بازدید 2470
۴

آمریکا قطعنامه پیشنهادی آتش‌بس فوری در غزه را وتو کرد

نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل قطعنامه پیشنهادی الجزایر را که خواستار آتش‌بس فوری در غزه به دلایل بشردوستانه است، وتو کرد.
کد خبر: ۱۲۲۲۹۹۰
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۳ 20 February 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل پیش‌نویس قطعنامه الجزایر را وتو کرد و این پیش‌نویس ۱۳ رای مثبت گرفت و با وتوی آمریکا شکست خورد.

«واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل در این جلسه آمریکا را مسوول ممانعت از صدور قطعنامه آتش‌بس دانست و گفت آنچه واشنگتن می‌خواهد این است که زمان بیشتری را برای عملیات نظامی رژیم صهیونیستی بخرد و از رهبران آن در برابر پاسخگویی محافظت کند.

«عمار بن جامع» نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل نیز تاکید کرد شورای امنیت نمی‌تواند در اجرای وظایف خود درباره حفظ صلح، صرفا به درخواست برقراری آتش‌بس اکتفا کند.

وی با اشاره به پیش‌نویس قطعنامه‌ای که کشورش ارائه کرده، تصریح کرد پیش‌نویس قطعنامه ارائه شده به شورای امنیت خواستار آتش‌بس بشردوستانه و ورود بدون مانع کمک‌ها به تمام نقاط غزه است.

بن جامع گفت این پیش‌نویس خواستار مخالفت با کوچ اجباری مردم غزه و پایبندی به حکم دیوان بین‌المللی دادگستری درباره غزه است. با وجودی که یک ماه از صدور حکم این دیوان می‌گذرد اما در عمل هیچ تغییری رخ نداده است و زمانش رسیده که شورای امنیت به مسوولیت خود عمل کند.

نماینده الجزایر ضمن ارائه پیش‌نویس قطعنامه، تاکید کرد رای دادن به نفع این قطعنامه، حمایت از حق حیات فلسطینیان محسوب می شود و مخالفت با آن به منزله اعمال گرسنگی بر مردم غزه است.

پیشتر لیندا توماس گرینفیلد، نماینده آمریکا در سازمان ملل در واکنش به پیش‌نویس الجزایر گفته بود: اگر پیش‌نویس قطعنامه آتش‌بس در غزه به شکل فعلی به رای گذاشته شود، از طرف ما تایید نخواهد شد.

یکی از برجسته‌ترین مفاد پیش‌نویس طرح الجزایر این است که شورای امنیت «خواهان آتش‌بس فوری به دلایل بشردوستانه است که باید توسط همه طرف‌ها رعایت شود». پیش نویس قطعنامه با رد «آوارگی اجباری غیرنظامیان فلسطینی»، بار دیگر «همه طرف‌ها را به رعایت قوانین بین‌المللی» فراخواند.

این در حالی است که پیش‌نویس چهار صفحه‌ای افشا شده قطعنامه آمریکا به طور غیرعادی بر جنبش حماس تمرکز دارد و شش بار در بندهای مختلف به آن اشاره کرده است. زبان مورد استفاده در مورد آتش‌بس نیز کلی است و زمینه را برای گریز رژیم صهیونیستی فراهم می‌کند.

طرح پیش‌نویس آمریکا بارها جنبش حماس را با ادعاهای خود محکوم می‌کند و اتهامات واهی اشغالگران را تکرار می‌کند.

از زمان تهیه طرح پیش‌نویس قطعنامه الجزایر در پایان ژانویه، طرف آمریکایی تلاش کرد تا از روند مذاکره بر سر متن این پیش‌نویس جلوگیری کند و با ارائه پیش‌نویس دیگری به اقدامات بشردوستانه الجزایر حمله کرده و مانع از اجرای آن شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۴
حماس آتش بس را بهم زد
بعد نزدیک به ۳۰ هزار نفر بدون هیچ دستاوردی جانشان را از دست دادند
و حالا در به در دنبال آتش بس هست!!!!
تحلیل شما چیه؟
خدا لعنت کنه آمریکا رو
مغز براندازان هم اکنون
آمریکا خوب بلده از حق وتو استفاده کنه. اصلا آمریکا فرهنگ استفاده از حق وتو رو داره. جنگ جنگ تا کشتار کامل کودکانی که ممکن است در آینده حامی حماس باشند.

مغز براندازان همچنین
دین من انسانیت است.

تشخیص
پمپ آب موتور مغز
امریکاپسندا کلاتونو بندازین بالا
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی