بازدید 2036

اهدای عضو جوان ۳۳ ساله در شهرکرد زندگی بخش شد

مسوول تیم پیوند دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری از ثبت بیست و ششمین اهدای عضو در سال‌جاری در این استان خبر داد و گفت: اعضای جوان ۳۳ ساله در شهرکرد برای نجات جان بیماران اهدا شد.
کد خبر: ۱۲۲۳۸۸۸
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۹ 26 February 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، پانته آ رمضان‌نژاد با اعلام این خبر افزود: اعضای بدن مرحوم «رضا شاهرخی قهفرخی» ۳۳ ساله که براثر خونریزی مغزی در بیمارستان امام علی(ع) تأمین اجتماعی بستری بود، با رضایت خانواده اهدا شد.

به گفته وی، پس از تایید مرگ مغزی این بیمار از سوی پزشکان و رضایت خانواده وی، عمل جداسازی عضو این جوان همزمان با نیمه شعبان انجام شد.

رمضان‌نژاد افزود: این عمل جدا سازی توسط تیم اهدای عضو در بیمارستان امام علی(ع) تأمین اجتماعی انجام شد.

وی با تقدیر از خانواده‌های ایثارگر اهدا کننده عضو بیماران مرگ مغزی برای این عزیزان از درگاه خداوند صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت کرد.

به گفته وی، به منظور ترویج فرهنگ خداپسندانه اهدای عضو، علاقمندان می توانند از طریق وبگاه skums.ac.ir نسبت به تکمیل «فرم عضویت در خانواده بزرگ اهداکنندگان عضو» اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، سالانه بین پنج تا هشت هزار نفر در کشور دچار مرگ مغزی می‌شوند که در ۳۶ درصد موارد، تیم‌های پیوند عضو موفق به جلب رضایت خانواده‌ها می‌شوند و این در حالی است که در چهارمحال و بختیاری از هر سه خانواده ۲ خانواده برای اهدای عضو بیمار خود اعلام رضایت می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست