بازدید 1661
۲

رئیسی: ظلم بر مردم غزه به علت مهجوریت قرآن است

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه امروز در غزه، تمام «شرافت» در مقابل تمام «شرارت» قرار گرفته است، گفت: آنچه امروز از ظلم بر بشریت، شاهد هستیم، به علت مهجوریت قرآن کریم در میان کشور‌های اسلامی است.
کد خبر: ۱۲۲۳۲۳۸
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۰ 22 February 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، رئیس جمهور، چهارشنبه در مراسم اختتامیه چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، ضمن قدردانی از برگزارکنندگان این محفل نورانی و با شکوه و همچنین، حضور قاریان و حافظان قرآن از کشور‌های اسلامی، اظهار داشت: قرآن کریم، کتاب هدایت برای همه انسان‌ها است، گرچه بخشی از آنان هدایت‌پذیر نیستند.

رئیس قوه مجریه بر ضرورت تلاش برای ترویج فهم، تلاوت و انس با قرآن، تأکید کرد و گفت‌: امروز وظیفه همه حافظان، قاریان و کسانی که با قرآن انس دارند، ترویج معارف دینی، تنویر افکار عمومی و روشنگری در جامعه با آیات نورانی قرآن کریم است.

رئیس جمهور در ادامه، انسان‌سازی، جامعه‌سازی و تمدن‌سازی را به‌عنوان بخشی از ویژگی‌های قرآن کریم برشمرد و با توجه به اینکه اگر مدنیتی به نام قرآن در جهان شکل بگیرد، همه مشکلات بشریت حل خواهد شد، تصریح کرد: گمشده امروز جهان، انس با قرآن، آیات نورانی وحی و مفسران و مبلغان قرآن کریم، یعنی پیامبر اکرم، صل الله علیه و آله و سلّم و اهل بیت عصمت و طهارت، علیهم‌السلام اجمعین، هستند و همه فعالان قرآنی باید در فضای مجازی برای ترویج آیات نورانی قرآن، بیشترین استفاده را ببرند.
 
رئیس قوه مجریه با بیان اینکه جامعه بشری نیازمند نورانیت قرآن است، گفت: اینکه کسانی آیات قرآن را می‌شنوند و ایمان می‌آورند، بدون اینکه پیشینیه‌ای در این‌باره داشته باشند، به این معناست که آیات قرآن، منطبق بر فطرت و خواست انسان‌ها است و می‌تواند تمایلات عالی را در انسان رقم بزند.
 
رئیس جمهور در ادامه، حرکت، پویایی، داشتن مقصد و هدف و امام و مقتدا را ۴ عنصر شکل دهنده امت اسلامی و قرآن کریم را محور امت، عنوان کرد و اظهار داشت: مبارزه با بی‌عدالتی، ظلم و تبعیض در عالَم نیز از آموخته‌های همین قرآن است و اگر امروز کشور‌های اسلامی منطبق بر هدایت‌های قرآن حرکت می‌کردند، آیا رژیم صهیونیستی جرأت می‌کرد که این‌گونه مردم مظلوم و مقتدر غزه را قتل عام کند؟ آیا آمریکا جرأت داشت در حمایت از این رژیم جنایتکار، چند قطعنامه برای توقف جنایت در غزه را وتو کند؟ 
 
رئیس قوه مجریه با تأکید بر اینکه امروز در غزه، تمام «شرافت» در مقابل تمام «شرارت» قرار گرفته است، گفت: آنچه امروز از ظلم بر بشریت، شاهد آن هستیم، به علت مهجوریت قرآن کریم بوده و راهکار اصلاح این وضع، بازگشت به قرآن، تشکیل امت اسلامی با محوریت قرآن، پیامبر، صل الله علیه و آله و سلّم و اهل بیت عصمت و طهارت، علیهم‌السلام اجمعین و عمل به آیات و رهنمود‌های قرآن کریم است.
 
رئیس جمهور با بیان اینکه بی‌تردید در همه بلا‌ها و مصائب، قرآن ملجأ و پناهگاه انسان است و انسان‌های متحیر، سرگردان و مأیوس در این عالَم به وسیله قرآن هدایت می‌شوند و امید پیدا می‌کنند، تصریح کرد‌: این نشست نورانی که از قاریان و حافظان سراسر جهان تشکیل شده است، نوید همگرایی، همراهی و هم‌اندیشی با محوریت قرآن را می‌دهد و می‌تواند منادی امید، تشکیل امت واحده، مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم، ستم و بیدادگری باشد.
 
رئیس قوه مجریه با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران، همواره توفیق برگزاری چنین مسابقاتی را داشته است، گفت: همگرایی، همراهی و هم‌اندیشی که در برگزاری این مسابقات شاهد بودیم، می‌تواند جمهوری اسلامی ایران را به عنوان مهد قرآن و پرچمدار وحدت امت اسلامی، معرفی کند.
 
رئیس جمهور اظهار داشت: ما دست همه مسلمانان عالَم را به برادری، همگرایی و تعامل می‌فشاریم و معتقدیم که قرآن می‌تواند محور وحدت و زندگی مسالمت‌آمیز همه مسلمانان، پیروان مذاهب، اقوام و گویش‌های مختلف باشد.
 
رئیس قوه مجریه با توجه به اینکه همه ما می‌توانیم با اتکا به قرآن، ید واحده باشیم، تصریح کرد: امام خمینی، رحمه الله علیه و رهبر معظم انقلاب اسلامی، همواره در عمل و بیان، مشوّق انس و بهره گرفتن از قرآن کریم بوده و هستند و به ما تأکید کردند که به هیچ وجه در زمینه فهم و ترویج قرآن کریم، متوقف نشویم.
 
رئیس جمهور با بیان اینکه معتقدیم فهم و ترویج قرآن می‌تواند مشوّقی پویا برای همگان و مسیر رشد و تعالی باشد، گفت: قرآن به ما می‌آموزد که هدایت و حل مشکلات را در قرآن بجوییم و بر اساس تعالیم این کتاب آسمانی به دنبال سعادت باشیم.
 
رئیس قوه مجریه با تبریک به همه برگزیدگان این دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، اظهار داشت: گرچه برخی در رشته‌های مختلف، حائز رتبه‌های برتر شدند، اما هر فردی که با قران انس گیرد، در محافل قرآنی حضور یابد و قلب، دل و روح خود را جایگاه قرآن قرار دهد، برنده است؛ این مسابقات از آن دست رقابت‌هایی است که بازنده ندارد و همه در آن پیروز و مأجور هستند.
 
گفتنی است، رئیس جمهور در این مراسم از ۲۷ برگزیده رتبه‌های نخست تا سوم رشته‌های مختلف قرائت و حفظ کل قرآن کریم در بخش آقایان و بانوان و دانش‌آموزان پسر و دختر، با اهدای لوح، تجلیل کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۲
رئیسی: ظلم بر مردم غزه به علت مهجوریت قرآن است
اونوقت جناب رییسی ۲۸ میلیون زیر خط فقر و بیکاری و گرانی و توروم تو ایران به چه علتی هست!!؟؟؟؟
کلا نوع حرف زدن و تفکر ایشون مانند سعید جلیلی و کمی احمدی نژاد هست! که هیچ باری رو که نتونستند از روی شونه مردم بردارند هیچ، کلی بار هم روی شونه مردم گذاشتن که نتیجش حالا حالا کمر مردم رو خم نگه میداره
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست