توضیح یک نماینده درباره تصویب بودجه صداوسیما

افزایش بودجه صدا و سیما با توجه به کارکرد اندک آن و کاهش مرجعیت صدا و سیما در حوزه خبر، سوالات بسیاری را ایجاد کرده است. نمایندگان که مدعی تقویت صدا و سیما با پول هستند حتی صدا دولت را نیز درآورده و رئیسی و منظور نسبت به این تصمیم انتقاد کرده اند.
کد خبر: ۱۲۱۹۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۹ 31 January 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از انتخاب، غلامرضا نوری قزلجه، نماینده مجلس، درباره ناترازی بودجه و هدررفت آن در برخی مجموعه های فرهنگی کم بازده به «انتخاب» گفت: کمبود منابع در کشور و عدم توان دولت در ایجاد منابع مالی جدید، باعث شده که در بودجه ریزی اختلافاتی بروز کند. ما الان با یک سری هزینه های اضافی مواجهیم و از طرف دیگر منابعی برای آن ها وجود ندارد. اینجا یک سری اختلاف نظر پیش آمده است. نظر دولت این است که بر اساس منابع مالی موجود باید بودجه تنظیم شود. در شرایط فعلی دیدگاه دولت درست است که باید با منابع موجود برنامه ریزی کند تا بعدا دچار ناترازی بیشتر در بودجه نشود. وقتی هزینه های بودجه را می بینیم، شاهد کمبود منابع هستیم و این مسئله باعث شده که اعتبارات عمران سال آینده مانند امسال خواهد شد.

وی در ادامه در رابطه با افزایش شدید بودجه صدا و سیما اظهار داشت: تولید منابع بر اساس وعده های دولت باید اتفاق می افتاد. دولت مدعی بود که رفع تحریم، تعامل با جهان، دسترسی به منابع مالی بلوکه شده و رشد اقتصادی اتفاق می افتد اما دولت عملکرد خوبی در این زمینه های نداشته است. در چنین شرایطی که نهایت 20 درصد حقوق کارمندان افزایش می یابد، یا بودجه دستگاه های اجرایی را به طور متوسط 12 درصد افزایش می دهد؛ تشکیلاتی مثل صدا و سیما 58 درصد افزایش بودجه پیدا می کند که با شعارهای دولت در تضاد است. این رفتار یک ناهمگونی و افزایش بلاوجه و غیرقابل توجیه برای تشکیلاتی مثل صدا و سیماست.

او افزود: من منکر این نیستم که صدا و سیما یک دستگاه مهم و اساسی در کشور است، ولی من معتقدم که مشکل صدا و سیما مشکل پول نیست؛ مشکل صدا و سیما رویکردهاییست که در حوزه سیاسی دارد. صدا و سیما نمی تواند به عنوان یک رسانه ملی جذب مخاطب کند. با وجود این نقص اساسی، بیشتر از دیگر دستگاه ها نیز اعتبار می گیرد.

نوری قزلجه درباره فضای مجلس نسبت به افزایش بودجه صدا و سیما گفت: بین نمایندگان تنشی نیست و کسی هم انتقاد نکرده است. حداقل من با نقدی مواجه نشدم. من قطعا مخالف این افزایش بودجه هستم. صدا و سیما که عملکرد خوبی ندارد که نسبت به سایر دستگاه ها پول بیشتری بگیرد. این پول باید به معیشت مردم کمک می کرد یا پروژه های عمرانی را تکمیل می کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی