بازدید 2529

بیانیه سنتکام درباره بمباران پرتابگرهای موشکی در یمن

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه از عملیات نظامی روزهای گذشته خود علیه نیروهای یمنی خبر داد.
کد خبر: ۱۲۲۴۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۵ 01 March 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه گزارشی از عملیات روزهای گذشته خود علیه نیروهای یمنی را منتشر کرد.

در این گزارش، سنتکام به عملیات دو روز گذشته خود اشاره کرده و گفته است: «در ۲۹ فوریه، بین ساعت ۶ بعد از ظهر و ساعت ۱۹:۱۵ (به وقت صنعا)، نیروهای فرماندهی مرکزی ایالات متحده (CENTCOM) دو حمله علیه پرتابگرهای شش موشک کروز ضد کشتی در خاک یمن انجام دادند که برای پرتاب به سمت دریای سرخ آماده شده بودند.»

در ادامه این بیانیه گفته شده: «در اوایل آن شب نیز، تقریباً ساعت ۵:۱۰ بعد از ظهر (به وقت صنعا)، نیروهای سنتکام برای دفاع از خود یک هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد) را بر فراز جنوب دریای سرخ سرنگون کردند.»

سنتکام همچنین در انتهای بیانیه خود ادعا کرد: «نیروهای سنتکام تشخیص دادند که موشک‌ها و پهپادها تهدیدی قریب الوقوع برای کشتی‌های تجاری و کشتی‌های نیروی دریایی ایالات متحده در منطقه هستند. این اقدامات از آزادی ناوبری محافظت می‌کند و آب‌های بین المللی را برای نیروی دریایی و کشتی‌های تجاری ایالات متحده امن تر و ایمن تر می‌کند.»

روز گذشته نیز شبکه المسیره گزارش داد که جنگنده‌های آمریکا و انگلیس، عصر (پنجشنبه)، دو بار منطقه «رأس عیسی» واقع در استان الحدیده را هدف قرار دادند.

جنگنده‌های متجاوز همچنین در دو حمله دیگر منطقه «الکویزی» را در شهرستان «الدریهمی» در الحدیده بمباران کردند.

دیروز همچنین سیدعبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر انصارالله یمن با تاکید بر مشارکت مسقیم آمریکا در جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه، گفت که تل‌آویو و واشنگتن تمام موارد ممنوعه را زیر پا گذاشته‌اند.

الحوثی تاکید کرد: دشمن اسرائیلی در آستانه ششمین ماه تجاوز به نوار غزه، با حمایت و همدستی آمریکا و دیگر کشورهای غربی و خیانت گسترده عربی، همچنان به جنایات خود ادامه می‌دهد. تجاوزات به نوار غزه، غرب و آمریکا را رسوا کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار