بازدید 21747
۸
معاون رئیس جمهور:

باید سهم ایران از دریای خزر قطعی شود

معاون حقوقی رئیس جمهوری ابراز داشت: کشورهای حاشیه دریای خزر باید خط مبدا مستقیمی که برای کشورهای حاشیه دریا وجود دارد بپذیرند تا سهم جمهوری اسلامی ایران از دریای خزر به صورت قطعی مشخص شود.
کد خبر: ۱۲۲۱۷۰۶
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶ 14 February 2024

 به گزارش تابناک، محمد دهقان در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: توافقنامه کلی درباره دریای خزر وجود دارد ولی هیچگاه موافقتنامه قطعی درباره سهم جمهوری اسلامی از دریای خزر در هیچ دولتی وجود نداشته است.

معاون حقوقی رئیس جمهور افزود: برای قطعی شدن این موضوع معتقدیم باید ابتدا باید کشورهای حاشیه دریای خزر، خط مبدا مستقیمی که برای آن تصویب شده، بپذیرند، بعد از آن سهم جمهوری اسلامی ایران از دریای خزر مشخص شود.

وی خاطرنشان کرد: خط مبدا مستقیم می‌تواند مبنای تقسیم بندی‌های بعدی بین کشورهای حاشیه دریای خزر شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۰
انتشار یافته: ۸
مگه مشخص نشده بود
مرزها با میله های مرزی در خشکی مشخص میشوند. متاسفانه مرز بین ایران و شوروی سابق موقع رسیدن به دریای خزر آستارا در غرب خزر و خلیج حسینقلی (محل اتصال رود اترک به خزر) ثبت شده است! با این حساب سهم ایران حدود ۱۱ درصد خواهد شد.
فعلا شما حق برداشت نفت و گازتون در آبهای خیلی واضح خودتون را از روسیه بگیرید! بعد دنبال سهم و خط مرزی بالاتر هم باشید. شما که نتونستین سکوی حفاری نصب کنید این حرفها زشته
واي واي واي با خشونت چرا كشور دوست و برادر روسيه رو نرنجونيد اينقذر
سهم ایران مشخص هست.
50 درصد دریای خزر مال ایران هست.
در دوره تزار روسیه و بعد شوروی دریای مازندران متعلق به دو کشور ایران و شوروی بود. کشورهای تازه تاسیس باید سهمشون رو از روسیه بگیرن.
سهم ایران مگه مشخص نیست؟ همه کشورها سهم شان را بر اساس طول ساحل قبول کرده ان ایران هم ساحل اش تا استاراست همیشه هم تا مرز استارا بوده و ایران هیچ وقت بالاتر از ان نمی تونسته بره
برادر روسیه نمیذاره....یکم باید جربزه نشون داده بشه
آره حتما، اونها هم فقط منتظر پیشنهادات ما هستند. مواظب باشید اون چندر قاز سهم ایران رو هم ازمون نگیرن.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی