بازدید 1875

زندانیان چینی برای تهران خانه می سازند؟

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران درخصوص ساخت مسکن توسط زنداییان چینی‌ که روز گذشته توسط دبیر انجمن مسکن و ساختمان استان تهران مطرح شد، توضیحات کاملی ارائه کرد.
کد خبر: ۱۲۲۲۵۰۳
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴ 18 February 2024

 

به گزارش تابناک، حمیدرضا صارمی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در حاشیه دویست و شانزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران درخصوص همکاری با چینی‌ها در حوزه ساخت مسکن هم گفت: طرف چینی درخواست کرده که سرمایه‌گذاری کند. در موضوع مسکن به دلیل تکنولوژی ساخت پیشرفته، فراهم بودن مصالح ساخت و توانمندی مهندسی بالا به طرف خارجی نیاز نداریم و تنها موضوعی که با چینی ها مذاکره کردیم و در حال بررسی است.

او افزود: مبحث سرمایه‌گذاری چینی ها درخصوص ساخت مسکن در بافت فرسوده است که این مذاکرات بعد از عید چینی برگزار می‌شود. بحث چینی ها فقط سرمایه گذاری است‌. بحث کارگر، مهندس، تکنولوژی و کارخانه چینی اصلا مطرح نیست.

او سپس درخصوص نرخ عوارض سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: عوارض ساختمانی سال۱۴۰۳ شهرداری تهران طبق مصوبه شورای شهر حداکثر ۱۹ درصد افزایش پیدا کرد.

او افزود: امسال شهرداری تهران در لایحه پیشنهادی تلاش کرد بتواند تا حد ممکن برای سال ۱۴۰۳ افزایشی در بخش عوارض نداشته باشد. درخصوص پروانه‌های تجاری تقریبا عوارض در شهر تهران صفر و افزایشی ندارد و برای موارد مسکونی و اداری حداکثر ۱۹ درصد افزایش در سال آینده خواهیم داشت.

معاون شهردار تهران در ادامه با اشاره به اینکه برای بافت فرسوده در محور جنوب انقلاب تا طبقه چهارم ۱۰۰درصد تخفیف اعمال می شود و در محور شمال میدان انقلاب تخفیف عوارض برای سال ۱۴۰۳ پنجاه درصد است، ادامه داد: در مساحت‌های بالای ۲۰۰ مترمربع نیز ضریب افزایش خیلی ناچیز خواهد داشت. درخصوص پایین از ۲۰۰متر مربع هم عوارض به گونه ای است که فشاری به مردم وارد نشود. نکته مهم در تعیین نرخ عوارض امسال این است که تلاش شد عدالت فضایی در جغرافیای مناطق تهران رعایت شود. به عنوان مثال اگر کسی در منطقه ۱۵ پروانه ساختمانی بگیرد، عوارض تقریبا به صفر تبدیل می‌شود.

صارمی گفت: تعداد پروانه های صادره در سال ۱۴۰۲ تا امروز اعم از پروانه شهرسازی و ساختمانی ۱۲هزار و ۸۰۰ پروانه است.

 منبع: خبرگزاری شهر

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست