بازدید 6659
با تحولات منطقه و جهان

حملات موشکی و پهپادی یمن به کشتی ها و ناوهای آمریکا و انگلیس/ واکنش آمریکا به ادعای ارسال موشک های بالستیک ایران به روسیه/ اقدام کم‌سابقه ترامپ برای انتخاب معاون/ واکنش پوتین به توهین بایدن

حملات موشکی و پهپادی یمن به کشتی ها و ناوهای آمریکا و انگلیس، واکنش آمریکا به ادعای ارسال موشک های بالستیک ایران به روسیه، اقدام کم‌سابقه ترامپ برای انتخاب معاون، واکنش پوتین به توهین بایدن و طرح ۲۵ مورد شکایت علیه خاندان بارزانی از مهم ترین خبرها و رویدادهای منطقه ای و بین المللی در 24 ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۲۲۳۴۰۹
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲ 23 February 2024

حملات موشکی و پهپادی یمن به کشتی ها و ناوهای آمریکا و انگلیس/ واکنش آمریکا به ادعای ارسال موشک های بالستیک ایران به روسیه/ اقدام کم‌سابقه ترامپ برای انتخاب معاون/ واکنش پوتین به توهین بایدن

بین الملل تابناک: حملات موشکی و پهپادی یمن به کشتی ها و ناوهای آمریکا و انگلیس، واکنش آمریکا به ادعای ارسال موشک های بالستیک ایران به روسیه، اقدام کم‌سابقه ترامپ برای انتخاب معاون، واکنش پوتین به توهین بایدن و طرح ۲۵ مورد شکایت علیه خاندان بارزانی از مهم ترین خبرها و رویدادهای منطقه ای و بین المللی در 24 ساعت گذشته بوده اند.

حملات موشکی و پهپادی یمن به کشتی ها و ناوهای آمریکا و انگلیس

سخنگوی نیروهای مسلح یمن از حملات موشکی و پهپادی به یک ناو آمریکایی در دریای سرخ، یک کشتی انگلیسی در خلیج عدن و مواضع رژیم صهیونیستی در بندر ام الرشراش در جنوب سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

به گزارش المسیره، سرتیپ یحیی سریع اعلام کرد که برای اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه و پاسخ به تجاوز آمریکا و انگلیس به یمن، نیروهای مسلح یمن یک ناو آمریکایی، یکی کشتی انگلیسی و مواضع رژیم صهیونیستی را در بندر ام الرشراش در جنوب سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داده‌اند.

یحیی سریع در بیانیه‌ای تصویری اعلام کرد: نیروهای مسلح یمن برای اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه و پاسخ به تجاوز آمریکا و انگلیس به یمن، سه عملیات نظامی استثنایی را به شرح زیر انجام دادند:

نخست: یگان موشکی و پهپادی نیروهای مسلح یمن تعدادی موشک بالستیک و پهپاد را به سمت مواضع مختلف دشمن صهیونیستی در منطقه‌ام الرشرش در جنوب فلسطین اشغالی شلیک کردند.

دوم: نیروی دریای ارتش یمن کشتی انگلیسی (ISLANDER) را در خلیج عدن با تعدادی موشک مناسب هدف قرار دادند و موشک‌ها به یاری خداوند مستقیماً به کشتی اصابت کردند و باعث آتش سوزی در آن شد.

در سومین عملیات، یک ناوشکن آمریکایی در دریای سرخ با تعدادی پهپاد هدف قرار گرفت.

نیروهای مسلح یمن به انجام وظایف دینی، اخلاقی و انسانی خود در قبال ملت فلسطین و دفاع از یمن عزیز در برابر تجاوزات آمریکایی-انگلیسی ادامه می‌دهند و عملیات نظامی آنها متوقف نخواهد شد مگر اینکه تجاوزات و محاصره علیه مردم فلسطین در نوار غزه متوقف شود.

واکنش آمریکا به ادعای ارسال موشک های بالستیک ایران به روسیه

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا روز پنج‌شنبه اذعان کرد که واشنگتن تا بدین لحظه موفق به تایید انتقال موشک‌های بالیستیک از تهران به مسکو نشده است.

کربی با اشاره به اینکه آمریکا نمی‌تواند ارسال موشک‌های بالیستیک از سوی تهران به مسکو را تایید کند مدعی شد که ایران تاکنون تعداد حائزاهمیتی پهپاد، بمب‌های هدایت‌شونده و گلوله توپخانه در اختیار روسیه گذاشته است.

پیش از این، خبرگزاری رویترز مدعی شده بود ایران موشک‌های بالستیک به روسیه ارسال کرده است.

این ادعاهای مقام آمریکایی در حالی است که ایران بارها اتهام‌زنی‌های آمریکا و متحدانش در مورد استفاده روسیه از سلاح‌های ایرانی در جنگ اوکراین را رد کرده است.

ایران اعلام کرده یک طرف جنگ در اوکراین نیست و این غرب است که با پمپاژ سلاح به یک طرف جنگ، بر آتش آن می‌دمد.

کربی درخصوص تداوم همکاری‌های نظامی ایران و مسکو مدعی شد: اطمینان می‌دهم که پاسخ جامعه بین‌المللی به آن سریع و قاطع خواهد بود.

او مدعی شد: ما برای ایفای نقش خودمان این مسئله را به شورای امنیت سازمان ملل می‌بریم. ما تحریم‌های بیشتری را علیه ایران اعمال خواهیم کرد و در رابطه با پاسخ‌های بیشتر با متحدان‌مان در اروپا و سایر نقاط هماهنگی‌هایی انجام خواهیم داد.

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز روز پنجشنبه و در کنفرانس خبری مشترک با همتای مجارستانی خود در تهران گفت «تکرار ادعاها علیه ایران درمورد جنگ اوکراین به مرحله کسل‌کننده رسیده است».

اقدام کم‌سابقه ترامپ برای انتخاب معاون

دونالد ترامپ برای انتخاب معاون پیشنهادی خود در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا برای هوادارانش پرسش‌نامه فرستاد!

 دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق و نامزد انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا برای انتخاب معاون پیشنهادی خود در پست ریاست‌جمهوری پرسش‌نامه‌ای طراحی کرده و از هواداران خود خواست به آن پاسخ دهند.

به گزارش اسپوتنیک، ترامپ لینک این پرسش‌نامه را به هواداران خود ارسال می‌کند تا آنها علاوه بر انتخاب فردی که می‌خواهند در کنار ترامپ به کاخ سفید راه یابد، ویژگی‌های مشخصی را هم در پرسش‌نامه ذکر کنند.

در این پرسش‌نامه همچنین از حامیان ترامپ خواسته شده تا نگرانی‌های اصلی خود را از امنیت مرزها گرفته تا مقابله با کمونیسم ذکر کنند.

ترامپ روز سه‌شنبه از «تیم اسکات» سناتور کارولینای جنوبی، «ویوک راماسوامی» کارآفرین، «ران دیسانتیس» فرماندار فلوریدا و همچنین «تولسی گابارد» نماینده سابق هاوایی به‌عنوان نامزدهای بالقوه برای قرارگرفتن در فهرست نهایی معاونت ریاست‌جمهوری نام برد.

واکنش پوتین به توهین بایدن

ولادیمیر پوتین در واکنش به اهانت رئیس جمهوری آمریکا که همتای روسی خود را دیوانه و حرامزاده خواند ، بار دیگر تکرار کرد که جو بایدن را برای ریاست کرسی کاخ سفید به ترامپ ترجیح می دهد.

 پوتین پنجشنبه در پاسخ به پرسش «پاول زوربین» خبرنگار تلویزیون «روسیه-۱» درباره اظهارات اهانت‌آمیز بایدن گفت: ما آماده همکاری با هر رئیس جمهوری (در آمریکا) هستیم. اما من معتقدم که بایدن برای روسیه ارجح است. صحبت‌هایی که او (بایدن) کرده است، نشان می‌دهد که من کاملا درست می‌گویم.

پوتین افزود: او نمی‌تواند بگوید، ولادیمیر، ممنونم، آفرین، تو کمک زیادی کردی. شما از من پرسیدید که کدام (نامزد) بهتر است و من گفتم، بایدن. هنوز هم همان را تکرار می‌کنم.

رئیس جمهوری روسیه تصریح کرد: ما درک می‌کنیم که در سیاست داخلی آنجا (آمریکا) چه می‌گذرد و این کاملا واکنش درستی است که نشان می‌دهد من درست می‌گویم.

پوتین هفته گذشته در مصاحبه با زوربین در پاسخ به این پرسش که آیا روسیه، جو بایدن را به عنوان رئیس جمهوری آمریکا ترجیح می‌دهد یا دونالد ترامپ را، گفت: بایدن.

وی اظهار کرد: او (بایدن) باتجربه‌تر و قابل پیشی‌بینی‌تر، یک سیاستمدار «مکتب قدیمی» است. با این حال ما با هر رهبری که توسط مردم آمریکا انتخاب شود، کار خواهیم کرد.

پوتین افزود که دونالد ترامپ نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سیاستمداری خارج از سیستم سیاسی این کشور است که «دیدگاه‌های خاص خودش را درباره توسعه روابط آمریکا با متحدانش دارد.»

به گزارش رویترز، بایدن هفته جاری ریس جمهوری آمریکا در جریان یک جلسه برای جمع‌آوری کمک‌های مالی برای انتخابات ۲۰۲۴، پوتین را «دیوانه» خواند.

وی در این جلسه خصوصی در سانفرانسیسکو در حالیکه درباره تغییرات آب و هوایی سخن می‌گفت، اظهار کرد: ما یک دیوانه مانند پوتین و دیگران داریم و همیشه باید نگران جنگ هسته‌ای باشیم اما تهدید موجود برای بشریت، اقلیمی است.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین در واکنش به اظهارات رئیس جمهوری آمریکا گفت: بایدن تنها به خاطر منافعش در رقابت‌های عرصه سیاسی داخل آمریکا به دنبال ایفای نقش به عنوان یک کابو (گاوچران) هالیوودی است و توهین وی به پوتین، توهین به خود ایالات متحده است.

سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه افزود: چنین اظهارات سخیفی از زبان رئیس دولت آمریکا بعید بود؛ اینکه وی به رئیس یک کشور مانند پوتین توهین کند، یک ننگ بزرگ برای خود ایالات متحده است.

طرح ۲۵ مورد شکایت علیه خاندان بارزانی

نشریه «اینفلوبز» با انتشار گزارشی از طرح ۲۵ مورد شکایت علیه خاندان بارزانی از جمله «مسرور بارزانی» نخست وزیر اقلیم کردستان عراق نزد دادگاه منطقه کلمبیای آمریکا خبر داد.

 پایگاه خبری «میدل ایست نیوز» به نقل از نشریه «اینفلوبز» نوشت: ۲۵ مورد شکایت تحت عنوان «کوتاهی های اقلیم کردستان» از مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان عراق نزد دادگاه کلمبیای آمریکا مطرح شده است.

بر اساس این گزارش، نشریه اینفوبلز در گزارش خود نوشت که قتل، نسل‌کشی، گروگان‌گیری، آدم‌ربایی، شکنجه، همکاری با سازمان‌های تروریستی، جنایات مالی، خشونت‌های کورکورانه و بی‌رویه، آتش زدن تعمدی اموال عمومی از جمله اتهاماتی است که مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق با آن مواجه است.

به نوشته این نشریه، اتهامات یاد شده به طور رسمی توسط صندوق قربانیان کردستان عراق علیه بارزانی مستند شده و این صندوق در واقع با شکایت از بارزانی، او را نزد دستگاه قضایی آمریکا تحت تعقیب قرار داده است به گونه ای که رئیس اقلیم کردستان عراق موظف است ظرف ۲۱ روز از تاریخ احضار در این دادگاه حضور یابد.

این گزارش در پاسخ به سوالاتی چون جزئیات این دادخواست چیست؟ چگونه دادگاه منطقه ای کلمبیای آمریکا هفته گذشته بارزانی را احضار کرد و به جز مسرور بارزانی چه کسان دیگری از خاندان حاکم بارزانی با چنین اتهاماتی مواجه هستند؟ نوشت:

احضار مسرور بارزانی

ماجرا از این قرار است که در تاریخ ۳۰ ژانویه ۲۰۲۴، صندوق قربانیان اقلیم کردستان عراق که یک سازمان غیرانتفاعی در آمریکا به شمار می آید، علیه گروهی از مقامات خانواده بارزانی به ویژه «مسعود بارزانی»، «مسرور بارزانی» و «ویسی بارزانی» شکایت هایی را مطرح کرد.

به نوشته این نشریه، اتهامات متوجه مسرور بارزانی و همراهان او به این شرح فهرست شده است: قتل یک کارمند دولت آمریکا، ترور روزنامه نگاران و خبرنگارانی نظیر«سردشت عثمان»، «ودات حسین» و«کاوا کرمیانی» و بستن دهان خبرنگاران و مخالفان سیاسی و هر کسی که تهدیدی علیه منافع سیاسی، اقتصادی یا تجاری متهمان یاد شده به شمار رود.

همچنین کتمان، تسهیل و گسترش اعمال و اقدامات مجرمانه توسط متهمان با هدف تلاش برای به دست آوردن اموال غیرقانونی و نامشروع و اذیت و آزار شاکیان، از دیگر اتهامات بارزانی و اطرافیان او عنوان شده است.

۲۵ مورد اتهام وارده به خاندان بارزانی و همراهان آنها در قالب ۳۲۷ صفحه ذکر شده است

در همین ارتباط «ماکی راوند» از چهره های کُرد تبعیدی و مخالف بارزانی ها در آلمان که نزد صندوق قربانیان کردستان عراق از بارزانی شکایت کرده است در خصوص جزئیات پرونده، اصل شکایت و بندهای مرتبط با آن به «اینفلوبز» گفته است که برای من خلاصه کردن شکایت خیلی سخت است زیرا این شکایت شامل ۲۵ مورد و در قالب ۳۲۷ صفحه، ارائه شده است.

وی با بیان اینکه وکلای پرونده به من توصیه کردند تا زمانی که دادگاه حکم خود را صادر نکند، اطلاعات بیشتری در مورد این پرونده ارائه نکنم، افزود: بر اساس سیستم دستگاه قضایی آمریکا، فقط وکلا می توانند در جلسه نخست دادگاه شرکت کنند و پس از آن وکلا و قاضی می توانند از برخی متهمان بخواهند در جلسات دیگر در دادگاه حضور یابند و پیش بینی من این است که جلسات دادگاه بیش از یک سال و نیم به طول انجامد.

راوند افزود: هیچ متهمی نمی تواند از حضور در جلسات شانه خالی کند یا طفره رود، زیرا برخی از متهمان دارای تابعیت آمریکایی بوده و برخی دیگر دارای گرین کارت آمریکایی هستند.

این گزارش با طرح این سوال که در صورت عدم حضور مسرور بارزانی نزد دستگاه قضایی آمریکا چه اتفاقی رخ خواهد داد، نوشت: شکایتی که توسط صندوق قربانیان کردستان عراق علیه مسرور بارزانی و اطرافیان تنظیم شده است، نخستین شکایت نیست زیرا در سال ۲۰۲۲، «شنیار انور حسن» یکی از شهروندان کُرد دارای تابعیت آمریکایی علیه مسرور بارزانی در دادگاه منطقه ای ویرجینیای آمریکا به اتهام ضرب و شتم و افترا و بدنام کردن، شکایت کرد اما دادگاه تاکنون هیچ حکمی در این خصوص صادر نکرده است.

اتهام قتل «سردشت عثمان» روزنامه‌نگار مستقل کردستان عراق

در ادامه این گزارش آمده است که در ۴ مه ۲۰۱۰، سردشت عثمان روزنامه‌نگار مستقل کُرد و دانشجوی ۲۳ ساله در شهر اربیل ربوده شد و به قتل رسید و جسد او در روز دوم در شهر موصل پیدا شد. در همین زمینه سه سازمان اصلی مرتبط با موضوع آزادی مطبوعات شامل «گزارشگران بدون مرز»، «کمیته حفاظت از خبرنگاران» و «سازمان مطبوعات آزاد بدون مرز» تحقیقات مشترکی در تاریخ ۳ مه ۲۰۲۲ با عنوان قتل «سردشت عثمان – افشای ماجرا و روایت رسمی» انجام دادند و در این تحقیقات عنوان کردند که احتمالاً مقامات ارشد کُردستان عراق مسئول قتل فجیع این روزنامه نگار بوده اند.

مسرور بارزانی و تهدید فعالان… شکایت قبلی تحت عنوان افترا و تهمت

به نوشته این نشریه، در اواسط سال گذشته میلادی، مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان عراق با حکمی قضایی مواجه شد که در صورت عدم حضور در دستگاه قضایی آمریکا به زندان محکوم خواهد شد. علت این حکم قضایی شکایت « شنیار انور حسن» از فعالان مدنی کُردستان عراق که دارای تابعیت آمریکایی است علیه بارزانی و به اتهام افترا و تهمت به این فعال کُرد عراقی بود.

در همین حال منابع خبری تاکید کردند که بارزانی با ۲ اتهام تهدید علیه این فعال کُردستان عراق مقیم آمریکا و همچنین افترا زدن به او مواجه بوده است در حالی که طبق قوانین آمریکا چنین چیزی اکیدا ممنوع است.

بر این اساس بارزانی متهم است که از طریق دفتر رسانه ای خود، این روزنامه نگار کُردستان عراق را به داشتن رابطه با خبرنگار آمریکایی که دست به افشاگری فسادِ بارزانی زده، متهم کرده است.

سرکوب آزادی ها و خبرنگاران در مناطق کردستان عراق

سازمان عفو بین الملل در سال ۲۰۲۱ اعلام کرد که مقامات اقلیم کردستان عراق به شکلی بی امان و بلادرنگ، خبرنگاران و فعالان معترض را که حق آزادی بیان دارند، از طریق بازداشت های خودسرانه و ربودن به شدت سرکوب کرده اند. این سرکوب ها نخست، در مارس ۲۰۲۰ آغاز شد و آنگاه پس از اعتراضات گسترده در اوت ۲۰۲۰ گسترش یافت. این در حالی بود که معترضان پایان دادن به فساد و بهبود خدمات عمومی را خواستار بودند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۲۶
هشدار آمریکا به ایران:

گر جمهوری اسلامی موشک‌های بالیستیک به روسیه ارسال کند، با واکنش «سریع و شدید» جامعه جهانی و تحریم‌های بیشتر واشنگتن روبرو خواهد شد.
پیشتر، خبرگزاری رویترز گزارش داده بود که جمهوری اسلامی نزدیک به ۴۰۰ موشک بالیستیک زمین به زمین به روسیه تحویل داده است و به این کار ادامه خواهد داد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
چرا ایران خودش را قاطی جنگ روسیه با اوکراین کرد؟
عواقب این کار سالها دادمن ایران را خواهد گرفت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
مهم نیست جو خواب الو آلزایمر داره زود فراموش میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
مرگ بر روسیه
مرگ بر چین
مرگ بر کره شمالی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
ببینید روسیه در جنگ با اوکراین به چنان روزی افتاده که برای تامین سلاح دست به دامان ایران و کره شمالی شده است!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
تعجب انگیز است. ایران و اوکراین همیشه روابط دوستانه داشتند. اوکراین منبع اصلی تامین غلات ایران بود. حتی به ایران در ساخت هواپیما هم کمک کرد.
چطور ایران در تجاوز بی شرمانه روسیه به اوکراین، طرف روسیه را گرفت؟ این سوالی است که تا کنون مقامات ایران به آن پاسخ نداده اند.
ناشناس
| Lebanon |
۱۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
مرگ بر آمریکای جنایتکار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
هزینه موشک‌های بالستیک از جیب مردم ایان است !!!؟
چرا از مردم ایران سوال نمی کنید که آیا خواهان ارسال موشک به روسیه هستند ؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
۱۷:۴۹
مرگ بر چین جنایتکار که مسلمانان رو نسل کشی میکنه
و مرگ بر روسیه که کودکان اوکراین را دزدید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
علاوه بر تحویل رایگان موشک و پهپاد های انتحاری به

روسیه و افشای عمدی روسیه با هدف شریک جرم کردن

ما حالا باید بابت خسارت های هنگفت ادعایی اوکراین و حتی کشتیهای مورد حمله قرار گرفته در دریای سرخ

توسط گروه شبه نطامی حوتی ها ، در حقیقت بر روی اینده اقتصاد کشور نیز نمیتوان هیچ حسابی باز کرد
معاون وزیر خزانه داری آمریکا در مصاحبه ای با رویترز گفت ایالات متحده روز جمعه در دومین سالگرد تهاجم روسیه به اوکراین، بیش از ۵۰۰ فرد و موسسه مرتبط با روسیه را تحریم خواهد کرد. جو بایدن نیز از اعمال تحریم‌های تازه به دلیل مرگ الکسی ناوالنی، مخالف سرشناس پوتین، خبر داده بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
پوتین یک جنایتکار جنگی تحت تعقیب دادگاه بین المللی کیفری است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان گفت که این کشور عضویت خود را در سازمان پیمان امنیت جمعی به حالت تعلیق درآورده است.
سازمان پیمان امنیت جمعی از کشورهای روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ارمنستان و بلاروس تشکیل شده است.
ناشناس
| Lebanon |
۱۷:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
آمریکایی ها مرض تحریم گرفتند
انصار الله باحمایت از مظلوم عجب آبرویی برای خودشان خریدند .نام آمریکا هم با وتوی آتش بس در تاریخ به رسوایی و ننگ ثبت شد . خدا را شکر که امریکایی نیستیم،
یمن همینجوری ادامه بده یه بمب اتم میزنن توش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
ترسوی بیچاره
یمنی ها با شجاعت از مظلومین دفاع می کنند و کسی در اینجا می ترسد...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
اونقدری که اینجا بعضیا از تلاش های یمن برای دفاع از مظلومین که سزاوار جایزه نوبل صلح هست حرص میخورن آمریکایی ها و اسرائیلیا حرص نمیخورن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
16:11
شما که ترسوی بیچاره نیستی پس برو اونجا بجنگ
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
۱۶:۲۸
از کی تا حالا زدن کشتی های بی گناه لایق جایزه صلح نوبل هست که ما نمیدونستیم .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
۱۶:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
آقای شجاع ، از پشت کامپیوتر پاشو برو جنگ !
پوتین دچار یک نوع استالینیسم شدید شده .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
وقتی گیرت میارن توی کنج و قرار بجنگی بهتره مشت اول رو بزنی
سرتیپ یحیس سریع هم دمپایی میپوشد ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
از پوتین پوش های شرق و غرب مرد تر است
حتی از خود پوتین و همه سلاطین عرب
این دلاوران ( شما هر چی دوست داری بجاش بخون که به تابناک برنخوره) یمنی چرا تو جنگ های قبلی از فلسطین دفاع نمیکردن یعنی اونموقع کسی شارژ نمیکرد اینها رو؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی