بازدید 2729
۸

جناب جبلی بعضی نظر سنجی‌ها را دوست ندارد!

گفته اید که "باید به مجموعه شاخص‌ها، زمینه‌ها و عوامل تاثیرگذار توجه کرد"؛ بسم الله! توجه کنید و بفرمایید الان باکدام شاخص ها، با کدام زمینه‌ها و کدام عوامل تاثیرگذار خود را ارزیابی می‌کنید؟ کدام شاخص و زمینه و عامل شما را موفق نشان می‌دهد؟ بگویید تا مردمی که از جیب شان برای شما بودجه ۲۴ هزار میلیارد تومانی تصویب شده هم در جریان باشند.
کد خبر: ۱۲۲۳۲۵۵
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹ 22 February 2024

به گزارش «تابناک»، عصر ایران نوشت: رییس سازمان صداوسیما در پاسخ به سوال ایرنا درباره نتایج نظرسنجی‌ها درباره برنامه‌های تلویزیون و افت مخاطب گفته است: "نظرسنجی‌ها بر اساس شاخص‌های متنوع و قابل تفسیر انجام می‌شود، اتکای صرف به نتایج نظرسنجی‌ها در هیچ جای دنیا کار علمی نیست. باید به مجموعه شاخص‌ها، زمینه‌ها و عوامل تاثیرگذار توجه کرد. "

دو نکته مختصر و انشاءالله مفید با جناب پیمان جبلی داریم:

۱ - اگر اتکای صرف به نظرسنجی‌ها علمی نیست، چگونه است که وقتی یک برنامه یا سریال تلویزیون با استقبال مخاطبان همراه می‌شود، در بوق و کرنا می‌کنید که فلان درصد از مردم سریال ما را دیده اند و ما موفق بوده ایم؟ آنجا علمی است، ولی هر جا که نظرسنجی‌ها افت شما را نشان دهند علمی نیست؟!
یا چنین جمله سازی کرده اید که "نظرسنجی‌ها بر اساس شاخص‌های متنوع و قابل تفسیر انجام می‌شود"؛ لطفاً خودتان تفسیر کنید که وقتی تعداد مخاطبان یک رسانه مدام ریزش می‌کند و روندش نزولی است، تفسیرش چیست؟!

بی هیچ پرده پوشی باید گفت که چوب حراج زده اید بر اعتبار رسانه ملی و یک سرمایه عظیم را بر باد داده اید و حالا حتی نمی‌خواهید صدای آمار و ارقام را هم بشنوید؛ این رسم امانت داری نبود آقای جبلی!

۲ - گفته اید که "باید به مجموعه شاخص‌ها، زمینه‌ها و عوامل تاثیرگذار توجه کرد"؛ بسم الله! توجه کنید و بفرمایید الان باکدام شاخص ها، با کدام زمینه‌ها و کدام عوامل تاثیرگذار خود را ارزیابی می‌کنید؟ کدام شاخص و زمینه و عامل شما را موفق نشان می‌دهد؟ بگویید تا مردمی که از جیب شان برای شما بودجه ۲۴ هزار میلیارد تومانی تصویب شده هم در جریان باشند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
پناهندگی اخوی ریاست صدا و سیما به آمریکا ، به کجا رسید؟!
پاسخ ها
khhakh
| Poland |
۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
اقا ایشان فقط بدرد خط اول برای اسلحه گرفتن و به سمت دشمن رفتن می خورد روحیه اش اینطوری است .
ادم بدی نیست ولی متخصص رسانه و کار ارتباط جمعی و پذیرش نقطه نظرات مختلف نیست .
و در مجموع ادم دگمی است هرچند که مدعی باشد.
بسیار خوب بود.
سپاس
متاسفانه کسی هم پیگیر مشکلات و توهین ها و بی اخلاقی ها در صدا و سیما نیست
خدایا از دست جبلی ها و جلیلی ها به تو پناه می بریم
میگن درونیات آدم در ظاهرش تاثیر می ذاره واقعا راست میگن
انتقاد پذیری شیوه انسانهای با شرف و متمدن است
شماهم خودتون چرا وقتی اما مخاطبان را یالا اعلام میکنید میگید دروغه اما اگر پایین باشه تو بروق وکرنا می کنید چون‌فکر میکنید حقیقته هان؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست