بازدید 2371

هشدار بورل نسبت به تاخیر در ارسال کمک‌ها به اوکراین

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نسبت به تاخیر در ارسال کمک‌ها به اوکراین هشدار داد و تاکید کرد: در صورت عدم ارسال به موقع کمک‌های مالی و تسلیحاتی به این کشور، ممکن است تکلیف جنگ در چند ماه آینده یکسره شود.
کد خبر: ۱۲۲۳۸۷۷
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۰ 26 February 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، بورل در مصاحبه با روزنامه اسپانیایی اِل‌پاییس سرنوشت کی‌یف را در گرو ادامه کمک‌های غرب دانست و به ویژه از کشورهای اتحادیه اروپا خواست که برای اجتناب از شکست اوکراین در مقابل روسیه، کمک‌های مالی و تسلیحاتی خود را با سرعت بیشتری به این کشور ارسال کنند.

بورل همچنین در پاسخ به این پرسش روزنامه اِل‌پاییس که به نظر شما پیروزی کدام یک از طرفین در این جنگ محتمل‌تر به نظر می‌آید؟، گفت: روسیه در این جنگ پیروز نشده است اما در عین حال آنها هنوز هم آن را نباخته‌اند.

وی تصریح کرد: ما باید کارهای بیشتری را با سرعت بالاتری انجام بدهیم.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست