بازدید 1693

مسائل اجتماعی‌واقتصادی نیازمندتلاش‌فرهیختگان‌است

دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در همایش ملی نقد، مناظره و نظریه پردازی که در دانشگاه امام حسین(ع) برگزار شد، حضور یافت.
کد خبر: ۱۲۲۳۰۷۲
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷ 21 February 2024

محسن رضایی با تشکر از مقام معظم رهبری به خاطر اهمیت به این موضوع اظهار داشت: پیشرفت بدون اندیشه ممکن نیست و اندیشه بدون عمل بی‌فایده است و به بایگانی کتابخانه ها تبدیل می‌شود، بنابراین بین نظریه پردازی و عمل، ارتباط نزدیک وجود دارد و انقلاب اسلامی هم نتیجه ترکیب نظریه و عمل است که امام را به خلق نوآوری رساند و از دل نظریه، رقم زدن سیاست توسط مردم و اسلام در کنار هم بوجود آمد، فلذا انقلاب اسلامی خود یک نظریه است که با نوآوری و خلاقیت به نظام سیاسی تبدیل شد.

 

وی با یادآوری نمونه دیگر ترکیب نظریه و عمل خاطرنشان کرد: دفاع مقدس دیگر نمونه این ترکیب است که نوآوری‌ در رزم را بوجود آورد و اتفاقات بی بدیل در ۸ سال جنگ را رقم زد و سازمان سپاه هم زاییده همین شاکله عملیاتی شدن نظریه‌ها است.

مسائل اجتماعی‌واقتصادی نیازمندتلاش‌فرهیختگان‌است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان ضرورت تسری نظام نظری-عملی به سایر بخش‌ها نظیر اجتماعی و اقتصادی، اظهار داشت: این بخش‌ها نیازمند تلاش فرهیختگان است و باید توجه کرد که غربی‌ها از همین خلا وارد مبارزه با ما شده اند، چرا که از ابعاد نظامی به بن بست بازدارندگی ایران برخورد کردند.

 

رضایی اظهار داشت: نقد و مناظره باید به نظریه ختم شود و ما باید جامعه را در مسائل اجتماعی و فرهنگی غنی کنیم و ابعاد اجتماعی اسلام باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

مسائل اجتماعی‌واقتصادی نیازمندتلاش‌فرهیختگان‌است

محسن رضایی با توضیح معمای حل نشده پول تصریح کرد: غربی ها با ترکیب تجربیات آزمون و خطا و نظریه‌ها اقتصاد را پیش می‌برند و هنوز یک نظریه جامع به دست نیامده و نمونه آن را در بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ مشاهده می‌کنیم.

 

وی در پایان گفت: یکی از گره‌های اقتصادی ارتباط پول با بخش حقیقی (بخش تولید و اشتغال) است که هنوز لاینحل مانده و کشور ما نیز چندین دهه با آن درگیر است. دانشگاه امام حسین مشغول تحقیق و پژوهش در این مورد است و از پژوهشگران کشور دعوت به هم افزایی و همکاری در این زمینه می کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست