بازدید 2170

سرنگونی جنگنده سوخو-۲۵ ارتش اوکراین در خرسون

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که پدافند هوایی ارتش این کشور جنگنده سوخو-۲۵ ارتش اوکراین را سرنگون کرد.
کد خبر: ۱۲۲۴۱۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۷ 27 February 2024


به گزارش تابناک، وزارت دفاع روسیه امروز سه‌شنبه اعلام کرد که پدافند هوایی ارتش این کشور یک جنگنده سوخ و-۲۵ ارتش اوکراین را در محور خرسون رهگیری و سرنگون کردند.

ساعاتی پش سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه نیز در جمع فرماندهان ارتش این کشور گزارشی را درباره عملیات نظامی این کشور در اوکراین ارائه کرد.

وی دراین‌باره گفت: از ابتدای سال (میلادی) نیروهای مسلح اوکراین به طور متوسط روزانه بیش از ۸۰۰ نفر و ۱۲۰ سلاح از دست داده‌اند.

وزیر دفاع روسیه همچنین افزود: از ابتدای سال تاکنون نزدیک به ۳۲۷ کیلومتر مربع از مناطق اشغال شده توسط نازی های اوکراین، در همه جهات آزاد شده است.

به گفته شویگو «طی هفته گذشته، نیروهای مسلح اوکراین از شهرهای بابیدا-لاستوشکینو و سوورنویه در جمهوری خلق دونتسک اخراج شدند.»

وزارت دفاع روسیه ساعاتی پیش نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که دیشب سامانه‌های پدافند هوایی ارتش این کشور دو پهپاد اوکراینی را بر فراز استان بریانسک و یک پهپاد نیز بر فراز استان بلگورود سرنگون کردند.

وزارت دفاع روسیه دیروز دوشنبه نیز در گزارش خود اعلام کرد که نیروهای روسیه مواضع خود را در محور دونتسک بهبود بخشیدند. در نتیجه درگیری در این محور تلفات ارتش اوکراین به بیش از ۴۲۰ نیروی نظامی رسید.

در گزارش وزارت دفاع روسیه آمده است که در درگیری محورهای دونتسک جنوبی و کوپانسک ۹ حمله نیروهای مسلح اوکراین دفع شد. ارتش اوکراین در این محور بیش از ۲۹۵ نیروی نظامی خود را از دست داد. همچنین شماری از تسلیحات ارتش اوکراین در این محور به دست نیروهای روسی منهدم شد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که پدافند هوایی روسیه دو موشک «طوفان سایه» و ۵ موشک «هیمارس» را سرنگون کرد.

منبع: مهر

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست