در حوزه امنیتی غیرممکن است.

جنگ اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ (اسفند ۱۴۰۱) آغاز شد.

پافشاری شولتز بر مخالفت با ارسال موشک تاروس به اوکراین


اولاف شولتز بار‌ها مخالفت خود را با ارسال موشک‌های کروز دوربرد تاروس به کی‌یف اعلام کرده است. 

صدراعظم آلمان بار دیگر در جریان رویدادی در مونیخ استدلال کرد که تحویل این موشک‌ها به اوکراین خطر کشیده شدن کشورش به درگیری را به‌همراه دارد. 

به گزارش فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ، صدراعظم آلمان نظر خود را در مورد تحویل موشک‌های تاروس به اوکراین، به‌ویژه پس از افشا مکالمه بین مقامات عالی‌رتبه نظامی آلمان تغییر نخواهد داد. 

این نشریه به نقل از منابع نزدیک به صدراعظم آلمان نوشت: شولتز همچنان با انتقال موشک‌های کروز دوربرد به کی‌یف مخالف است. 

تلاش کی‌یف برای حل تنش با ورشو در موضوع غلات


تاراس کاچکا، معاون وزیر اقتصاد اوکراین گفت که کی‌یف انتظار دارد تا پایان ماه مارس اختلافات با ورشو در موضوع غلات را حل کند.

در همین حال، تاراس ویسوتسکی، معاون اول وزیر سیاست ارضی و غذای اوکراین گفت که انتظار می‌رود هفته آینده پارلمان اروپا تمدید توافق تجارت آزاد با اوکراین را بررسی کند که قرار است در ۵ ژوئن ۲۰۲۴ (۱۶ خرداد ۱۴۰۳) منقضی شود.

ووچیچ: فشار بر صربستان برای تحریم روسیه در حال افزایش است
رئیس‌جمهور صربستان گفت که با موفقیت‌های میدانی روسیه در جنگ اوکراین فشار بر صربستان در حال افزایش است.

الکساندر ووچیچ گفت غرب می‌بیند که ابتکار عمل در درگیری در اوکراین متعلق به روسیه است؛ بنابراین فشار بر صربستان برای اعمال تحریم‌ها علیه روسیه را افزایش می‌دهد.

روسیه درصدد پیشروی در منطقه دونتسک


یک مقام اوکراینی گفت که روسیه با هدف پیشروی در منطقه دونتسک در حال جمع‌آوری نیرو‌های زیادی در اطراف شهر چاسیو یار در شرق اوکراین است.

ایلیا یولاش، سخنگوی گروه عملیاتی ناظر بر محور شرقی اوکراین گفت: روسیه نیروهایش را در اطراف این شهر استراتژیک در غرب باخموت متمرکز کرده تا بتواند به سمت شهر‌های کاستیانتینیفکا، کراماتورسک و اسلوفیانسک پیشروی کند.

 

میزان

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی